کد : 1635 ۱۱شهریور ۱۴۰۳ ساعت 08:31
اختصاصی گروه گرا،

ثبت روز نجات غریق در تقویم ایران شایسته و ضروری است

در سرزمین پهناورایران اسلامی در ۳۶۵ روز سال مناسبت های گوناگونی به ثبت رسیده است که بسیاری از آنها در تجلیل از مشاغل و حرف و نقش آنها تعریف شده است و روز " خبرنگار، پزشک، معلم، کارگر یا روز و هفته اهدای خون، اهدای عضو و ایام میلاد فرخنده اهل بیت عصمت و طهارت و مناسبت های دینی ،اعتقادی و ملی دیگر از آن جمله است.
ثبت روز نجات غریق در تقویم ایران شایسته و ضروری است

در این میان روز نجات غریق از آن مناسبت های بسیار مهمی است که به یقین نسبت به آن بی مهریهای فراوانی شده است، بی مهری برای آنکه ناجیان  عزیز، پرتلاش و انسان هایی که با جان و هستی خود در صحنه ها حضور دارند یا جان دیگران را از غرق شدن نجات دهند.

این عزیزان در سواحل دریاها در شمال و جنوب، در استخرهای سراسر کشور و سراسر جهان، در حاشیه سدها و همه ای آبراهه ها و تالاب ها و رودخانه ها  و .... حضوری پر رنگ دارند و شایسته است به موازات توجه ویژه به زندگی و رفاه آنها یک روز به نام نامی آنها در تاریخ این سرزمین زیبا ثبت شود.

*****

آفرین بر همه ناجیان غریق سراسر کشور عزیزمان، ایران سربلند که با تلاش ،همت و تعهد فراوان جان افراد را نجات می دهند.

این فرشتگان ساحلی در شمال و جنوب و در همه دریاها و دریاچه ها و حتی استخرها نقش فوق العاده برجسته ای دارند، برای آنکه هستی  آدم ها به خصوص کودکان عزیز را نجات داده و خانواده های  بسیاری را از عمق جان و قلب شان، شاد می کنند.

نویسنده اعتقاد دارد، کار این فرشتگان گاه از پزشکان مهم تر است ، زیرا ممکن است یک بیمار با چند داروی شیمیایی، عمل جراحی  و داروهای گیاهی یا از طریق هوش مصنوعی  و دیگر شیوه های مداوا شده و نجات یابد، اما فردی که در حال غرق شدن است – فقط یک راه برای ادامه زندگی دارد و آن هم  به یاری حق ، یک انسان متعهد، دلسوز و پر تلاش بتواند او را از غرقابی نجات دهد..

ناجیان که بسیاری از آنها جوان ها هستند، مانند کارگران معدن، آتش نشان ها، پزشکان و پرستاران، شغل پر اهمیتی را انتخاب کرده اند و به سبب اهمیت و تاثیرگذاری  این شغل پر مخاطره باید به آنها توجه ویژه و مستمری بشود

ناگفته نماند ، نقش و اثر گذاری و خدمات ناجیان غریق تنها برای استقرار در سواحل با هدف نجات جان انسان ها  نیست ، بلکه این فرشتگان سربلند در جنگ ها و دفاع از سرزمین خود" مانند آنچه غواصان عزتمند ایران عزیز هشت سال تمام در برابر تجاوز دشمن به شایستگی به انجام رساندند، همتی بلندی دارند و در همه صحنه های حضور شان جدی است.

پیشنهاد مشخص گروه رسانه ای ایران " گرا" در گیلان این است که ، یک روز در میان روزها وهمه ی  مناسبت های گوناگون در ایام سال به ناجیان غریق سراسر سرزمین مان  اختصاص داده شود و در این روز از آنان به درستی و با شایستگی تجلیل شود..

این روز می تواند،  روزهای پایان شهریور " پایان فصل شنا" در سواحل با حضور مدیران، مردم ، هنرمندان صاحب نام، مسئولان حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی ، ورزشی و خانواده های ناجیان  و خانواده نجات یافتگان برگزار شود  که موجب خواهد شد این بزرگواران ، خدمت بزرگ خود را یک شغل تلقی نکنند که به البته چنین نیست..

گروه رسانه ای ایران " گرا" پیشاپیش انتخاب این روز را برای سال اینده به ناجیان غریق و در کنار آنها به همه غواصان بزرگوار تبریک می گوید و امید وار است از تابستان سال آینده اولین جشنواره  و  بزرگداشت "روز ناجیان غریق بعلاوه غواصان "  در سواحل استان گیلان به همت جمعیت هلال احمر، ورزش و جوانان، استانداری و فرمانداری ها  و سازمان های اجتماعی برگزار شود و بی شک سازمان هلال احمر ایران و جمعیت های هلال احمر در استان ها به ویژه استان های در این میان بیشترین سهم و نقش داشته و باید داشته باشند. انشاء الله

نظر شما در این باره چیست ، برای ما پیام بدهید..... همین جا منتظر شما هستیم./

 

یکشنبه 11 شهریور ماه سال 1403- مجید محمدپور

 


 

 

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید