کد : 1579 ۲شهریور ۱۴۰۳ ساعت 10:20
رشت در مسیر تحول

پروژه های شاخصی که با شتاب دنبال می شوند

تعامل بسیار شورای شهر به ویژه رئیس با اراده و مردمی شورا و شهردار متین ، فهیم و تحصیلکرده شهر رشت از اواخر سال گذشته و به خصوص از ابتدای سال ۱۴۰۳ صحنه های پر امید ، پر تحرک و پذیرفتنی از نگاه شهروندان رشتی را رقم زده است.
پروژه های شاخصی که با شتاب دنبال می شوند

شهردار و مدیران شهری ، کلانشهررشت در تعاملی نزدیک و صمیمی واعضای شورای شهر صحنه های را دامن زده اند که به جرائت می توان ادعا کرد، هیچ شهروند مرکز استان انتظار این فعالیت های موثر را نداشت.

طرح میثاق  و پروژه های زیر مجموعه ی این طرح  در صورت کامل شدن بی شک هم از منظر شهر و هم روان سازی ترافیک که یکی ، دوسالی دامنگیر شهر شده است، بهبود وضعیت معابر ، ادامه دادن پروژه بزرگ و فوق العاده تالاب عینک که شاید هنوز بسیار متوجه این بخش از تحرک شهر نباشند و دهها اقدام کوچک و بزرگ  به عقیده نویسنده و باور همه مردم چهره ی قلب استان گیلان را متحول خواهد ساخت.

شتاب و سرعت کار در ساخت پنج پل غیر همسطح ، آسفالت معابر، عریض کردن برخی خیابان ها و بخش هایی از کمر بندی و نیز خیابان امام خمینی "ره"  و طرح و برنامه برای احداث سریعتر کمر بندی دوم شهر ، آزاد سازی برخی املاک برای توسعه شهری و همه و همه تا اتمام عملیات ادامه دارد و توقف نا پذیر است.

در این راستا، بسیار به جا و شایسته است که مدیران استان، روحانیان، شهروندان، افراد صاحب نام، رسانه ها به خصوص شبکه باران ، گیلانیان مقیم دیگر استان ها و حتی خارج از کشور این تحرکات را مورد توجه و تجلیل قرار دهند.

هم چنین شایسته تر است که برای این حرکت های مهم یک کارگروه رسانه ای در شهرداری تشکیل و اطلاع رسانی در فاز و مراحل بالاتری بازتاب و بازنشرپیدا کند ، گر چه مدیر روابط عمومی و همکارانش الحق و الانصاف  و دیگر کارکنان شهرداری  با همت در کنار شهردار و مدیران شهرداری ایستاده اند و از این جهت به همه عزیزان تبریک گفت.

حالا در روز جمعه دوم شهریور ماه روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت خبر می دهد که، احداث تقاطع غیر همسطح نیروی دریایی رشت"شهدای هفت آذر" از پروژه های طرح عمرانی میثاق به طول ۴۶۰ متر به تعداد ۱۰ دهانه و با عرض ۱۸ متر بصورت رفت و برگشت که  از آذر ماه سال گذشته با مدت زمان معین ۲۴ ماهه برای روان سازی ترافیک شهری در دست اجرا قرار گرفت، اکنون با گذشت فقط هشت ماه از آغاز پروژه به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیده .

امید است که زودتر از برنامه زمانبندی برای اجرای پروژه به بهره برداری برسد و زیر بار ترافیک برود.

این خبر یکی از آن مصداق هایی که در تحلیل پیش رو به آگاهی شهروندان رشت و همه گردشگران می رسد و بی جهت قصد تعریف و تمجید هیچ احدی چه شهردار یا رئیس شورای شهر و دیگران را نداریم و هر مسئولی در هر بخشی با درایت ، سخت کوشی ، ایده های نو و تلاش فعالیت کند، ما " مجموعه گروه رسانه ای ایران " گرا" ، به اعتماد در کنار او خواهیم بود

به عنوان یک شهروند که در مجموعه در دو مرحله در دهه هفتاد و نود " بیش از بیست سال" در مرکز استان زندگی می کنم، باید اعتراف کنم بعد از دوره ای که دکتر ثابت قدم شهردار رشت بود و کارهای ماندگاری را به یادگار گذاشت ، اکنون دکتر رحیم شوقی در سطحی بالاتر مدیریت را در دست دارد و همه باید برای پیشبرد این اهداف بلند کمک کنند.

مقصود از همه از دانش آموزان دوره ابتدایی تا دبیرستان و دانشگاه ها ، مدیران و بزرگان شهر و استان، بازاریان و اصناف، مهندسان، صاحبان ثروت وسرمایه، صاحبان تریبون ها و رسانه ها و .... است که هر یک در جایگاه و اندازه خود به توسعه و پیشرفت شهر زیبای رشت کمک و همدلی و همراهی داشته باشد.

ما و شما به خوبی درک می کنیم که رشت و مردمانش لایق خیلی بیش از این خدمات هستند به خصوص آنکه در چند دهه گذشته عقب نگه داشته شد و عدم ثبات مدیریت و مشکلات اعتباری و همکاری نکردن بودجه های ملی در زمان خودش با وجود حضور مدیران کشور از رشت و دیگر شهرها زمینه ساز این عقب ماندگی شد.

رشت باید و حتما باید طی دو تا سه سال اینده به کلی چهره تغییر دهد و به اصلاح عام  " پوست اندازی " کند و دست کم خودش را به دیگر مراکز استان های همجوار ارتقاء دهد.

اکنون نگاه به حاشیه شهر رشت و توجه به قشرهای کم در آمد  و محلات نیازمند بهسازی و بازسازی ، ساختن کمر بندی دوم، ادامه پل های رو گذار، تسطیح معابر ، انتقال تدریجی جمعیت شهر از مرکز به سمت اطراف و کاهش تراکم  تمرکز جمعیت، افزایش فضای سبز ، همکاری اداره های آبقا و برق  و دیگر سازمان ها در انتقال تیرهای برق و اصلاح چاله های و گذر گاههای اب باران و فاضلاب شهری و........یک ضرورت است و بدون همکاری همه این مجموعه به گفته شهردار ، توسعه شهری شتاب نخواهد گرفت.

نویسنده تحلیل شخصا سه محور در شهر رشت را بیش از سایر زمینه دنبال خواهد کرد که : ساخت پل و تسطیح معابر برای روان سازی ترافیک، آماده سازی تالاب عینک برای مردم شهر و گردشگران  و توجه به مردمان حاشیه شهر از آن جمله است.

رجاء واثق دارم که مدیران شهر و شورای شهر به خوبی این موارد را می شناسند و دنبال خواهند کرد. هم چین با توجه به افزایش الاینده ها در شهر رشت ، ایجاد فضا سازی و خرید و دراختیار گرفتن قطعات بزرگ و متوسط در شهر برای ساختن پارک ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

ادامه دارد...........

.

پایگاه خبری رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید