کد : 1366 ۳۰تیر ۱۴۰۳ ساعت 15:22
مستقل وارد انتخابات شدم،

انتخابات خانه مطبوعات گیلان ۲ مرداد برگزار می شود

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: براساس اطلاعات ناظران و مسئولان برگزاری ، انتخابات خانه مطبوعات استان گیلان دوم مرداد ماه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
انتخابات خانه مطبوعات گیلان 2 مرداد برگزار می شود

 حضور در این انتخابات مانند دیگر انتخابات ها در کشور تابع قوانین و مقرراتی است و تنها فعالان رسانه ای  که در چارچوب این مقررات قرار بگیرند ، امکان نامزدی برای حضور در هیات مدیره بعدی خانه  را دارند

 

 اداره امور خانه طبق اساسنامه به عهده هیأت مدیره‌ای مرکب از هفت نفر عضو می‌باشد که اعضای اصلی و علی البدل آن برای مدت سه سال با رأی مخفی از رسته هاي مختلف مطبوعاتي به صورت الکترونیکی ، به شرح ذیل انتخاب می‌شوند

 
1/ـ دو نفر از مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشريات چاپي يا الكترونيك با یک نفر عضو علی البدل (تبصره 1 ماده 42 )
2/ـ سه نفر از روزنامه نگاران شاغل در رسانه های استان با دو نفر عضو علی البدل
3/ یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه هاي سراسری با یک نفر عضو علی البدل.
4/ـ یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه های خبری سراسری با یک نفر عضو علی البدل

اعضاي هيات مديره بجز رديف هاي 3 و 4 و اساتيد دانشگاه ها، هيأت هاي علمي و آموزشي (دبیران، آموزگاران آموزش و پروش استان و روزنامه نگاران رسانه های دولتی ) نمي توانند شغل رسمي دولتي يا نهادهاي عمومي داشته باشند.


هم چنین بیش  از 2 نفر از رسانه هاي با صاحب  امتياز واحد نمی‌توانند عضو اصلي يا علي البدل هیأت مدیره باشند.

احراز شرايط و صلاحيت نامزدها و نظارت بر نحوه برگزاری و مراحل انتخابات به عهده اداره‏ كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خواهد بود.

چناچه برخي از اعضا داراي سمت‌هاي مختلفي در رسانه‌ها باشند تنها با آن سمتي كه عضو خانه شده‌اند، مي‌توانند براي عضويت در هيأت مديره اعلام نامزدي کنند.

****

 

طی روزهای اخیر تحرکاتی قابل توجه درمیان مدیران مسئول ، سردبیران ، دبیران ، خبرنگاران ، عکاسان و دیگر عوامل رسانه ها شکل گرفته است که باید این حرکت و حضور را به فال نیک گرفت.

یک معنای واقعی تحرکات اصحاب رسانه برای حضور در خانه مطبوعات این است که این جمع برای خدمت صادقانه به همه خانواده رسانه ای استان کمر همت بسته اند و تمایل دارند کارها و اقدام های موثرتری نسبت به گذشته انجام دهند..

 لازم است، از تلاش های  همه دوستان و بزرگوارانی که در هیات های  مدیره  دوره های قبل خانه مطبوعات حضور داشتند تجلیل و تقدیرشود زیرا هر یک به اندازه سهم و توان و امکان خویش اثر گذار بودند اگر چه انتظار و شایستگی های عزیزان عضو خانه مطبوعات بسیار بیشتر است..

جامعه رسانه ای استان گیلان  دارای دو قشر متفاوت پیشکسوتان بزرگوار و جوان های برومند و فعال است و  باید برای این عزیزان با خلوص نیست ، شفاف و بی منت خدمت گذار بود و اینجا صحنه سهم خواهی و متن و مطالب بی ارتباط غیر از خدمت مخلصانه و خالصانه نیست.

اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات طبق قانون هیچ گونه حقوق و مزایا و پاداشی ندارند و خدمت کردن به خانواده رسانه ی استان باید از طریق حق عضویت سالانه اعضا که ناچیز است " چرا که خبرنگاران و اصحاب رسانه درآمدی ندارند تا حق عضویت آنچنانی بپردازند" و حداقل اعتباری که برای اداره خانه از سوی ارشاد اسلامی اختصاص می یابد ، به وظایف خود عمل کنند

بعنوان یک عضو خانه مطبوعات گیلان با تجربه 42 ساله در عرصه رسانه ای کشور با ایده های نو قصد دارم به سهم خود در خدمت عزیزان در خانواده ی رسانه های استان باشم.

مجید محمدپور - نویسنده، کارشناس ارشد رسانه و استاد علوم ارتباطات

 

 

گیلان 24 + گروه رسانه ای ایران " گرا"
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید