کد : 613 ۲۵بهمن ۱۴۰۲ ساعت 17:24
از ۱۸ تا ۲۲ بهمن ماه،

حدود ۲/۹ میلیون نفر به گیلان سفر کردند +نگاه رسانه

پایگاه خبری تحلیلی گیلان ۲۴: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: اقامت گردشگران در تعطیلات ۵ روزه گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت.
حدود 2/9 میلیون نفر به گیلان سفر کردند +نگاه رسانه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به آمار نهایی ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان از ۱۸ تا ۲۲ بهمن گفت: ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۱۴۰ نفر مسافر و گردشگر در این مدت وارد استان شدند که در مقایسه با تعطیلات مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت..
 ولی جهانی افزود: بیش از ۴ میلیون نفر- شب در مراکز اقامتی ثابت و موقت اقامت کرده اند که ۲۵ درصد افزایش داشت.
 وی با اشاره به اینکه پرشدن ۸۵ درصد تخت‌های اقامتی در استان گفت: در این مدت بیش از ۴ میلیون گردشگر از موزه‌ها، بنا‌های تاریخی و مراکز گردشگری و تفریحی بازدید کردند

نگاه رسانه:

این مقام مسئول نگفته که مسافران در این مدت در کدام اقامت ها سکنی داشته اند و سهم هتل ها از این میزان اقامت چه میزان بود. چه تعداد در مراکز بومگردی ، مسافرخانه ها، دهکده های توریستی اقامت کردند اما سئوال مهم از ولی جهانی مدیر کل این است که: اگر با دو میلیون و حدود 900 هزار نفر 85 درصد تخت های اقامتی گیلان پر شده، در صورتی که در تعطیلات عید یا مناسبت های شاد و تابستان آینده در مدت پنج روز مثلا 4 میلیون یا بیشتر مسافر و گردشگر وارد استان شوند، چه باید بکنید.

چرا استان گیلان با فقر اقامتگاه های مناسب شامل هتل ها، مسافرخانه ها، ساختمان های بومگردی مواجه است و برنامه ریزی و سرمایه گذاری درستی در این راستا انجام نمی شود.؟

وقتی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نمایشگاه و جشنواره ها برای جذب گردشگری برگزار می کنند و استان هایی مانند خراسان رضوی " مشهد" - اصفهان - شیراز-  و .... در بخش ساخت هتل های مناسب سرمایه گذاریها و اقدام های خوبی انجام داده اند ، استان های شمالی در بسیاری زمینه ها از جمله ساخت هتل تا این حد عقب هستند.

مسئولان به این موارد در راستای روشنگری افکار عمومی پاسخ اقناع کننده دهند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]