فرماندار رشت:

روابط عمومی موفق مرکز تصمیم ساز در جنگ تمدن‌هاست

روابط عمومی موفق مرکز  تصمیم ساز در جنگ تمدن‌هاست
پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24: در آیین تجلیل از روابط عمومی ۲۲ دستگاه اجرایی شهرستان رشت در محل فرمانداری، ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان حوزه روابط عمومی، گفت: کارکنان حوزه روابط عمومی برای انعکاس عملکرد‌های ادارات تلاش می‌کنند و این اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان اهمیت بسیاری دارد. www.gilan24.ir

این نسست صمیمی در حالی برگزار شد که برای اولین بار در مرکز استان جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان رشت به همراه مسئولان روابط عمومی هایشان در جلسه حاضر بودند و این همراهی منظر زیبایی ایجاد کرده بود.

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا"  ؛ مهندس کیا عاشوری با بیان اینکه یک مدیر موفق باید از جایگاه روابط عمومی آگاهی داشته باشد، افزود: امروزه، روابط عمومی‌ها به عنوان مراکز تصمیم ساز در جنگ تمدن‌ها و باور‌ها و برای مدیریت ادراک اجتماعی از کارکرد دستگاه مورد نظر نقش آفرینی می‌کنند. 

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید افراد خوشفکر، خلاق و پویا را در روابط عمومی‌ها به کار گیرند، اضافه کرد: کارکنان روابط عمومی می‌توانند در همه امور مانند مشاوره به مدیر برای تقویت اهداف سازمان کمک کنند.

آیین تجلیل از روابط عمومی‌های شهرستان رشت

عاشوری با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف، گفت: ثبات اقتصادی، گسترش روابط بین المللی، احیای صنایع راکد، ارتقای رتبه بندی فرهنگیان، اقتدار ملی در کشور و همچنین ساماندهی سایت زباله سراوان و احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب از عملکرد‌های اثرگداز دولت سیزدهم در مدت حدود ۳ سال خدمت بود.

فرماندار رشت با اشاره به برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ۱۴۰۳، گفت: چگونگی برگزاری انتخابات پیش رو معیار سنجش استکبار جهانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که هرچقدر حضور ما مسنجم‌تر و با شکوه‌تر باشد، دشمنان عقب نشینی می‌کنند

وی با تشکر از مدیرانی که به اتفاق مسئولان روابط عمومی خود  در جلسه حاضر شده اند و با این حرکت به زحمات و تلاشهایشان ارج نهادند، تصریح کرد: نقش اساسی روابط عمومی هنر ارتباط و آگاهی بخشی به مخاطبان و دریافت اطلاعات دقیق و به هنگام از سازمان  و انتشار آن برای تنویر افکار عمومی است.

فرماندار رشت بیان کرد: امروز دنیا در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی  به گونه ای  نقش روابط عمومی را در جنگ تمدن ها و باورها ایفا می کنند و نگاه جهان غرب  بر بافته ها و داشته ها در مدیریت راهبردی این است که به اهداف مد نظرشان را جایگزین اعتقادات جوامع  دیگر از جمله جامعه اسلامی ما قرار دهند..

عاشوری با اشاره به اینکه  در سال 1357 یک نهضت با اصالت اسلامی  در برابر جهانی سازی غرب قرار گرفت و اسلام با فروغ و انقلاب حضرت امام و تشتشع نور اسلام به رهبری ایشان احیا شد..

امام می فرمود: دنیا بر دوش تبلیغات  در چرخش و حرکت است و جهان استکبار تلاش دارد  از این مسیر به اهدافش دست یابد، ولی  پس از پیروزی انقلاب اسلامی با انتقال مفاهیم و باورها به سرعت در سراسر جهان فراگیر شد و همه آگاه شندند. حالا چه میزان میتوانیم از این فضا استفاده کنیم و کسانی که با ما برخورد و تقابل  منافع حیاتی دارند و این تقابل ادامه دار است، ما نیز  از همه هنر و سیاست ها و امکانات خود  برای برخورد متقابل بهره گیری کنیم..

وی هم چنین علت  تفاوت ها و  باورهای نسل جدید با دهه شصتی ها  و قبل از آن را در همین عملکرد رسانه ای غرب دانست و افزود:  مسئولیت ما و شما در این عرصه سنگین است و باید نقش مان بسیار خوب ایفا کنیم..

فرماندار رشت یاد آور شد: وقتی روابط عمومی یک هنر و  بیان درست فعالیت ها است ، فعالان این عرصه باید با  یک ظرافت  ضمن مقابله با این جریان دشمن، دستاوردهای سازمان متبوع شان  را به خوبی و متنوع انتشار داده و هجمه نرم دشمنان را خنثی سازند و این مهم به دانش و مهارت لازم نیاز دارد..

وی اظهار کرد: بیان دستاورهای ارزشمند نظام  باعث بالندگی و تقویت انقلاب می شود و روابط عمومی ها  در این راستا کمک بسیار برجسته ای هستند و اگر یک مدیری با آگاهی و پیگیری ها  از امکانات روابط به خوبی بهره گیری کند به موفقیت بیشتری خواهد رسید..:

 

مجید محمدپور استاد علوم ارتباطات و سرهنگ مهدی پارسا رییس سازمان بسیج رسانه گیلان  به عنوان مهمان های مدعو، در این مراسم در سخنانی، دیدگاه‌های خود را در حوزه جهاد تبیین، امید آفرینی و رسالت روابط عمومی‌ها در عصر حاضر بیان کردند

محمدپور با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی ها مشاوران عالی رئیس هر سازمان و نهاد و به درستی  قلب تپینده  سازمان محسوب می شوند، از مدیران در خواست نسبت به نیازهای حوزه روابط عمومی ها شامل جذب نیروهای ماهر، تامین امکانات، فضای مناسب فعالیت  و زمینه سازی برای حضور مدیر روابط عمومی در هر اقدام و عملی بیش از پیش همت داشته باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: کار روابط عمومی تنها بازتاب اخبار نشست ها و بازدیدها  نیست، بلکه باید با تولید محتواهای متنوع و حرفه ای افکار عمومی را نسبت به دستاوردها آگاه و در مسیر جهاد تبیین قرار دهند که مسئولیت ارزشمندی است..

به گفته وی، در کتاب روابط عمومی ستون خیمه سازمان، 25  ماموریت و وظیفه سازمانی  برای یک روابط عمومی موفق ذکر شده است که مدیر روابط عمومی با عمل به 50 درصد آن هم به صورت نسبی موفق خواهد بود

رئیس بسیج رسانه گیلان نیز با تشریح تحرکات و اقدام های مخرب و مایوس کننده ، خواستار توجه بیشتر به روابط عمومی ها ، عرصه اطلاع رسانی ، همکاری میان روابط عمومی و رسانه ها و همدلی و هم اندیشی مدیران اجرایی با مسئولان روابط عمومی شد.. .

 در این نشست فرماندار رشت با اهدای لوح تقدیر از مسئولان روابط عمومی ۲۲ دستگاه خدمات رسان شهرستان رشت تجلیل کرد.