طی یازده ماهه امسال،

بیش از 11 میلیون مرسوله در پست گیلان مبادله شد

بیش از 11 میلیون مرسوله در پست گیلان مبادله شد
پایگاه خبری، رسمی گیلان 24: مدیرکل پست گیلان از آخرین وضعیت پست و تحولات انجام شده در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد : بیش از ۱۱ میلیون مرسوله وارده و صادره در گیلان ثبت شد که به طور متوسط ماهی بیش از یک میلیون مرسوله مبادله شده است و از حیث ترافیک به عنوان استان هفتم کشور معرفی شد.www.gilan24.ir

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" به نقل از  روابط عمومی پست گیلان ؛ شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ ، محمد حسین هوشنگی مدیرکل پست گیلان شنبه هیجدهم اسفند ماه 1403 با حضور در برنامه زنده رادیویی دریچه در خصوص «پست ، اقتصاد و دیجیتال»  از حرکت گیلان به سمت اقتصاد دیجیتال و استفاده از تکنولوژی برای خدمت به مردم یاد کرد و افزود : با تمامی ظرفیت های موجودی که در دسترس است ، گیلان باید مرکز تجارت الکترونیک کشور شود و پست به سهم خود و بر اساس برنامه ریزی های تدوین و انجام شده در این مسیر گام بر می دارد.

مدیرکل پست گیلان با اعلام بهرمندی از متخصصین بومی به جهت ساخت بسترهای خرید و فروش اینترنتی اذعان کرد: گیلان به لحاظ تامین بسترهای خرید و فروش اینترنتی بی نیاز است و تا امروز توانسته ایم دو بستر در قالب سکو های پستی تامین و به صورت رایگان در اختیار مردم عزیز قرار دهیم .

وی ادامه داد : به جهت شناسایی و تعامل بیشتر با کسب و کار های برخط در نظر داریم به صورت شهر به شهر با فعالین این کسب و کارها جلسه گذاشته که استمرار این مهم قطعا مستوجب رشد جایگاه فروش اینترنتی در گیلان می شود زیرا ما به دنبال ساخت بازار الگویی تجارت الکترونیک در گیلان هستیم
مدیرکل پست گیلان در برنامه زنده «دریچه با محوریت پست ، اقتصاد و دیجیتال صدا و سیمای استان گیلان  در پاسخ به  سوالی مبنی بر اینکه پست چگونه می تواند اعتماد مردم را در عرصه تجارت الکترونیک بدست آورد، عنوان کرد : در حوزه کسب و کارها هر فرد حقیقی و حقوقی برای تاسیس فروشگاه خود روند اخذ مجوز را طی میکند در کنار این مجوز اخذ شده ، هر فروشگاه برای استفاده از امکانات سکوهای پستی نیز مجوزهایی را باید از پست دریافت نماید که مجموعا دریافت این مجوزها برای فروشگاه ها ، اعتماد را به مردم منتقل خواهد کرد.

محمدحسین هوشنگی با اعلام اینکه پست حلقه واسط بین همه سکوها و مردم است گفت : مشتریان پستی می دانند که در صورت بروز هرگونه مشکل در فرایند پستی برای مرسوله ، پست به صورت تمام قد از حقوقشان دفاع خواهد کرد

مدیرکل پست گیلان در خصوص استانداردها و نحوه ارسال مرسولات مردم عنوان کرد : در تمامی ارسال ها ، الزامات بسته بندی باید رعایت شود از همین رو این اعتقاد را دارم که صنعت بسته بندی باید به شدت جدی گرفته شود

وی در خصوص سوالی مبنی بر عدم قبول مرسولات مایعات توسط پست پاسخ داد : در سیستم پستی کشور یکسری مرسوله ها به عنوان ممنوعیات قبول درنظر گرفته شده است که ناشی از نحوه بسته بندی می باشد چراکه ممکن است با یک بسته بندی نامناسب موجب آسیب رسیدن به سایر بسته ها گردد

هوشنگی ادامه داد : استان گیلان با تعامل مستمر با فروشندگان و فرستندگان این قلم مرسولات به یک سطح جمع بندی در نحوه بسته بندی رسیده است که امروزه شاهد ارسال مرسولاتی از قبیل روغن زیتون از گیلان به سراسر کشور هستیم

وی با اشاره به محدودیت نیرو و افزایش پر شتاب خدمات و مرسولات در این اداره  کل در خصوص توسعه شبکه پستی در تمامی مناطق گیلان عنوان کرد : پست گیلان آمادگی کامل خود را در خصوص استفاده از جوانان علاقمند در بخش توزیع اعلام می دارد و  از تمامی جوانانی که علاقمند به فعالیت در این زمینه هستند به منظور حضور در پست گیلان و همکاری در بخش توزیع روستایی دعوت می کند.

 مدیرکل پست گیلان با اشاره به باجه مجازی پستی عنوان کرد : امیدواریم به زودی با مشارکت گمرک و علاقمندی منطقه آزاد انزلی ، دفتر پستی منطقه آزاد انزلی را راه اندازی کنیم و باجه های مجازی را در اختیار همگان قرار دهیم

نگاه رسانه: 

نظر به اینکه حجم فعالیت های و تنوع خدمات پست در کشور و به خصوص در استان گیلان هر سال و در هفته های پایان سال  رو به فزونی می گذارد ، این مجموعه نیاز به نیروی کافی و امکانات لازم دارد  که مدیریت پست  گیلان تلاش کرده است به شیوه های مناسب و موثر این کمبود را تا حد بسیار زیادی حل کند.

تردیدی نیست که مبادله بیش از 11 میلیون مرسوله در مدت 11 ماه در پست گیلان و بررسی های انجام شده بیش از 99 درصد مراجعه کنندگان از عملکرد این اداره کل رضایت دارند. شکی نیست که ممکن است مواردی هم وجود داشته باشد که به علت نبودن گیرنده مرسوهل در منزل به هنگام تحویل  یا تغییر آدرس  هم چنین مراجعه موردی به پست برای دریافت مرسوله خود گله مندی داشته باشند .

عملکرد موفق 99 درصدی پست استان گیلان در برابر یک درصد مشتریانی که ممکن است گله مندی داشته باشند قطعا قابل توجه نیست به ویژه آنکه  همه نیروهای پست استان " مدیر کل ، معاونان، کارمندان و به خصوص توزیع کنندگان مرسولات  و نیروهای خدمت رسانی با همه مشکلات در مسیر افزایش زیاد مرسولات به شایستگی به جامعه خدمت رسانی می کنند..