کد : 1104 ۱۲خرداد ۱۴۰۳ ساعت 22:29
+ نگاه رسانه،

پلیس راهنمایی را رانندگان خطر آفرین بشدت برخورد می کند

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از اجرای طرح امنیت و آرامش با هدف برخورد با رانندگان خودرو‌های حادثه ساز خبر داد.
پلیس راهنمایی را رانندگان خطر آفرین بشدت برخورد می کند

فرمانده پلیس راهور گیلان با اشاره به اهمیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش حوادث رانندگی گفت: طرح ضربتی پلیس راهور با عنوان طرح امنیت و آرامش با هدف برخورد با تخلف‌های حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز در استان اجرا می‌شود.
سرهنگ امیر طالبی با اشاره به اینکه تیم‌های محسوس و نامحسوس در معابر شهری بر رفتار رانندگان نظارت می‌کنند، افزود: حرکات نمایشی و مارپیچ ، عبور از چراغ قرمز، آلودگی‌های صوتی، تغییرات ظاهری خودرو از دیگر تخلفاتی است که پلیس راهور در این طرح با آن برخورد می‌کند.
وی با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان، تردد ایمن و نظم ترافیکی از اولویت‌های پلیس است؛ گفت: پلیس با بر هم زنندگان نظم و ناقضان مقررات راهنمایی و رانندگی برابر قانون، برخورد قاطع خواهد داشت.

*****

نگاه: این طرح پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان یک حرکت ضروری و لازم به خصوص در فصل گرم سال و ورود گردشگران  به منطقه است و اگر با دقت و جدیت به مورد اجرا در آید ، واقعا در امنیت و ارامش جامعه نقش آفرین خواهد بود.

تعداد زیادی از رانندگان حتی آن گروه از رانندگان مسافربری داخل و خارج از کشور که سن و سالی هم از آنها سپری شده ، متاسفانه در ساعات شبانه روز به خصوص در ساعت های عصر و آغاز شب به گونه ای رانندگی مارپیچ و پر سرعت حرکت می کنند که انگار در پیست مسابقه اتومبیل قرار گرفته اند.

این گروه از راننده های متخلف که از نظر فرهنگ خانواده دچار نوعی عقب ماندگی ذهنی و اجتماعی هستند در بسیاری مواقع  جان دیگر شهروندان را به خطر می اندازندو در برابر این نوع حرکتهای غیر اصولی و خودخواهانه کسانی که دچار وحشت می شوند را با تمسخر می گیرند.

برخی از این راننده ها اعم از جوان و میانسال همیشه حق به جانب هستند و زمانی هم که با انتقاد و اعتراضی مواجه می شوند، از خودرو پیاده شده و دیگران را تهدید می کنند.

این نوع رفتارهای پر خطر و کورس سرعت و حرکات مارپیچ هنگام غروب بین شهرهای استان گیلان و خیابان های درون شهری  که تعداد ماموران کم و نظارت هم کمتر می شود - بسیار زیاد است و نگاهی به مسیر رشت به  لاهیجان و رامسر و میزان تصادف ها گواه این مدعاست..

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید