کد : 1654 ۱۳شهریور ۱۴۰۳ ساعت 15:07
استاندار گیلان:

رویکرد دولت چهاردهم تحول در نظام تعلیم و تربیت است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: استاندار گیلان با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم به تحول در نظام تعلیم و تربیت و توجه به معیشت معلمان شریف عنوان کرد: ضرورت دارد تا در مسیر ارتقای کیفیت آموزشی باشیم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به معنی واقعی تحقق یابد.
رویکرد دولت چهاردهم تحول در نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، دکتر اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گیلان در محل استانداری  با اشاره به اینکه اگرچه در گزینش معلمان باید دقت لازم بشود، اما نباید در مراحل گزینش بنا به دلایل مختلف آنان را از گردونه حذف کرد، متذکر شد: اهمیت دادن به دیدگاه معلمان در پیشبرد نظام آموزش بسیار مهم است و  این موضوع باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه معلمان باید متناسب با شرایط امروز جامعه وارد کلاس‌های درس شوند، اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی برگرفته از آیات قرآن، اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) است؛ از این‌رو به تربیتی که مقدم بر آموزش است باید بیش از پیش توجه شود.

وی ابراز امیدواری کرد ، با رویکرد دولت چهاردهم شاهد تحول در نظام تعلیم و ترییت، توجه به معیشت و حقوق معلمان و ارتقای کیفیت آموزشی باشیم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به معنی واقعی تحقق یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و لزوم زمینه سازی ها و مقدمات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش بر تعلیم و تربیت و عملکرد واحدهای آموزشی نظارت جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر بررسی صلاحیت رانندگان حمل و نقل مدارس و توجه جدی به این موضوع گفت: برای سرویس دانش‌آموزان استثنایی نیز در فوری نشست ویژه برگزار شود و هماهنگی لازم صورت گیرد.

عباسی در ادامه بر افزایش سرانه ورزشی واحدهای آموزشی تاکید کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای استفاده دانش آموزان از سرسراهای ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و زمین‌های روستاها باید انجام شود و این موضوع مهم تنها متکی به آموزش و پرورش نباشد

از مفاخر دعوت کنید

استاندار گیلان بیان کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید نیز در یکم مهر از شخصیت‌ها و مفاخر شهرستان‌های مختلف استان برای حضور در مدارس و سخنرانی در میان دانش‌آموزان دعوت شود.

در ادامه این نشست آرتا قلعه باغی دارنده رتبه تک رقمی در رشته علوم تجربی از سوی استاندار گیلان تجلیل شد

گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید