کد : 1200 ۳۰خرداد ۱۴۰۳ ساعت 13:48
نامزد ریاست جمهوری،

رشد تولید خودروی داخلی با این کیفیت به صلاح کشور نیست

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس و یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است که مواضع او درباره صنعت و بازار خودرو و مساله مهم واردات خودروهای با کیفیت بسیار جالب است.
رشد تولید خودروی داخلی با این کیفیت به صلاح کشور نیست

به گزارش گروه رسانه ای  ایران " گرا" ، وی  در شبکه ایکس خود نوشت: «بیش از نیم قرن رانت کافی است و زمان آن فرا رسیده تا صنعت  خودرو داخلی با خودرو خارجی رقابت کند و البته  قانون واردات خودروهای نو و کارکرده در دولت بعدی بدون تردید اجرایی می شود..

این نامزد با تجربه انتخابات ریاست جمهوری  در میزگرد انتخاباتی ضمن انتقاد از مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی اعلام کرد: «سهم دولت در شرکت های  ایران خودرو و سایپا به‌ ترتیب هفت درصد و 17 درصد است، اما به صورت غیرقانونی برای هیات مدیره تصمیم‌ گیری کرده، مدیرعامل تعیین و قیمت خودرو را دستوری می‌کند.

به اظهار وی ، تمامی این موارد باعث افزایش بدهی شرکت‌های خودروساز داخلی می‌شود و در نهایت همین خودرو در شرایطی به دست خریداران می‌رسد که، در مقایسه با کشورهای همسایه، حدود سه تا چهار برابر گران‌تر است.»

قالیباف ادامه داد: «نیسان آبی تحویل خریدار می‌دهند که مصرف سوخت آن برابر با 13 لیتر در هر 100 کیلومتر است و می‌گویند، قیمت بنزین باید به قیمت فوب خلیج فارس فروخته شود.

وی تصریح کرد: زمانی که مصرف خودروهای حاشیه خلیج فارس حدود چهار لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام می‌شود، باید خودرو داخلی هم به آن قیمت و کیفیت دست پیدا کند، سپس قیمت بنزین آزاد شود.

دکتر قالیباف یاد آور شد: نمی‌شود بی‌عرضگی دولت را از جیب مردم پرداخت کرد

وی   بیان کرد: خودروسازی یکی از صنایعی است که اغلب مردم ما از وضعیت آن ناراضی هستند؛ نامزدها  ریاست‌جمهوری نیز با آگاهی از این نارضایتی معمولاً مانور زیادی می‌دهند و شعارهای پرزرق‌ و برقی برای بهبود وضعیت آن تنظیم می‌کنند تا شاید بدین شکل بخشی از آرای مردم را به سمت خود بکشانند. 

وی عنوان کرد: در همین راستا  تقریباً تمامی کاندیداهای ریاست‌ جمهوری برای انجام تبلیغات، به وضعیت فعلی تولید و واردات خودرو نقد دارند/ تمام.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید