کد : 1244 ۸تیر ۱۴۰۳ ساعت 21:38
استاندارگیلان :

بیش از ۲۰ درصد واجدین تا ظهر امروز در انتخابات شرکت کردند

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: استاندار گیلا ن با اشاره به مشارکت بیش از ۲۰ درصدی مردم استان در انتخابات افزود: از این میزان مشارکت ۴۳ درصد سهم بانوان و ۵۷ درصد سهم آقایان بوده است و روند حضور مردم در پای حوزه ها افزایشی است.
بیش از 20 درصد واجدین تا ظهر امروز در انتخابات شرکت کردند

 به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا"، دکتر اسدالله عباسی عصر جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اعلام میزان مشارکت تا ظهر روز رای گیری ،  اظهار کرد: از همه عوامل و دست اندرکاران ستاد انتخابات گیلان تقدیر و تشکر می‌کنم.
استاندار گیلان با بیان اینکه فرایند انتخابات تا حداقل دو ساعت دیگر تمدید شد، گفت: مشارکت مردم گیلان در انتخابات به ویژه رأی اولی‌ها چشم گیر بوده است.
عباسی با اشاره به مشارکت ویژه مردم در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات به نسبت دوره قبل انتخابات نمایندگی مجلس بیشتر بوده است.
وی از تعرفه بیش از ۴۰۰ هزار برگه اخذ رأی در گیلان خبر داد و افزود: تاکنون میزان مشارکت مردم در انتخابات در گیلان تاکنون بیش از ۲۰ درصد بوده است.
استاندار گیلان با اشاره به کشاورزی بودن این استان بیان کرد: به علت قرارگیری در فصل کار و کشاورزی بیشتر افراد تاکنون فرصت حضور در پای صندوق‌های رأی را نداشتند که با تمدید ۲ ساعته اخذ رأی مشارکت روند افزایشی گرفته است.
عباسی با تقدیر از اصحاب رسانه و خبرنگاران اضافه کرد: مردم اخبار و اطلاعات انتخابات ریاست جمهوری را از طریق رسانه‌های رسمی رصد کنند

وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد انتخابات گیلان از آرای مردم صیانت می‌کنند، گفت: تمامی دست اندرکاران اجرایی، نظارتی، امنیتی، بازرسی و انتظامی پای صندوق‌های اخذ رای، علاوه بر نظارت از روند برگزاری انتخابات حافظ آرای مردم هم هستند.عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی حافظ آرای مردم هستند

استاندار گیلان افزود: ۲ هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای حضور مردم استان فعال است.

هزار و ۷۱۳ شعبه اخد رای در مناطق روستایی و ۹۷۵ شعبه هم در مناطق شهری گیلان، از ساعت ۸ صبح برای جمع آوری آرای مردم استان فعالیت خود را آغاز کرده اند

خبرنگاران گروه رسانه ای ایران هم اکنون در ساعت 8 و 35 دقیقه شب گزارش می دهند که میزان مراجعات مردم به حوزه های انتخابیه رو به افزایش است. انتظار می رود که عملیات رای گیری یک بار دیگر تمدید شود و به ساعت 11 شب برسد.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: اخبار مربوط به شمارش آرا و یا نتایج در نقاط دور افتاده یا خارج از کشور کاملا بی اساس است و تا زمانی که زمان رای گیری بطور کامل تمام نشود، شمارش آغاز نخواهد شد.

وی نگفت که نتایج اولیه رای گیری چه وقت به آگاهی مردم می رسد


جواد شفیعی‌ثابت سخنگوی ستاد انتخابات گیلان هم امروز  با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۲ ظهر به نسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه با بررسی‌های به عمل آمده مردم استقبال خوبی از انتخابات ریاست جمهوری در گیلان به نسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتند.

وی با اعلام شهرستان‌هایی با میزان مشارکت زیاد در گیلان گفت: شهرستان‌های املش سیاهکل و لنگرود بیشترین مشارکت را تا ساعت ۱۲ داشتند، ولی روند حضور مردم در دیگر شهرستان‌ها رو به رشد است‌.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان از وجود ۳۷۹ شعبه سیار در این استان برای حضور در مراکز درمانی و برخی از مناطق صعب‌العبور خبر داد و افزود: این تعداد صندوق صبح، عصر و تا اتمام زمان انتخابات به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و دیگر نقاطی که مردم امکان رأی دهی ندارند خواهند رفت.

شفیعی‌ثابت با بیان اینکه ۹ درصد مردم با شناسنامه و ۹۱ درصد با کارت ملی در انتخابات شرکت کردند، تصریح کرد: تا به این لحظه ۴۰ افراد شرکت کننده در انتخابات را بانوان و ۶۰ درصد را آقایان تشکیل دادند.

وی بیشترین میانگین سنی شرکت کننده در انتخابات را ۵۵ تا ۶۵ سال دانست و افزود: رأی اولی‌ها تاکنون استقبال خوبی از انتخابات ریاست جمهوری داشته و بسیار امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد.

 

.

مدیر مسئول - 8 تیرماه 1403

.
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
ولادت با سعادت پیامبر خدا " ص" و رئیس مذهب جعفری امام جعفر صادق "ع" بر همه مسلمانان و مومنان مبارک باد.
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید