به نظر می رسد این بار واریز یارانه بدون حاشیه نبوده است. همین ماه قبل بود که افرادی با برقراری تماسهای مکرر با برخی رسانهها از واریز نشدن یارانه خود خبر دادند و عدهای اقدام به انتشار متن در فضای مجازی کردند. در ادامه سازمان هدفمندی یارانهها با انتشار اطلاعیهای دست رد به همه این اخبار و اطلاعات زد.
در متن اطلاعیه سازمان آمده بود: «طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانهها درباره ابهاماتی از عدم پرداخت یارانه برخی از دهکها و خانوارها، مشکلی از لحاظ واریز وجود ندارد و تمام اقداماتی که لازم بوده، انجام شده است. مردم حتما حساب بانکی را چک کنند شاید سامانه پیامکی اختلال داشته و پیامک برای عدهای ارسال نشده باشد.».
حالا هم با وجود اعلام سازمان هدفمندی یارانهها مبنی بر واریز یارانه نقدی برای دهکهای چهارم تا نهم درآمدی، این پرسش از سوی برخی عنوان شده که چرا یارانه دی ماه واریز نشده است؟
پیشتر این سوال را از طیبه حسینی جویا شدیم که در پاسخ به اقتصادنیوز گفت: «اول، ممکن است پیامک واریز به مشتریان ارسال نشده باشد. دوم، احتمال دارد سرپرست خانوار متوجه واریزی نشده باشد. سوم، ممکن است سرپرست خانوار تغییر کرده باشد و چهارم اینکه احتمال اینکه دهکبندی جدید ایجاد شده باشد، وجود دارد..».
چگونه از دهک خود مطلع شویم؟
به گزارش اقتصادنیوز، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها «دهکبندی جدید» را یکی از دلایل انتشار اخبار مبنی بر واریز نشدن یارانه به حساب برخی از افراد دانست. در همین ارتباط، اگر افراد درصدد باشند که از دهک خانوار خود مطلع شوند، از سه روش میتوانند اقدام کنند.
یارانهبگیران میتوانند به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir، مراجعه کنند. در ضمن، شماره تماس گویا ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ در اختیار متقاضیان گرفته تا اطلاعات مربوط به دهک خانوار خود را به دست آورند. همچنین، یارانهبگیران میتوانند کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را در تلفن همراه خود شمارهگیری کنند تا در جریان دهک خانوار خود قرار بگیرند.