کد : 1207 ۳۱خرداد ۱۴۰۳ ساعت 13:38
به امید آینده ای بهتر......

تداوم گرانی ها نفس طبقه متوسط را بریده .......!؟

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: تا همین دیروز اگر قیمت گوشت قرمز و لوازم خانگی ، پوشاک ، خودروی داخلی و خارجی ، مسافرت و نرخ هتل و اقامتگاه و امثال آن موجب نگرانی شدید ما طبقات متوسط جامعه و البته که دور از دسترس بود، طی روزهای اخیر قیمت میوه و حتی آب خوردن نیز آزار دهنده شده است.
تداوم گرانی ها نفس طبقه متوسط را بریده .......!؟

امروز در بازار میوه و تره بار رشت مرکز استان گیلان که این شهر و استان از مناطق گردشگری و مهمانپذیر هستند،  یک دور با نگاه رسانه ای و روزنامه نگاری  زدم و امیدوارم بودم به هنگام خروج با دستی نیمه پر از بازار میوه  خارج شوم-  ولی چنین نشد ، آخر هر چه باشد حقوق بازنشسته ها را واریز کرده بودند و تمایل به خرید در من تقویت شده بود.!؟!.

با کمال حیرت وقتی نرخ های انواع میوه شامل انواع هلو و زرد آلو  و قیصی و شبرنگ، سیبب تازه و سبز " سیب گلاب که خیر" ، گیلاس و آلبالو، انبه و موز و نظایر آن را مشاهده کردم، دلم برای خودم و انبوه طبقه متوسط جامعه  که بیش از 90 درصد جمعیت 91 میلیون نفری ایران را شامل می شوند - خیلی ، خیلی  سوخت!!.

قیمت های  ارزان تر از کیلویی  85 هزار تومان تا 190 هزار تومان دور می زد و خرید چنین میوه ای که به قول معروف شکم پر کن هم نیست (" ولی به علت داشتن ویتامین برای بچه ها و خود ما بازنشسته های لازم است" )، خیلی اذیتم کرد و وقتی به دریافتی خودم اندیشیدم، به کلی از هر نوع خرید منصرف شده و حتی گوجه فرنگی کیلویی 25 هزار تومان و خیار 30 هزار تومان و هندوانه 25 هزار تومانی " هر کیلو" را نخریدم

در مسیر برگشت به منزل با خودم می گفتم، به بچه های چه بگویم -  و سکوت .... سکوتی طولانی و گفتم ایکاش نامزدهای ریاست جمهوری در این دوره دیگر مانند دوره های قبل شعار ندهند و اندیشه ای عملیاتی برای گرانی ها و اقتصاد خانواده بکنند.

 سر راه  هم  مثل هفته های قبل یک باکس " بسته " آب با نام نستله  که تا هفته گذشته می خریدم ، از 42 هزار تومان به 60 هزار تومان افزایش یافته بود و ظاهرا هیچ دستگاه و مسئولی و ناظری پیگیر این امور نیست و این بی مسئولیتی و ترک فعل ها و بی خیالی های مسئولان مربوطه بیشتر مردم را آزار می دهد

مردم می گویند، همه چیز خودمان داریم و تنها چیزی که در کشور ما جا مانده و کمتر به آن توجه شده، مدیریت درست و قدرتمند است که جلوی فساد را بگیرد، اجازه سوء استفاده ندهد و حقوق ها و دستمزدها را متناسب تورم بپردازد.،.

با خودم گفتم - ایکاش در این دوره دیگر داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در میان مردم و در رسانه ملی شعارهای رویایی و به اصطلاح  فضایی سر ندهند که ، ما اقتصاد را بهبود می بخشیم، با گرانی و بیکاری و تورم مقابله جدی و علمی خواهیم کرد و برای این مهم برنامه داریم و کتاب هم نوشته ایم و کارشناس های زیادی اطراف ما مشورت می دهند، برای حجاب و حقوق اقشار دارای طرح و اندیشه روشن هستیم.

یا آنکه با جهان ارتباط برقرار خواهیم کرد ، کارشناس های فعلی در قوای سه گانه  را عوض کرده و جای آنها رباط قرار می دهیم، بنزین و گاز و برق را ارزان کرده و ارزش پول و سکه را به یک چهارم و مشکل بیماری را کاملا حل و برای بی خانمان ها مسکن ارزان قسط می سازم و هزینه های درمانی را به شیوه ای تنظیم می کنیم که ادم های سالم هم هر روز خودشان را  به پزشک نشان بدهند.!. .

در این اندیشه  و شعارهای بدون پشتوانه و غیر عملی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بودم  و اینکه هشتم تیر ماه به کدام یک از نامزدهای انتخاباتی که  با دور اندیشی و توانمندی بالا و دارای تجربه مدیریتی موثر و شایسته رای بدهم و دیگران را هم تشویق به رای دادن کنم  تا پس از پذیرش مسئولیت به اقتصاد کشور سر و سامان بدهد که مسائل اجتماعی، فرهنگی، امنیتی،ورزشی و .... تابعی از ثبات اقتصادی و رفاه عمومی است

به کسی رای بدهم که در حوزه های قانون گذاری، نظامی ، انتظامی، اقتصادی و اجتماعی بالاترین مدیریت را داشته و در هر زمینه ای هم کارنامه درخشانی دارد و همین کارنامه موجب حسادت دیگران شده است...

فکر کردم، اگر نامزد مورد نظرم بتواند شرایط اقتصادی را با توجه به تحریم های ناجوانمردانه غربی ها  سر و سامان بدهد در این بخش هم دشمن را شکست داده ایم و مردمم نفس راحت و تازه ای خواهند کشید.

اندیشیدم که با این همه ثروت و استعداد و بن مایه ی بسیار قوی ، چراباز هم دچار این همه مشکلات عدیده  و معضلات دنباله دار شده ایم و چرا مردم را از خودمان رنجانده ایم و چرا مدیرانی قوی را در مصدر امور قرار نداده و نمی دهیم که امور کشور را  اصلاح کنند و چرا خودمان با روش های مناسب ، مردمی و مقبول مطالبه گری نمی کنیم و............

امروز با این همه علامت سئوال برای من در آخرین روز فصل بهار و ماه خرداد  سپری شد ، ولی  ته دلم یک امیدی دارم که از نیمه تیر ماه به بعد شرایط تفاوت خواهد کرد.

اگر به شعارها رای ندهم  و اگر به دنبال آنچه رسانه های فارسی زبان تکرار می کنند نباشم و به جای ناامیدی و یاس  -  به آینده امیدوارانه نگاه کنم و برای تحقق این نگاه آرامش بخش  تلاش کنیم - نتیجه مطلوب و جامعه مقبول به یقین قابل دستیابی است.

با این اندیشه به کلی از یاد بردم که امروز قیمت ها چگونه بود، اما به امید فردایی بهتر و رئیس جمهوری تواتمند با کارنامه ای قوی با چهره ای مصمم وارد خانه استیجاری ام شدم که همسر و فرزندانم از من استقبالی جانانه ای کردند.

به امید فردای بهتر و مشارکت حداکثری در انتخابات 8 تیرماه

ایران سرفراز-- ملت ایران سربلند

پنج شنبه 31 خرداد ماه 1403

 

 

زبان حال یک شهروند گیلانی- 31 خرداد 1403
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید