کد : 803 ۱۰فروردین ۱۴۰۳ ساعت 13:10
گاهی سر یک تقاطع ۸ گدا تجمع کرده اند!!

این همه گدا در مرکز شهر رشت - چه کسی مسئول است؟

پایگاه خبری رسمی گیلان ۲۴: شهر رشت مرکز استان گیلان این روزها مانند سالهای قبل شاهد حضور فعال گدایان در تقاطع های شهری ، بازار و در معابر عمومی و حتی بصورت جریانی روان در کوچه ها است.
این همه گدا در مرکز شهر رشت - چه کسی مسئول است؟

 این افراد که چهره ی شهر را نازیبا کرده اند بیشتر از ابتدای سال تا اوایل فصل پاییز در منطقه حضور دارند.
بعضی از این گدایان که به شیوه های مختلف مشغول در آمدزایی هستند، بومی اند، ولی  بیشتر این افراد شامل کودکان، جوان ها و افراد مسن غیر بومی و از نحوه  پوشش ها ، چهره ها و گویش شان مشخص است.!

گدایان شهر رشت در مقایسه با گداهای دیگر شهرها تفاوت هایی دارند و این تفاوت در شیوه گدایی است ، یعنی آینکه مستقیم از شهروندان در خواست پول نمی کنند یا تعدادشان بسیار اندک است.

متکدیان شهر رشت مانند گدایان تهران با اسپند ، پاک کردن شیشه خودروها، فروش آدامس و شکلات، فروش گل و بیسکویت و دستمال کاغذی سر چهار راهها حاضرند تا به محض روشن شدن چراغ قرمز در لابلای ماشین ها فعال شوند.

شیوه ی دیگر گدایی در این شهر 800 هزار تا یک میلیون و 200 هزار نفری در ساعات روز " جمعیت غیر ساکن و  به اصطلاح رونده ای هستند که از شهرهای دیگر، هر روز صبح  برای اشتغال وارد شهر شده و عصرها خارج می شوند" .
در این شیوه افراد که بیشتر متکدیان ازجنوب وارد استان شده اند به وسیله موسیقی ریتم دار به گفته خودشان موجب شادی مردم می شوند و برای این کارشان ، در آمد حلال کسب می کنند.
در همین حال در کوچه های شهر عده ای  از مردم به صدای بلند موسیقی یا نواختن موسیقی های خاص اعتراض دارند، با این وجود حضورشان با موسیقی پررنگ است.
پرسش شهروندان این است، کدام دستگاه و سازمانی مسئول جمع آوری با این گداها متنوع است .
چرا در شهری مانند تبریز بنا به اظهار مسافران هیچ گدایی در بازار و سر تقاطع ها و کوچه های پیدا نمی شود، اما در رشت این همه گدای رنگ و وارنگ حضوری جدی دارند.؟
گفته می شود ، برخی از سازمان ها و نهادهای مسئول جمع آوری این افراد را به گردن هم می اندازند و همین امر موجب شده است تا اقدامی بایسته ای انجام نشود.
اگر سازمان و ارگانی مسئول جمع آوری این افراد است ، پاسخ دهند.

استفاده از مطالب گیلان 24 بدون ذکر منبع برای رسانه ها آزاد است..

پایگاه خبری رسمی گیلان ۲۴ www.gilan24.ir
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]