کد : 1359 ۲۸تیر ۱۴۰۳ ساعت 23:04
رحیم شوقی،

ترافیک بزرگترین معضل حال حاضر شهر رشت است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: شهردار رشت، در جمع خبرنگاران گفت: از بزرگترین معضلات رشت، ترافیک است و از ابتدای شروع به کار شورای ششم و بعد از قبول مسئولیت در شهرداری، توصیه و تاکید اعضای شورا حل معضل ترافیک بوده است که مجدانه پیگیری آن هستیم.
ترافیک بزرگترین  معضل حال حاضر شهر رشت است

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، دکتر رحیم شوقی عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در سه فاز کوتاه‌، میان  بلندمدت تنظیم شده است که در مرحله  کوتاه مدت شامل اصلاح هندسی و روشنایی معابر،  میان‌مدت هم شامل احداث تقاطع و بازگشایی برخی از مسیرها را شامل می شود..

شهردار رشت با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای احداث پنج تقاطع در راستای حل گره‌های ترافیکی رشت، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها بیشترین تملک املاک انجام شد و  در معبر سعدی به سرگل از ۹۸ ملک، فقط تملک هشت ملک به‌دلیل موانع حقوقی و وراثتی مانده که در حال انجام است، در رودبارتان هم ۱۱ تملک انجام شده هم چنین  در خیابان‌های جوان و عاطفی هم ۱۲ ملک برای تملک از مالکان باقی مانده است..

وی ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای نیروی دریایی در دو لاین مجزا رفت و برگشت با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان در حال اجراست،  و آنجا که  خط اصلی انتقال لوله نفت وسط این مسیر کشیده شده ، مجبور شدیم برای حفظ و صیانت این خط، پل را در دو مسیر جداگانه احداث کنیم، در حال حاضر پل به سمت مصلا بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، طول این پل ۴۸۰ متر است که رفت و برگشت همزمان در حال اجراست و پروژه‌ها جلوتر از برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده هستند و عملیات اجرایی شبانه‌روز در حال انجام است.

شهردار رشت اظهار کرد: پل توشیبا و ایستگاه انزلی در فاز مطالعاتی‌اند و تلاش شهرداری این است که بعد از این پنج تقاطع‌، این دو پل را اجرا کند.

3 پل امسال بهره برداری خواهد شد

شوقی درباره پروژه میدان امام حسین (ع) گفت: این پروژه دیرتر از چهار پروژه دیگر اجرایی شد و  در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،که نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی ، یک لاین قبل از عید به بهره‌برداری خواهد رسید، زمان‌بندی بهره‌برداری پروژه ۲۴ ماه است که ان‌شاءالله زودتر به بهره‌برداری می‌رسد. شش معبر جدید نیز در شهر در کنار این تقاطع‌های غیرمسطح در دستور کار داریم.

شهردار رشت پروژه کانال ژ۵ را از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های شهری در حال احداث دانست و بیان کرد: کانال ژ۵ در راستای حل معضل ترافیک به طول حدود ۴.۲ کیلومتر از روبه‌روی هلال احمر (جاده انزلی) آغاز و به سمت پیل داربن و در نهایت، جاده پیرآباد ختم می‌شود.

این پروژه بدون پرداخت ریالی هزینه تملک اراضی در حال احداث است و در توافق با آب منطقه‌ای، اراضی تحویل گرفته شده و در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تامین منابع نیز از محل اعتبارات داخلی شهرداری است.

شوقی با اشاره به اینکه ژ۵ با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: این پروژه شامل پیاده‌روسازی، دفع آب سطحی، جدول طرفین، روشنایی معابر و تأسیسات است.

وی درباره تقاطع غیرهمسطح شهید حق‌بین نیز بیان کرد: تلاش این است که ۳ تا ۴ ماه آینده این پروژه زیر بار ترافیک برود و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از زمانبندی پیش‌بینی‌شده جلوتر است
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید