کد : 1451 ۱۴مرداد ۱۴۰۳ ساعت 12:34

استان گیلان از سیاهچاله جمعیتی نجات یافت

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: سیاهچاله جمعیتی اصطلاح جذاب و در عین حال مایوس کننده ای بود که تا چندی قبل در حوزه جمعیتی " تولید مثل و نجات از انقراض نسل" در کنفرانس ها، همایش ها و در رسانه ها برای استان گیلان تکرار می شد و دکتر محمد تقی آشوبی اکنون خبر خوبی برای مردم گیلان دارد.
استان گیلان از سیاهچاله جمعیتی نجات یافت

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با اشاره به کارنامه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این حوزه، اظهار کرد: بسیاری از اقدامات جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در گیلان در برش بهداشت و درمان به انجام رسیده و باید مستندسازی و ثبت شود.

وی با بیان اینکه رتبه گیلان در جوانی جمعیت از استان‌های آخر به 16 کشور ارتقا یافته، افزود: علی‌رغم اینکه شیب نزولی جمعیت در گیلان کاهشی بوده برخی از استان‌های کشور نیز در افزایش موالید عقب‌ مانده‌اند از این رو این عوامل در جابه‌جایی جایگاه گیلان مؤثر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به درصد قابل‌ توجه طلاق در گیلان، گفت: کنترل و کاهش طلاق در گیلان نیازمند اقدامات قابل‌توجه و همگانی است.

آشوبی با اشاره به اینکه بیشترین ولادت اولین فرزند در خانواده‌های گیلان مربوط به مادران ۲۹ساله و پدران ۳۱ساله است، افزود: باید تلاش‌ها بر کاهش سن ازدواج و تشویق به فرزندآوری معطوف شود.

وی با اشاره به کاهش زایمان‌های طبیعی در گیلان، خاطرنشان کرد: گیلان از استان‌های پیشتاز در سزارین بوده در نتیجه تشویق به فرزندآوری و سپس تأکید بر سزارین طبیعی باید با اقدامات فرهنگی و ترویجی، مورد توج جدی قرار بگیرد.

خبر بسیار خوبی است که دکتر آشوبی رئیس پر تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان به مردم سراسر استان و به رسانه های استان داد که چندی سالی این موضوع فوق العاده با اهمیت را دنبال می کنند.

تا چند ماه قبل تیترهای ما در رسانه ها این بود " ازدواج کم، طلاق زیاد فرزند آوری قطره چکانی" و این تیتر شبکه خبری گیلان 24 بود که الحمدالله از این شرایط عبور کرده ایم ولی مردم خوب و فهیم استان باید به توصیه های به جا و علمی دکتر آشوبی گوش فرا داده و به آن عمل کنند.

شما مردم خوب مان در شهر و روستا چنانچه نظری و ایده ای برای تداوم این مسیر دارید ، بفرمایید برای آگاهی دیگران در این رسانه و 9 رسانه ی دیگر در گروه گرا منتشر کنیم.

با سپاس - محمدپور، مدیر مسئول

.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید