رئیس دیوان عدالت اداری،

10 سازمانی که بیشترین شکایات مردمی را دارند!

10 سازمانی که بیشترین شکایات مردمی را دارند!
پایگاه خبری گیلان 24: رئیس دیوان عدالت اداری امروز ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: تشکیل و راه‌اندازی دیوان عدالت اداری در دو اصل قانون اساسی دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه‌های دولتی عملکرد و تصمیمات آن‌ها پیش بینی شده است.

اسامی ۱۰ سازمان پر شکایت

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه ۲۳ دستگاه پرپرونده در این دیوان احصا شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ سازمان، وزارتخانه ودستگاه دولتی پر پرونده در دیوان عدالت اداری در سال گذشته  به ترتیب سازمان تامین اجتماعی، وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی،  شهرداری‌ها غیر از شهرداری تهران، سازمان‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه ریاست جمهوری مثل سازمان برنامه و بودجه و  بنیاد شهید و سازمان استخدامی،  وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و  پرورش،  وزارت کشور،  وزارت نیرو، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت جهاد کشاورزی است

 

وی افزود: بسیاری از افراد و برخی از مسؤولین به حوزه کاری دیوان عدالت اداری آشنایی ندارند و از جریان صلاحیت‌های این دیوان بی‌اطلاع هستند؛ از همین رو لازم است به این موضوع پرداخته شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در اصل ۱۷۰ قانون اساسی تصریحا و در اصل ۱۷۳ به نحوه دیگری به تشکیل دیوان عدالت اداری اشاره شده است،گفت:  شکایات مردم از دستگاه های دولتی در دیوان عدالت اداری قابل رسیدگی است.

مظفری خاطرنشان کرد: برخی افراد که ذی نفع هستند نسبت به مصوبات شورای اسلامی شهر و یا وزارتخانه ها طرح شکایت می‌کنند؛ برخی نیز ذی نفع نیستند و علاقه مند به پیگیری از موضوعات هستند و نسبت به مصوبات ابلاغ شده طرح دعوا می کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت دیوان عدالت اداری، نظارت پسینی و پس از ثبت شکایت است، گفت: برخی اوقات یک مصوبه ۱۰ سال اجرا شده و برخی با استفاده از این مصوبه حقی کسب کرده اند و یا حقی از آنان ضایع شده است، پس از ۱۰ سال شکایتی علیه این مصوبه در دیوان عدالت اداری ثبت می‌شود؛ پس از رسیدگی این مصوبه باطل می‌شود..