کد : 1618 ۸شهریور ۱۴۰۳ ساعت 09:23
دیدگاههای سه نماینده مجلس ،

جلوی گرانیهای بی ضابطه گرفته شود

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از گرانی‌‌ های بی ضابطه در بازارهای خودرو، مسکن و اجاره بها بر ضرورت ورود جدی تیم اقتصادی دولت و نهادهای نظارتی از جمله سازمان تعزیرات به ساماندهی بازارها و جلوگیری از افزایش نرخ‌های غیر قانونی تاکید کرد.
جلوی گرانیهای بی ضابطه گرفته شود
به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ،علیرضا زندیان  با بیان اینکه ثبات بخشی و تنظیم بازار در تمامی ابعاد باید در اولویت تیم اقتصادی دولت باشد، گفت: هم اکنون در برخی از بازارها مانند خودرو، مسکن ،اجاره‌بها، حتی بلیط هواپیما و ناوگان‌های حمل و نقلی شاهد نا به سامانی و گرانی های بی ضابطه‌‍ هستیم و این موضوع مورد انتقاد و گلایه جدی مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد:بطور مثال روند افزایش اجاره بها با میزان دستمزدها تناسبی ندارد یا اینکه بلیط هواپیما در یک مدت کوتاهی 100 درصد افزایش قیمت داشته باشد و همچنین برخی از کالاهای اساسی در طول سال چند بار گران شوند؛ در حالی که حقوق کارکنان و کارگران تنها یکبار در سال افزایش محدود داشته باشد، چالش های جدی برای معیشت و اقتصاد خانواده ها ایجاد می‌کند و دولت نباید به این امر بسیار مهم بی توجه باشد.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس با انتقاد از گرانی مداوم برخی کالاها، بر ضرورت ورود جدی تیم اقتصادی دولت و نهادهای نظارتی از جمله سازمان تعزیرات به ساماندهی بازارها و جلوگیری از افزایش نرخ‌های غیرقانونی تاکید کرد و افزود: از مسئولان مربوطه می‌خواهم که به این موضوعات ورود کرده و ما نمایندگان نیز به به لحاظ تقنیننی و نظارتی تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات در بازارها خواهیم کرد

 

با توصیه و نصیحت نمی توان کشور را اداره کرد

قیمت خودروی " ری را" ناعادلانه است!!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حمایت از تولید داخلی به معنای این است که محصول با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد، از سوی دیگر اشتغال و تولید در کشور رونق بگیرد که با این معیارها قیمتی که برای ری‌را در نظر گرفته شده، منصفانه نیست.

رضا تقی‌پور انوری  درباره قیمت خودروی ری‌را، گفت: قیمت‌گذاری خودرو باید براساس معیار حداقلی باشد به این معنا که خودروهای مشابه خارجی در کشورهای همجوار باید به عنوان معیاری برای قیمت ‌گذاری خودروهای داخلی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که مرجع قیمت‌گذاری چگونه قیمت ری‌را را پذیرفته است؟ ادامه داد: حمایت از تولید داخلی به معنای این است که محصول با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد، از سوی دیگر اشتغال و تولید در کشور رونق بگیرد؛ با این معیارها قیمتی که برای ری‌را در نظر گرفته شده، منصفانه نیست.

وی اضافه کرد: بهترین راهکار برای رفع مشکلاتی مانند قیمت‌گذاری در حوزه خودرو که هم مصرف کننده و هم تولیدکننده گلایه‌ای از آن نداشته باشند، استفاده از سازوکار واردات است، دولت باید همت کند واردات خودرو که قانون مجلس است را اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه با واردات، قیمت خودرو به تعادل می‌رسد، تصریح کرد: این نوع قیمت‌گذاری نشان می‌دهد که با نصیحت و توصیه و ... نمی‌توان اقتصاد را اداره کرد.

 

***

 

ناترازی  و قطع مکرر برق پذیرفتنی نیست!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ناترازی شدید برق ناشی از بی‌کفایتی مدیران صنعت برق است، هرچند در این بین برخی از دوستان برای واردات خودروهای برقی سیاست‌گذاری می‌کنند که به نظرم بیشتر شبیه یک شوخی خنده‌آور است لذا باید یک طرح نو دراندازیم و از مسیرهای اشتباه بازگردیم.

سید فرید موسوی  با اشاره به افزایش ناترازی برق در کشور و راهکارهای عبور از این مشکل، گفت: سیاست‌گذاری‌های وزارت نیرو از سال‌ها قبل نه تنها موانع سرمایه‌گذاری برای تولید برق را از بین نبرده بلکه با فرافکنی مسئولیت تولید برق را به بخش‌های دیگر واگذار کرده‌اند، به عنوان مثال می‌گویند؛ صنایع باید خودشان برق مورد نیازشان را تولید کنند، اما شرایط تحقق این کار را هم فراهم نمی‌کنند چراکه با کارشکنی، ایجاد بروکراسی شدید اداری و قیمت‌گذاری‌های غیرمتعارف منجر به عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای هزینه سرمایه خود در این بخش شده‌اند.

نماینده مردم تهران افزود: به عنوان مثال شرکت ایمدرو وظیفه مدیریت و توسعه بخش معدن کشور را بر عهده دارد و تولیدکننده برق نیست اما وزارت نیرو از آن‌ها خواسته برق مورد نیازشان را تامین کنند، هرچند این صنایع پایه کار آمده‌اند اما به دلیل کارشنکنی‌ها و بدقولی‌ها و ندادن امتیازهای ادعا شده توسط وزارت نیرو به آن‌ها، اکنون ناترازی شدید برق داریم و کشور از این ناترازی متضرر شده است.

وی ادامه داد: قیمت‌های گزاف ارائه شده توسط وزارت نیرو راه را حتی جهت تامین این مبالغ از شبکه بانکی و صندوق توسعه ملی به منظور توسعه صنعت برق نیز میسر بسته است، البته درصدهای ارائه شده توسط وزارت نیرو دولت قبل در راستای میزان برق تولید کرده نیز جای تامل دارد، به همین دلیل ما مرتب برق خانگی و صنایع را قطع می‌کنیم
.

 

 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید