براساس آخرین رتبه بندی جهانی:

۱۳ استاد دانشگاه آزاد گیلان جزو 2 درصد دانشمند برتر جهان شدند

۱۳ استاد دانشگاه آزاد گیلان جزو 2 درصد دانشمند برتر جهان شدند
پایگاه خبری، رسمی گیلان 24: رئیس دانشگاه آزاد گیلان با تبریک به جامعه دانشگاهی اعلام کرد: بر اساس رتبه بندی جهانی اخیر در حوزه پژوهشی، ۱۳ چهره علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به عنوان دانشمندان دو درصد برتر جهان معرفی شده‌اند، که نشان‌دهنده قدرت و جایگاه علمی این خانواده بزرگ است.www.gilan24.ir

                                                                                                                                                                       ه بگزارش گروه رسانه ای با مردم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد رشت ، دکتر مجتبی ملکی چوبری در نشست توجیهی آغاز سال تحصیلی با ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هدف  از برگزاری این جلسات، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای طراحی و اجرای ترم تحصیلی بر اساس چارچوب و مسیرهای دانشگاه است.
وی،  بر اهمیت توسعه و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی، که اکنون بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان با بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار دانشجو و ۴۰۰ رشته دانشگاهی است، تأکید کرد و افزود:  در ایران، این دانشگاه ۴۲ درصد ظرفیت آموزش عالی کشور را در بر می‌گیرد و در استان گیلان، ۹ موسسه آموزش عالی فعالیت دارند که حدود ۴۴ درصد از کل دانشجویان آموزش عالی استان را تشکیل می‌دهد. دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان یک نهاد اجتماعی، زنجیره ارزش آموزش را از پیش‌دبستانی تا دکتری پایه‌ریزی کرده است و در حوزه مدارس و آموزش‌های غیرحضوری، حدود ۶۰۰۰ دانش‌آموز در ۳۳ مدرسه در استان گیلان مشغول تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، بیان کرد: در بخش پژوهشی و عمرانی، دانشگاه دارای ۷۰۰ عضو هیئت علمی تمام‌وقت و ۳۰۰ عضو حق التدریس است که در کنار خانواده‌ها و کمیته‌های تعامل با خانواده‌ها، جامعه هدف حدود ۴۲ هزار دانشجو و ۶۰۰ دستیار آموزشی در استان گیلان را تشکیل می‌دهند. همچنین، در شبکه‌های آزمایشگاهی کشور، حدود ۱۱ هزار شبکه فعال وجود دارد. 
این مقام مسئول ،  با برشمردن  ابتکارات شهید طهرانچی در آموزش و انتقال تجربیات علمی به دانشجویان ، تصریح کرد:  بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های جوانان و دانش‌آموختگان در آموزش و پژوهش ضرورت داردکه بر اساس رعایت سیاست‌ها و استانداردهای دانشگاه، از جمله تطابق مطالب درسی با سرفصل‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه‌ریزی گردد . همچنین اساتید نیز باید در تدوین و ارائه مطالب، دقت و هماهنگی لازم را داشته باشند.
وی  توجه به چالش‌های موجود در فرآیند آموزش را مهم دانست و افزود: رعایت نظم و انضباط در کلاس‌ها، حضور منظم اساتید،  اهمیت مطالعه مستمر،  به‌روز بودن در حوزه فناوری اطلاعات و تحولات علمی ، انتقال صحیح مطالب، حذف نکردن سرفصل‌ها، و برگزاری کنفرانس‌های درسی به صورت منظم  از جمله چالش های بخش آموزش است.
ملکی چوبری تاکید کرد: ارتقای کیفیت آموزش باید در اولویت قرار گیرد تا دانش‌آموزان و دانشجویان بهترین بهره‌برداری را داشته باشند. اهمیت ایجاد فضای رفاقتی و جذاب در کلاس‌های درس، به‌منظور جذب دانشجویان، مورد تأکید است و انتظار می‌رود اساتید بتوانند رسالت آموزشی و پژوهشی خود را با کیفیت عالی و در راستای اهداف دانشگاه انجام دهند.
رئیس بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، تصریح کرد:  رسالت معلمان و استادان در فضای آموزشی بسیار سنگین است و قداست و جایگاه ویژه این شغل را به دلیل نقش فرهنگی و تربیتی آن باید پرستید .

به گفته وی ، در کشورهای پیشرفته، سیستم‌های آموزشی و فرهنگی بسیار سخت‌گیرانه عمل می کنند به‌طوری‌که پوشیدن لباس‌های خارج از عرف و استفاده از زیورآلات در دانشگاه‌ها ممنوع است، زیرا این موارد بر اثرپذیری فرهنگی و تأثیرگذاری بر دانشجویان نقش دارند. بنابراین، نقش استاد در رعایت پروتکل‌های آموزشی و فرهنگی بسیار مهم است و  استاد باید در کلاس‌،  فضای رفاقتی و دوستانه ایجاد کند، اما همزمان مراقب رعایت پروتکل‌ها باشد تا پیام‌های فرهنگی و آموزشی به درستی منتقل شوند

خ - خانم پ، محمدپور.