کد : 800 ۱۰فروردین ۱۴۰۳ ساعت 12:41
سوجویان قصد تصرف زمین ملی را داشتند!!

جلوی فساد ۳ هزار میلیاردی در آستارا گرفته شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: اینجا برکه پرنیان شهر مرزی استارا استان گیلان هم مرز با جمهوری آذربایجان ، عرصه ی جدیدی برای تصرف سودجویان بود که این قطعه ارزشمند منابع طبیعی را تغییر کاربری دهند.
جلوی  فساد 3 هزار میلیاردی در آستارا گرفته شد

یکی از شهروندان ساکن برکه پرنیان می گوید: من 55 ساله ام و سالها قبل این ناحیه یک برکه ی بزرگی بود که در فصل گرم سال به علت کم آبی خشک می شد و ما در دوران کودکی در این محل بازی می کردیم، اما عده ای آمدند و اینجا را خشک کردند و قصد تصرف داشتند.!

گرچه مسئولان نمی گویند یا نگفته اند، این عده چه کسانی بودند، ساکنان هم اظهار می دارند: نمی دانیم متصرفان چه کسانی هستند که بخشی از کارهای تصرف را در شهر آستارا انجام داده بودند.!؟

شهردار رشت و معاون منابع طبیعی  استان گیلان در این باره بیان کردند: اقداماتی برای صدور سند این محل در حاشیه شهر و نزدیک ساحل دریا انجام شده است و دست متصرفانی غیر قانونی قطع شد!.

به گفته وی ، این اراضی مورد نظر سازمان منطقه ای آب استان بود و یکی دیگر از سازمان های دولتی روی این زمین نظر داشتند و همین اختلاف نظرها موجب خلاء و  بلاتکلیف پرنیان شده بود.

سجاد دده جانی رئیس بازرسی گیلان در این باره عنوان کرد: سال گذشته  براساس مطالبات به حق مردم منطقه پرونده در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفت مبنی بر اینکه برکه پرنیان مورد طمع عده ای بود و قصد داشتند در این ناحیه تغییراتی انجام دهند.

وی اعلام کرد: استارت رسیدگی از سال 1400 زده شد و بر اساس آن 84 هزار متر مربع زمین بسیار مرغوب در بهترین موقعیت شهر استارا هدف طمع عده ای قرار گرفته است.!

افراد سودجو و طمع کار یک سری کارهای اولیه و استعلام ها را انجام داده بودند و در مراحل پایان تصرف زمین قرار گرفته بودند.

بازرس کل گیلان توضیح داد: دربررسی ها مشخص شد که این زمین 84 هزار متر مربعی به ارزش سه هزار میلیارد تومان  یک زمین ملی است و اشخاص نمی توانند در آن دخل و تصرفی داشته باشند.

به گفته وی ، در همین راستا و براساس پیگیری های سازمان بازرسی، زمین مورد نظر به نام منابع طبیعی استان سند زده شد .

به جهت نیست که آن مسئول بعد از ریاست در رسانه ها داد می زند" چه خبر است در کشور!؟ " و ما باید بگوییم " چه خبر است در گیلان برای زمین خواری و تغییر کاربری ها!!!؟

 

رفع تصرف ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی در لنگرود

در همین حال و در خبری دیگر در تاریخ دهم فروردین ماه  فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود اعلام کرد: هشت هزار متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستاهای منطقه اطاقور لنگرود رفع تصرف شد.

 سرهنگ حمیدرضا سرخوش‌پور با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستای منطقه اطاقور و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی در خلال رسیدگی به این پرونده به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند
.

نگاه رسانه:

معلوم نیست ، رسانه ها در شهر استارا و استان گیلان در جریان این موارد بوده اند یا خیر و اگر بودند چرا در این باره از همان ابتدا اطلاع رسانی گسترده ای  نشد.؟

از سوی دیگر پرسش از شهرداری آستارا، منابع طبیعی استان گیلان ، بازرسی استان، فرمانداری آستارا و دیگر ارگان ها و حتی مردم ساکن در این ناحیه این است که چرا در این مدت طولانی موضوع را از طریق رسانه ها شفاف سازی نکردند.

مردم و مسئولان سراسر کشور و استان گیلان آگاه باشند، وقتی در این زمینه ها از همان ابتدا اطلاع رسانی و شفاف سازی " سوت  زنی " صورت بگیرد، سودجویان و متصرفان روز روشن و جلوی چشمان همگان لحظه ای به فکر تصرف اموال عمومی و ملی نخواهند افتاد.

رسانه ها در این حوزه های مهم که منافع مردم مورد نظر باشد ، نقش اساسی و وظیفه پررنگی دارند.

مدیر مسئول

استفاده از اخبار و گزارش ها و تحلیل ها پایگاه خبری رسمی گیلان 24 برای همه رسانه های استانی و کشوری بدون ذکر منبع بلامانع است و هدف انتشار مطالب و حرکتی در جهت حفظ منافع ملی و رفاه مردم است.

برای ارتباط با ما از همین سامانه پیام رسانی کنید- با سپاس ، مدیر مسئول  / 10 فروردین 1403

 

 

 

 


 

 

پایگاه خبری رسمی گیلان 24 + خبرگزاری فارس
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]