به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، وی در شبکه ایکس خود نوشت: «بیش از نیم قرن رانت کافی است و زمان آن فرا رسیده تا صنعت خودرو داخلی با خودرو خارجی رقابت کند و البته قانون واردات خودروهای نو و کارکرده در دولت بعدی بدون تردید اجرایی می شود..
این نامزد با تجربه انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد انتخاباتی ضمن انتقاد از مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی اعلام کرد: «سهم دولت در شرکت های ایران خودرو و سایپا به ترتیب هفت درصد و 17 درصد است، اما به صورت غیرقانونی برای هیات مدیره تصمیم گیری کرده، مدیرعامل تعیین و قیمت خودرو را دستوری میکند.
به اظهار وی ، تمامی این موارد باعث افزایش بدهی شرکتهای خودروساز داخلی میشود و در نهایت همین خودرو در شرایطی به دست خریداران میرسد که، در مقایسه با کشورهای همسایه، حدود سه تا چهار برابر گرانتر است.»
قالیباف ادامه داد: «نیسان آبی تحویل خریدار میدهند که مصرف سوخت آن برابر با 13 لیتر در هر 100 کیلومتر است و میگویند، قیمت بنزین باید به قیمت فوب خلیج فارس فروخته شود.
وی تصریح کرد: زمانی که مصرف خودروهای حاشیه خلیج فارس حدود چهار لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام میشود، باید خودرو داخلی هم به آن قیمت و کیفیت دست پیدا کند، سپس قیمت بنزین آزاد شود.
دکتر قالیباف یاد آور شد: نمیشود بیعرضگی دولت را از جیب مردم پرداخت کرد
وی بیان کرد: خودروسازی یکی از صنایعی است که اغلب مردم ما از وضعیت آن ناراضی هستند؛ نامزدها ریاستجمهوری نیز با آگاهی از این نارضایتی معمولاً مانور زیادی میدهند و شعارهای پرزرق و برقی برای بهبود وضعیت آن تنظیم میکنند تا شاید بدین شکل بخشی از آرای مردم را به سمت خود بکشانند.
وی عنوان کرد: در همین راستا تقریباً تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری برای انجام تبلیغات، به وضعیت فعلی تولید و واردات خودرو نقد دارند/ تمام.