کد : 1146 ۱۹خرداد ۱۴۰۳ ساعت 09:07
مشارکت ۵۰ تا ۶۰ درصد،

انتخابات چهاردهم دو جریانی است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی جمعه هشتم تیر ماه برگزار می شود که، محافل سیاسی و رسانه ای اعتقاد دارند، این دوره از انتخابات کاملا دو جریانی است.
انتخابات چهاردهم دو جریانی است

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، براساس انتخابات دوره های قبل در کشورمان به نظر می رسد که،  در این دوره  از رقابت های انتخاباتی خاص نیز از میان 80 داوطلب  به احتمال زیاد هفت تا 8 نفر  تایید صلاحیت می شوند که هر دو جریان اصولگرا و اطلاح طلب در آن حضور دارند

ایکاش می شد، به گونه ای عمل می شد که از میان این تعداد پس از مناظره ها و معرفی برنامه های  با ارای نخبگان جامعه در عرصه ها و صحنه های مختلف دو نفر از دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب برگزیده و مردم در روز انتخابات به این دو نفر رای می دادند.!.

فعالیت های زود هنگام و به دور از ضوابط و قوانین که به خودی خود نوعی بی اخلاقی و بی قانونی محسوب می شود، نشانگر آن است  خود داوطلب ها هم متوجه شده اند از هر دو طیف چهره های وارد میدان خواهند شد و برای آنکه از رقیب عقب نمانند ، به میان مردم آمده اند.

تا زمان انتشار این مطلب، مشخص نیست  کدام چهره های انتخابات بخت بیشتری برای تایید صلاحیت و یا کسب آرای بیشتر دارند گرچه رسانه ها، جریان های سیاسی و طرفداران هر کدام نظر می دهند، ولی گمان می رود که بسیاری در این زمینه دچار حیرت شوند..

از سوی دیگر برای نظر سنجی هم خیلی زود است  و نظر سنجی ها بعد از اعلام تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان  هم چنین اعلام برنامه ها و معرفی برخی چهره های دولت آینده آغاز می شود که عصر جمعه 19 خرداد ماه زمان قانونی اول بررسی ها تمام شد و شورا وارد بخش دوم زمان بررسی شده است و منابع مربوطه  هنوز اطمینان ندارند حداقل 5 یا 6چهره صاحب نام از فیلتر شورای نگهبان عبورکنند.

سخنگوی شورای نکهبان گفته است، در صورت نیاز علاوه بر پنج روز اول ، به احتمال قوی از 5 روز دوم مهلت بررسی صلاحیت های استفاده شود و یا حداقل از نیمی از این زمان صرف تایید صلاحیت ها می شود.

افکار عمومی اعتقاد دارند ، شورای نکهبان از دو میان طیف های  سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب  با توصیه های بجا و شایسته رهبر انقلاب و با ملاحظاتی تایید صلاحیت ها را به نفع مردم انجام می دهد  و این امر برای بالا بردن میزان مشارکت عمومی در انتخابات نیز بسیار حائز اهمیت است

بدون تردید در انتخابات پیش رو، گروه میانه رو هم به علت آنکه شرایط نا مشخصی دارد و به گونه ای وصل به یکی از دو جریان اصلی است، در میان افکار عمومی  اقبال چندانی ندارد و هواران آنها حداقل تا امروز در حداقل ممکن قرار دارند.

آنچه در این میان مهم است، اینست که میزان مشارکت مردمی بالا باشد و به موازات آن نامزدهای انتخاباتی دارای برنامه معین با استفاده از تجربیات گذشته ، پیشگیری و توقف روند گرانی ها و بیکاری و  تولید مسکن و نظایر آن بوده و به شعارها متکی نباشند.

نامزدها به خاطر داشته باشند که ایرانیان باور مند  در 44 سال گذشته 13 دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرده و اکنون دارای تجربه بالایی است و اکنون با آگاهی و تجربه  بالا وارد صحنه می شوند.

نظر شما مخاطبان محترم چیست - برای ما بنویسید..

 مدیر مسئول .

 
 
 

 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]