کد : 1739 ۲۸شهریور ۱۴۰۳ ساعت 22:29
پاییز جهنمی،

روزهای گرم‌تر پاییز تا نیمه دوم آبان

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: منتظر پاییز به اصطلاح جهنمی باشید زیرا براساس پیش بینی های هواشناسی روزهای گرم تابستان در خیلی از مناطق کشور در فصل پاییز هم ادامه می یابد .
روزهای گرم‌تر پاییز تا نیمه دوم آبان

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، رییس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر تداوم افزایش روزهای گرم اظهار کرد: برای فصل پاییز بارش‌های نرمال و حتی بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و با توجه به روند تولید گاز‌های گلخانه‌ای در دنیا می‌توانیم انتظار افزایش دما و روزهای گرم‌تر نسبت به حد نرمال را داشته باشیم.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران  با اشاره به اینکه ، امسال پاییز دیرتر آغاز خواهد شد، گفت،  باتوجه به پدیده آب و هوایی میانگین بارش کشور کمتر از میانگین بلند مدت خواهد بود..

صادق ضیاییان درباره پدیده‌های آب و هوایی «ال نینو» و «لانینا» اظهار کرد: نوسان جنوبگان (انسو) دارای سه فاز است.

نوسان جنوبگان در منطقه حاره و روی اقیانوس شکل می‌گیرد و مناطق حاره از سواحل قاره آمریکا تا جزایر اندونزی امتداد پیدا می‌کند، بنابراین پدیده نوسان جنوبگان در منطقه‌ای از جهان رخ می‌دهد و اثرات آن در نقاط دیگری جهان از آشکار می‌شود.

او ادامه داد: جمع همه دورپیوندها با هم شرایط آب و هوایی فصول ایران را رقم می‌زنند و در اغلب مواقع زمانی که در حال گذر از یک فاز «اِنسو» به سمت فاز دیگرهستیم، شرایط آب و هوایی کشورمان تغییر می‌کند.

در حال حاضر از فاز مثبت یا «ال‌نینو» در حال گذر به سمت فاز منفی یا «لانینا» هستیم. در این شرایط نمی‌توان تاثیر دقیق این جریان دورپیوند بر آب و هوای کشور را محاسبه کرد.

پیش‌بینی بارش‌ها در پاییز

ضیاییان ادامه‌داد: مطابق نقشه‌های موجود، در بازه زمانی نیمه شهریور تا نیمه مهرماه میانگین بارش در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب کشور و سایر مناطق نرمال خواهد بود.

وی اضافه‌کرد: از نیمه مهر تا نیمه آبان‌ماه بارش‌ها در دو سوی رشته‌کوه‌های البرز، شمال غرب و شمال شرق کشور، نرمال تا کمتر از نرمال، در امتداد کوه‌های البرز کمتر از نرمال و در سایر مناطق کشور نیز کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است و بارش‌های موثری در این مناطق دریافت نمی‌شود، به‌طوری که احتمال بارش های فراتر از نرمال در اغلب مناطق کشور ۳۵ درصد پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی نیمه آبان تا نیمه آذرماه، میانگین بارش‌ها در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر نرمال است و در سایر مناطق به‌ویژه امتداد رشته کوه‌های زاگرس گرایش به کمتر از نرمال دارد.


 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید