کد : 1036 ۳۰اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 19:24
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

روابط عمومی باید نقش دانشگاه را بخوبی معرفی کند

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: یک روابط عمومی خوب باید بتواند خوب بشنود، خوب ببیند و هم خوب گوش کند و رسالتش در اطلاع رسانی را همراه با صداقت، امانت داری و انتقال درست مطالب به خوبی ادا کند.
روابط عمومی باید نقش دانشگاه را بخوبی معرفی کند

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از مدیران و مسئولین روابط عمومی واحد ها و مراکز آموزشی داشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و به همت اداره توانمند سازی این دانشگاه،  کارگاه اصول علمی خبر نویسی به میزبانی دانشگاه آزا داسلامی واحد رشت برگزار شد.

دکتر مجتبی ملکی چوبری در این کارگاه آموزشی با  تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات، حوزه روابط عمومی را به عنوان زبان گویا و بازوان توانمند مدیران دانشگاه خواند .

وی ادامه داد: پردازش و تحلیلگری در حوزه روابط عمومی بسیار مهم  است و وقایع و رخدادهای زیادی را  در محیط و فضای دانشگاه مشاهده می‌کنند و اگر نتوانند پردازش درستی از این وقایع داشته باشند، نمی‌توانند اطلاع رسانی مناسبی را انجام دهند سرپرست دانشگاه آزاد گیلان تصریح کرد: بنابراین انتظاری که دانشگاه از حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی دارد آن است که وقایع و رخدادهای دانشگاه را به نحو احسن،  تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند اطلاع‌ رسانی درستی داشته باشند و به طور طبیعی اطلاع رسانی درست، اطمینان‌ساز است و این اعتمادسازی و برندسازی بسیار مهم است.

ملکی چوبری با اشاره به نامگذاری سال و شعار دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید، تصریح کرد:  نام گذاری سال  بنام " سال جهش تولید با مشارکت مردم " از سوی مقام معظم  رهبری است  و در این راستا، شعار دانشگاه آزاد اسلامی، "سکوی مولد دانایی به توانایی" را شعار خود قرار داد و  حوزه روابط عمومی باید بتواند با پر‌رنگ کردن این شعارها و ماموریت های اصلی دانشگاه ، نقش خود  را در جامعه به خوبی معرفی کند .

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، افزود: بحث اقتصاد دانش بنیان و تنوع درآمدی یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی خیلی پررنگ شده که از ماموریت‌های دانشگاه است و  روابط عمومی باید اراده را در مدیران استانی و  واحدهای دانشگاهی ایجاد کنند بنابراین در راستای ماموریت‌های دانشگاه باید این اطلاع رسانی‌ها دقیق صورت گیرد.

ملکی چوبری، برگزاری این گونه کارگاه ها را مفید خواند و بیان داشت:  برگزاری این دوره ها بسیار مفید و مؤثر است و در راستای ارتقای دانش افزایی و مهارت کارکنان حوزه روابط عمومی مفید باشد و با تداوم دوره های تخصصی در این حوزه و با استفاده از اساتید مجرب و متخصص، باعث ارتقای سواد رسانه‌ای شود.

به اظهار وی ، اگر حوزه روابط عمومی را در دانشگاه آزاد اسلامی یک حوزه تخصصی ببینیم، باید این حوزه را تبدیل به حوزه‌ای مبتنی بر دانش کنیم تا به صورت علمی و آکادمیک بتواند ماموریت اش را به درستی  انجام دهد.

این مقام مسئول دانشگاه تاکید کرد: روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت و جایگاه والایی دارد و  در حوزه روابط عمومی باید از نیروهای متخصص، کاربلد و پای کار، متعهد و مجرب استفاده کرد تا بتوانند سیاست‌های دانشگاه را به خوبی و با درایت هر چه تمام تر، اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی در هر سیستم اداری به عنوان زبان گویای سازمان‌ها و نهاد‌هاست، متذکر شد: کارکنان روابط عمومی‌ها باید تعامل خوبی با رسانه‌ها ا داشته باشند تا بتوانند اهداف و مأموریت‌هایی را که دانشگاه آزاد اسلامی به آنان ابلاغ کرد ،به این اهداف برسند.

ملکی چوبری افزود: روابط عمومی‌ها نباید نگاه جزیره‌ای نسبت به دانشگاه داشته باشند و قادر باشد کل فرآیندها و  ماموریت‌های دانشگاه به هنگام اطلاع رسانی دقیق  شود و زحمات مدیران و افراد توانمندی  که در دانشگاه در حال فعالیت هستند، ارزش آفرینی شده و معرفی شوند که این مهم از دیگر وظایف روابط عمومی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با  تشکر از زحمات کارکنان روابط عمومی های  دانشگاه، با اهدای تقدیر نامه از آنان تجلیل کرد.

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه خبری رسمی گیلان 24 + دانشگاه آزاد رشت
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید