وی افزود: این ریل در قطعه نهایی اتصال ریل به اسکله رو رو بندر یادشده مورد استفاده قرار می گیرد.
محمد سجاد سیاهکارزاده ارزش ریالی ریل قاشقی یادشده را همراه با اجرای آن (بودجه آن از منابع سازمان منطقه آزاد انزلی تأمین شده است) را حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این ریل گذاری در راستای اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای بهره برداری سریع تر از طرح اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری در ایستگاه پیربازار رشت صورت گرفته است.
ریل قاشقی به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از خطر خروج از خط وسیله نقلیه و مهار کردن هرچه بیشتر لبه چرخ، در اسکلههای رو رو استفاده میشود.
وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی عملیات ریلگذاری قطعه داخلی این منطقه به طول ۷۰۰ متر را به عنوان بخش پایانی تعهدات خود آغاز کرده است؛ پیش از این نیز منطقه آزاد انزلی، فرآیندهای تملک اراضی، زیرسازی حدود ۲ کیلومتر از مسیر داخل محدوده منطقه، خریداری و نصب سینی دوار و احداث اسکله رو رو که محل وصل شدن قطار به کشتی های مخصوص است در قالب تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی انجام شده بود.