کد : 1002 ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 00:34
رقابت ۵۰ شرکت صنعتی، تولیدی و دانش‌بنیان در لاهیجان،

نمایشگاه " رویداد صدرا " در دانشگاه آزاد لاهیجان افتتاح شد

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴ : نمایشگاه رویداد صدرا، با رقابت ۵۰ شرکت صنعتی، تولیدی و دانش‌بنیان طی مراسمی و با حضور مسئولان دانشگاهی و اجرایی منطقه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افتتاح شد. www.gilan۲۴.ir
نمایشگاه

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا، این نمایشگاه ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت در سالن حکیم فیاض دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برپا خواهد بود و بازدید عموم از آن آزاد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان اعلام کرد: شرکت های حاضر در نمایشگاه در حوزه های الکترونیک، خودرو ، رایانه، در و پنجره، شرکت های دانش بنیان، مشاوره کسب و کار، صنعت چاپ، صنعت گیاهان دارویی ، بیمه ، گردشگری ، سیستم های هوشمند، صنایع غذایی و .....مشارکت کرده اند..

دکتر سهیل شکری بیان کرد: با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در باره حولات در بخش های فرهنگی ، اقتصادی، آموزشی و صنعتی ، سند تحول تعالی دانشگاه ازاد اسلامی شروع به پوست اندازی کرده  است.

وی تصریح کرد: در دوره اخیر نگاه ما به کیفی سازی بوده و به دنبال تربیت دانشجویانی هستیم که نیاز جامعه و صنعت را برآورده کنند و برای دستیابی به این هدف باید در بخش صنایع کشور نیاز سنجی و متناب با نیاز صنعت دانشجو جذب و تربیت شود.

شکری این را هم بیان کرد، برای  برقراری ارتباط با صنعت در کنار طرح پویش نمایشگاهی با عنوان صدرا ( صنعت، دانشگاه ، راه اشتغال) در واحد لاهیجان با شرکت صنایع مختلف خدماتی ، تولید تعریف کرده ایم.

 

از سوی دیگر دکتر عبدالله حاتم‌زاده رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در آیین گشایش «رویداد صدرا»  با تأکید بر اهتمام برای برون‌ رفت از معضل‌های موجود اظهار کرد: دانشگاه مرکز اشتغال نیست، اما پارک علم و فناوری تا حدودی می‌تواند به‌عنوان یک مرکز اشتغال باشد، اما این مسئولیت را از دانشگاه نمی‌گیرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: معمولاً علم مجرد کافی نیست، بلکه باید علم را به فناوری، فناوری را به صنعت و صنعت را به توسعه کشور وصل کنیم و رسالت پارک‌های علم و فناوری در سال ۱۴۰۳ تبدیل علم به ثروت است و ما استادان باید مسیر را برای دانشجویان مهیا کنیم.

حاتم‌زاده متذکر شد: در عین حال افرادی که در بازار و شرکت‌های مختلف مشغول هستند باید روش‌ها و مدل‌های مختلف توسعه علمی را بیاموزند و خود را ارتقا دهند.

وی درباره برگزاری رویداد صدرا یادآورشد: برخی از رویداد‌ها مانند صدرا، تانا (توزیع سیستم نوآوری استان گیلان) و اینتکس از رویداد‌هایی است که توانمندی‌های علمی شرکت‌ها را به نمایش می‌گذارند.

محمدرضا یمقانی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد لاهیجان با بیان نقش دانشگاه در تحقق شعار سال اظهار کرد: دانشگاه به‌عنوان یکی از فعال‌ترین اقشار مردم در صحنه علم می‌درخشد و می‌تواند کمک زیادی به ساخت و تولید محصولات و فناوری‌ها و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان کرده و در نتیجه به رفع تحریم‌ها و افزایش تولید کمک کند.

وی افزود: دانشگاه می‌تواند با فعالیت علمی و فناورانه موجب تولید باکیفیت و کمیت بالاتر شود و دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن استادان هیئت علمی در این امر مهم اثرگذار است.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد لاهیجان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی متذکر شد: اشتغال و تولید به‌عنوان اهرم‌هایی در مبارزه اقتصادی بوده و برگزاری رویداد صدرا بیانگر این موضوع است.
وی با برشمردن مزایای رویداد صدرا عنوان کرد: این رویداد به همراه طرح پویش به دانشجویان کمک می‌کند تا به صورت کارآموز در نیسمال‌های مختلف در شرکت‌ها، واحد‌های اقتصادی و بنگاه‌های مربوط مشغول به کار شوند .

او تصریح کرد: در صورت دیدن آموزش‌های متناسب و مرتبط جذب آنها شوند، به این ترتیب یکی از مشکلات کشور که بیکاری فارغ‌التحصیلان و دانشجویان است مرتفع می‌شود.

 

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید