کد : 1168 ۲۳خرداد ۱۴۰۳ ساعت 21:32
مدیر عامل جمعیت هلال احمر،

امکانات دولت سیزدهم به گیلان طی ۴۰ سال بی سابقه است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان اعلام کرد: دولت پر تلاش و خدوم سیزدهم در حوزه امداد و نجات سواحل اعتباری که به استانداری و دستگاههای مرتبط مانند جمعیت هلال احمر اختصاص داد، .در ۴۴ سال بی نظیر بود.www.gilan۲۴,ir

مهندس هادی سلیمی روز چهارشنبه 23 خرداد ماه در مصاحبه اختصاصی با گروه رسانه ای ایران " گرا" ، عنوان کرد: رئیس جمهور شهید  نسبت به رفاه  مردم و استفاده درست از سواحل دریا و مواهب طبیعی بسیار تاکید  داشتند و سال 1400 دستور آزاد سازی سواحل را صادر و تجهیز آن را پیگیری می کردند.
وی تصریح کرد: الحمدالله استاندار محترم گیلان هم اوایل خرداد ماه جاری نسبت به این مساله مهم به مسئولان و دستگاه های ذیربط توصیه و تاکیداتی داشتند که سواحل باید برای بهره مندی مردم بومی و مسافران تجهیز و آمادگی کامل داشته باشد.
این مقام مسئول حوزه امداد و نجات  یاد آور شد: شاید از منظر قانون جمعیت هلال احمر  یک نهاد خدمت رسان باشد ، اما با دستور رئیس جمهوری عزیز و تدابیر رئیس سازمان جمعیت ، هر کار زمین مانده ی نظام در این بخش مهم را باید جمعیت عهده دار شود و ما برای خدمت به مردم آماده ایم.

گیلان رتبه اول کاهش غرق شدگان سواحل را کسب کرد

وی در ادامه این مصاحبه صمیمی و روشنگر اظهار کرد: در همین راستا افتخار داشتیم در دولت سیزدهم و طی سال 1402 نسبت به سال قبل 75 درصد کاهش غریق " افراد غرق شده در دریا" را داشتیم و الحمدالله رتبه یک کشور در سواحل کسب کردیم.
به اظهار مهندس سلیمی ، اگر این آمار نسبت به سالهای قبل از کرونا ارزیابی شود، عدد بسیار چشمگیر تر بوده است و نشان داد دولت نسبت به این مسائل بسیار مسئولیت پذیر بود.
وی بیان کرد: براساس سخنان رئیس جمهور شهیدمان ، تمام فعالیت های سواحل باید به صورت الگوهای دانشگاهی و در بخش اجرا  و روشهای جهانی  انجام و بومی  سازی می شد، به شکلی که  در چرخه مدیریت بحران ، مراحل برنامه ریزی، آمادگی ، پیشگیری ، مقابله و پاسخ و  مسئولیت پذیری همه در هلال احمر پای کار بودند و موضوع دریا بنا بر تدابیر رئیس جمهور و پیگیری استاندار گیلان  به یک موضوع ملی تبدیل شد.

230 هزار در سطح سواحل گیلان آموزش های  ایستگاهی را فرا گرفتند

سلیمی در باره فعالیت های نجات غریق یاد آور شد: هیات نجات غریق با رویکرد مساله محوری تاکید بر آموزش و توجه به حوادث دریایی و اطلاع رسانی  داشته و دارد  و اولین کار ما آموزشهای امداد و نجات بود.  به گفته مدیر عامل هلال احمر گیلان ، اولین مساله ای که در ساحل دریا مردم را تهدید می کند، غرق شدن بود و مربیان جمعیت با جدیت عملیات آموزشی قلبی، ریوی را در سواحل آغاز کردند که با استقبال خوبی روبه رو  شد و در عین حال  موجب شد تا مردم از نقاط امن و طرح های سالم سازی بیشتر استفاده کنند.
وی گفت: آموزش از رسالت های ما در جمعیت هلال احمر است و در این راستا بیش از 230 هزار در سطح سواحل آموزش های  ایستگاهی لازم را فرا گرفتند  که نشان داد، اگر مسئولان نسبت به اطلاع رسانی توجه داشته باشند، مردم شریف  ما بی تفاوت نیستند و همکاری های لازم را داشته و دارند.
موضوع دوم در سواحل که مطالعات در سایر کشورهای نشان می دهد – مساله غرق شدن کودکان است چون در ساحل والدین ممکن بود به هر علتی از کودک غافل شده و حواس شان نباشد و به این منظور در سواحل با ایجاد مشغولیت ها، فضای مناسب و ایستگاههای دوستدار کودک " نقاشی ، تاب ، سرسره و امثال آن و برپایی چادرها و خیمه هایی کودکان از فضاها استفاده کنند.
در همین راستا سال گذشته کمترین غریق کودکان را در سواحل استان گیلان  داشتیم که اهداف و رسالت های سازمان جمعیت و تدابیر شهید جمهورمان مبنی بر اینک مردم عزیز از سواحل به خوبی استفاده کنند – با تدابیر لازم این مهم هموار و مستمر شد.

آموزش شنا افراد سالمند در دستور کار قرار گرفت
موضوع دیگر ، آموزش شنا افراد سالمند در سواحل که اقدام و تدبیر جدیدی بود و در این مسیر به صورت رایگان فقط در ساحل گیلان  نظر به اینکه" شنا در دریا با استخر کاملا متفاوت است و حتی شنا در خزر به علت چاله های دریایی و جریان های  خزری داریم" – مربیانی مستقر شدند.
سلیمی عنوان کرد: شاید آموزش شنا در ظاهر بود، اما در حقیقت با حضورمان در سواحل  به مردم اعلام می کردیم ، دریا خطرات خود را دارد و جمعیت را به سمت طرح های سالم سازی سوق می دادیم.

با تدبیر استاندار محترم طرح های سالم سازی 70 درصد

مدیر عامل هلال احمر گیلان افزود: سال گذشته با تدبیر استاندار محترم طرح های سالم سازی 70 درصد نسبت به سالهای قبل افزایش یافت و در همه این طرح ها  ناجی غریق و آمبولانس درآن ها وجود داشت و امسال هم این تدابیر اندیشیده شده است.
به گفته وی ، امسال برای نخستین برای با برنامه ریزی های انجام شده طرح ، سرگرمی ، امید آفرینی ، نشاط و طرح های مربوطه و حضور  کمیته ورزشهای همگانی و ورزش سواحل  در سواخل را خواهیم داشت و آخرین گام ما امداد و نجات است.
مهندس سلیمی یاد آوری کرد: سال گذشته 470 نجات یافته در سواحل  داشتیم و مازندران چهار هزار نجات یافته داشت و اگر اطلاع رسانی و تغییر فرهنگی را در دستور کارمان نداشتیم این نتیجه حاصل نمی شد .

طرحهای سالم سازی دریا 8 خرداد تا 10 مهر فعال هستند

طرح دریا از هشتم خرداد در 330 کیلومتر با  یک کار جمعی با همکاری فرمانداران ، دهیاران و مسئولان سواحل و طرح عملیات انجام شده است.
در کنار جنگ های شادی و تفریحی ، مراسم های دیگری در سواحل پیش بینی شده است که تا دهم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

مهم این است که خانواده خود را ایمن نگه دارید

شعار جمعیت هلال احمر و گروه این است که " مهم نیست کجا حضور دارید – مهم این است که خانواده خود را ایمن نگه دارید".
وی گفت: هلال احمر بزرگترین سازمان مردم نهاد و بزرگترین شبکه داوطلب را در کشور دارد. در جمهوری اسلامی ایران سه میلیون و در گیلان یکصد هزار نیروی داوطلب داریم و بیشتر فعالیت ها بر عهده ی این نیروهای ارزشمند قرار دارد.
این نیروها آرامش خود را در خدمت رسانی و  اسایش مردم قرار می دهند و در قالب دانشجو و دانش آموز و دیگران بهترین زمان زندگی را برای نجات مردم صرف می کنند.

95 درصد نیروهای هلال احمر را داوطلبان تشکیل می دهند

بیش از 95 درصد نیروهای ما در سواحل شمال به صورت داوطلبانه است و پنج درصد هم ماموریت های حاکمیتی هلال احمر است..
مهندس سلیمی بیان کرد: اگر خدمات امداد و نجات را به دو بخش قبل و بعد از دولت سیزدهم تقسیم بندی کنیم ، به یقین در حوزه سواحل دولت  سیزدهم سال قبل اعتباری که به استانداری و دستگاههای مرتبط در 44 سال داد، بی نظیر بود و  شاهد این گفته، ناجیان غریقی هستند که یکبار دیگر به ما اعتماد کردند زیرا دولت محترم تمام منابع مالی را تامین کرد.
سال گذشته در قایق و جت اسکی و نیروی انسانی و تجهیزات حرکت و اقدام های فوق العاده ای انجام شد و امسال هم از آن ظرفیت های استفاده خواهد شد و نشان می دهد که مسئولان دولت نسبت به سواحل بی تفاوت نیستند و جان مردم برای دولت و جمعیت هلال احمر بسیار حائز اهمیت است.
به گفته وی ، امروز 227 کارمند در گیلان داریم و سال گذشته 237 نیروی متخصص به استخدام  هلال احمر در سطح پایگاههای استان در آمدند تا بتوانیم حوادث را رصد و در کمترین زمان ممکن جان انسان ها را نجات دهیم.



تا پایان خرداد 300 میلیارد تومان تجهیزات امداد و نجات وارد گیلان می شود

دولت محترم به شکلی بی نظیر 900 خودرو را به ناوگان هلال احمر اضافه کرد و سهم استان گیلان 30 دستگاه بود و تا پایان خرداد ماه 300 میلیارد تومان تجهیزات امداد و نجات  به گیلان اضافه می شود . هم چنین  تا پایان  امسال 2700 دستگاه دیگر اضافه می شود که یک نوسازی کامل صورت می گیرد.
هم اکنون 30 پایگاه فعال در سراسر گیلان  داریم و می توانیم با این تدابیر همه پایگاهها را مدرن سازی کنیم که مرهون زحمات دولت و مسئولان در هلال احمر و حمایت نمایندگان و مدیران استان به خصوص استاندار محترم است.
علاوه بر افزایش نیروها و تجهیزات، تعداد پایگاهها را افزایش داده ایم و اعتقاد داریم که علاوه بر تجهیزات و نیرو – زمان رسیدگی به حوادث باید کاهش یابد.
از سوی دیگر مصمم هستیم هر جا که اورژانس وجود ندارد ، جمعیت هلال احمر حضور داشته باشد تا رضایت مردم را بیش از پیش به همراه داشته باشد.
وی گفت: در باره کاروان های سلامت ، داوطلبان مراجعه کردند و بعد از حادثه برای شهید جمهوری " طرح نذر خدمت برای شهدای خدمت" کلید خورد و امدادگران در سراسر استان تا چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی در حال خدمت هستند و این خدمت به نیت شهدا و خود جوش انجام می گیرد.




داروخانه هلال احمر بعد از 7 سال زیان دهی ، احیا شد

جا دارد خدمت مردم اعلام کنیم – جمعیت هلال احمر یک سازمان بین المللی است و داروخانه هلال احمد در استان گیلان بعد از هفت سال زیان دهی 177 درصد مراجعات مردمی از آبان ماه گذشته داشتیم که رئیس جمعیت و استاندار تاکید مکرر داشتند، این داروخانه باید احیا شود.
به اظهار وی ، داروهایی که جمعیت هلال احمر تامین می کند و مراجعان ما اغلب بازمانده و قشر ضعیف جامعه هستند، نقش مهمی در سلامت مردم دارد.
وی  تصریح کرد: یک مرکز توانبخشی در رودسر که خدمات آن 200 درصد رشد پیدا کرد، زیرا در این مرکز پزشک متخصص وجود نداشت و این نیاز تامین و خدمات مختلف انجام گرفت  که پنج هزار نفر طی سال گذشته از خدمات ما در رودسر و رشت استفاده کردند و این در حال حالی است که  هزینه ها ما یک  پنجم بخش خصوصی است.
به گفته اقای سلیمی ، در روزهای آینده درمانگاه هلال احمر را احیا می کنیم و با مدیریت جدید و ارتقاء خدمات به جامعه هدف مان خدمت می دهیم تا دغدغه سلامت و تامین دارو نداشته باشند.

یک خیر رودسری  28 مغازه به ارزش 700 میلیارد تومان به هلال احمر اهداء کرد

سال گذشته یک خیر بزرگوار در شهرستان رودسر 28 باب مغازه به ارزش 700 میلیارد تومان به جمعیت اهداء کرد. وی در پاسخ به این اقدام خیر خواهانه عنوان کرد ، خدمات جمعیت و حضور میدانی سازمان مهم و معتبر است و همین حضور جهادی و میدانی باعث این اعتماد و کار خیر شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان در پایان این مصاحبه با گروه رسانه ای ایران " گرا" ، تاکید کرد: در آینده نزدیک یک مرکز دیالیز در شهرستان رودسر ایجاد می کنیم.
 شهرستان رودسر 2500 ساعت دیالیز نیاز است در شرایطی که  توان 300 ساعت را داریم، یعنی مردم در مضیقه زیادی هستند و با این حرکت و ایجاد یک داروخانه در شرق گیلان به مردم کمک بیشتری خواهیم داد.
وی تصریح کرد: ما تا پای جای پای کار مردم هستیم و در ارایه خدمت تعهد می کنیم هیچ قصوری نداشته باشیم که رضای مردم رضا خدای متعال است./ تمام

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید