کد : 1200 ۳۰خرداد ۱۴۰۳ ساعت 13:48
نامزد ریاست جمهوری،

رشد تولید خودروی داخلی با این کیفیت به صلاح کشور نیست

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس و یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است که مواضع او درباره صنعت و بازار خودرو و مساله مهم واردات خودروهای با کیفیت بسیار جالب است.
رشد تولید خودروی داخلی با این کیفیت به صلاح کشور نیست

به گزارش گروه رسانه ای  ایران " گرا" ، وی  در شبکه ایکس خود نوشت: «بیش از نیم قرن رانت کافی است و زمان آن فرا رسیده تا صنعت  خودرو داخلی با خودرو خارجی رقابت کند و البته  قانون واردات خودروهای نو و کارکرده در دولت بعدی بدون تردید اجرایی می شود..

این نامزد با تجربه انتخابات ریاست جمهوری  در میزگرد انتخاباتی ضمن انتقاد از مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی اعلام کرد: «سهم دولت در شرکت های  ایران خودرو و سایپا به‌ ترتیب هفت درصد و 17 درصد است، اما به صورت غیرقانونی برای هیات مدیره تصمیم‌ گیری کرده، مدیرعامل تعیین و قیمت خودرو را دستوری می‌کند.

به اظهار وی ، تمامی این موارد باعث افزایش بدهی شرکت‌های خودروساز داخلی می‌شود و در نهایت همین خودرو در شرایطی به دست خریداران می‌رسد که، در مقایسه با کشورهای همسایه، حدود سه تا چهار برابر گران‌تر است.»

قالیباف ادامه داد: «نیسان آبی تحویل خریدار می‌دهند که مصرف سوخت آن برابر با 13 لیتر در هر 100 کیلومتر است و می‌گویند، قیمت بنزین باید به قیمت فوب خلیج فارس فروخته شود.

وی تصریح کرد: زمانی که مصرف خودروهای حاشیه خلیج فارس حدود چهار لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام می‌شود، باید خودرو داخلی هم به آن قیمت و کیفیت دست پیدا کند، سپس قیمت بنزین آزاد شود.

دکتر قالیباف یاد آور شد: نمی‌شود بی‌عرضگی دولت را از جیب مردم پرداخت کرد

وی   بیان کرد: خودروسازی یکی از صنایعی است که اغلب مردم ما از وضعیت آن ناراضی هستند؛ نامزدها  ریاست‌جمهوری نیز با آگاهی از این نارضایتی معمولاً مانور زیادی می‌دهند و شعارهای پرزرق‌ و برقی برای بهبود وضعیت آن تنظیم می‌کنند تا شاید بدین شکل بخشی از آرای مردم را به سمت خود بکشانند. 

وی عنوان کرد: در همین راستا  تقریباً تمامی کاندیداهای ریاست‌ جمهوری برای انجام تبلیغات، به وضعیت فعلی تولید و واردات خودرو نقد دارند/ تمام.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید