کد : 816 ۱۴فروردین ۱۴۰۳ ساعت 16:33
مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد،

یک پلنگ ماده و توله اش در ارتفاعات برفی اشکورات دیده شد

پایگاه خبری تحلیلی گیلان ۲۴: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از تصویر برداری یک قلاده پلنگ ماده بهمراه توله اش در ارتفاعات برفی منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر خبر داد.
یک پلنگ ماده و توله اش در ارتفاعات برفی اشکورات دیده شد

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، حمزه عشوری با اعلام این خبر گفت: بعد از ماهها پیگیری و تلاش و زحمات شبانه روزی محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی اشکورات رودسر ،از یک قلاده پلنگ ماده بهمراه توله اش تصویر برداری شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان  تصریح کرد: این برای چندمین بار است که از پلنگ و سایر گونه های جانوری ارزشمند در این منطقه تصویربرداری شده است.  وی افزود سخت کوشی محیط بانان منطقه شکار ممنوع اشکورات موجب برقراری امنیت بالا و احساس آرامش در حیات وحش این منطقه شده است.
عشوری همراهی همه دوستداران حیات وحش و اهالی بومی مناطق چهارگانه را در حفظ گونه های ارزشمند ضروری دانست و خواهان پویشی در بین همه مردم به عنوان ««من یک حافظ محیط زیست و پاسدار حفظ تنوع زیستی کشورم هستم»»را خواستار شد.
پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می‌شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت(IUCN)  در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.
شهرستان رودسر با دارا بودن مناطق بکر و با غنای بسیار ستودنی و ۲۱هزار هکتار جنگل و جلگه و مرتع به عنوان منطقه حفاظت شده و ۴۱هزار هکتار منطقه شکار ممنوع و یک اثر طبیعی ملی چشمه دمکش چون نگینی درشرقی ترین نقطه استان گیلان می درخشد
.

پایگاه خبری تحلیلی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]