کد : 598 ۲۰بهمن ۱۴۰۲ ساعت 19:35
قابل توجه نمایندگان مجلس و داوطلبان نمایندگی خانه ملت!

شهرستانهای رودسر و املش و علل عقب ماندگیهای بی شمار !!

این روزها در استانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، برخی نامزدهای انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان های رودسر و املش سخنانی بر زبان می رانند که عقلانی نبوده و باز هم بوی وعده های بی جا و تداوم عقب نگه داشته شدن منطقه می آید.!؟ www.gilan۲۴.ir
شهرستانهای رودسر و املش و علل عقب ماندگیهای بی شمار !!

به عنوان یک از شهروندان این منطقه زیبا ، پر استعداد با  نیروهای انسانی بسیار فوق العاده با صراحت اعلام می دارد، عزیزان جوان و میانسال داوطلب انتخابات در  دو شهرستان رودسر و املش  آگاه باشید که به یقین  آگاهید ، این ناحیه زر خیر مشکلات عدیده ای دارد و برای برون رفت این شرایط  باید به جای شعارهای بدون عمل ، دانش و برنامه لازم  و همت برای خدمت داشته باشید.

همه شما و رای دهندگان در منطقه به درستی آگاه هستید، یکی ازمعضلات بزرگ این حوزه انتخابیه  عدم ثبات مدیریت ها و در مواردی طی سی سال گذشته وجود مدیرانی ناکارآمد، فاقد طرح و ایده و برنامه و متاسفانه  ارتکاب برخی تخلفات ریز و درشت است.

بی شک برای خروج حوزه انتخابیه رودسر و املش باید کاری جهادی و نهضتی عظیم بپا کرد و صرف  سخنرانی و نمایش و فرمایش ، فیلم و، عکس و ویدئو  و تبلیغ در فضای مجازی و حقیقی اوضاع بدتر هم خواهد شد و شما هم شرمنده مردم.

به راستی می ارزد.؟.

اینکه برخی دوستان اعلام کنند، اگر سد پلرود بهره براری شود و مشکل کمبود آب شرب سالم و کشاورزی مردم در صورت بازندگی های مناسب تامین شود یا اینکه ساحل رودسر بهترین مکان برای جذب گردشگری است و یا در ناحیه ای بین کلاچای و چابکسر یک بندر بزرگ ایجاد شود و یا آنکه چرا حوزه نفتی و گازی میرزا کوچک خان در نزدیک سواحل رودسر فعالیتش را شروع نمی کنند - به یقین دادن آدرس درست نیست

در حد توان، دانش ، کار آمدی ، لیافت خویش بفرمایید " برای چه هدفی می خواهید راهی مجلس شوید؟

""خانم ها و آقایان نامزدهای انتخابات مجلس شما به درستی می دانید که، برای ورود به مجلس ابتدا باید متن قانون اساسی و مقالات و کتابهای مربوط به قانونگذاری و شرایط امروز منطقه و جهان را به خوبی مطالعه کنید، به عبارتی آگاهانه وارد خانه ملت شوید..

به زبان شفاف تر ، شما داوطلبان قصد دارید برای مدت چهار سال به خانه ملت در بهارستان تهران بروید که  دو وظیفه و رسالت اصلی تان یعنی " قانونگذاری و نظارت بر اجرای دقیق و درست قوانین کشور به خصوص حوزه های انتخابیه " را با جدیت و دغدغه فراوان و مطالبه گری رصد و کنکاش کنید.

شما به خوبی می دانید که شهرستان های رودسر و املش با دارا بودن بهترین محصولات سرزمین عزیزمان ایران ، مانند برنج و چای مرغوب، فندق کم نظیر که  در تولید مقام اول در کشور را داراست یا چای که فقط شهرستان املش مقام دوم کشور را در اختیار دارد، گل گاوزبان و گیاهان دارویی، مرکبات ، کیوی  و فعالیت های صید و صیادی با دارا بودن بهترین ماهی سفید ایران از نظر طعم و مزه  که مغفول مانده و کسی سراغ شان را نمی گیرد! - همچنان مردمانش برای یک حداقل زندگی و معاش در محرومیت به سر می برند

واقعا می توانید ، توضیح ساده ای بدهید که با این همه داشته ها و استعدادها مردم این دو شهرستان و روستاییان تا این حد دچار مشکلات زندگی و محرومیت هستند.؟.

گواه این ادعای نویسنده، آمار تاسف بار و پر حجم تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است که در میان 17 شهرستان یا 54 شهر سراسر گیلان از این منظر این حوزه انتخابیه در مقام های بسیار بالا قرار دارند. یعنی میزان فقر در این منطقه  شاید کشنده ولی حتما غیر قابل توجیه است.

به راستی نمایندگان مردم شهرستان های رودسر و املش از ابتدای انقلاب اسلامی تا هم اکنون برای این شهرستان " با نظارت و پیگیری مستمر" چه کردند و چه نقشی در جذب سرمایه ، زمینه سازی اشتغال مولد، ایجاد طرح های توسعه اقتصادی و نظایر آن داشته و دارند.؟

چرا گذشتگان شما در مجلس و در میان مردم این همه شعار بی عمل دادند و افکار عمومی دچار پریشانی و ناامیدی کردند............!؟

 

همه نمایندگان ادوار بنابه اظهارات مردم این دو شهرستان (" حالا به دارایی ها و شرکت ها و املاک شان کاری ندارم که در این باره مدعی العموم و قانون باید ورود کند)، با چندین بخش و صدها روستا از جمله روستاهای سخت گذر و فاقد راه مناسب یا دیگر زیر ساخت ها در محرومیت سخت به سر برده و گذران زندگی برای شان دشوار است.

خدا را شکرکه در میان این جمعیت انبوه، خانواده ها و چهره های علمی و نخبگان در عرصه های و صحنه های ملی و جهانی سر بر آورده اند که تعدادی از این چهره ها را که در کشورهای پیشرفته در بخش های پژوهشی تلاش می کنند ، می شناسم و قصد ندارم اسامی را ذکر کنم زیرا  نگران از قلم افتادن نام برخی چهره ها هستم

آقایان و مسئولان اجرایی و مدیریت های شهری، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و امثال آن بروید این چهره های و سرمایه داران و خیران را شناسایی و فکری اساسی برای این منطقه کنید، 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت..

حالا شهرستان رودسر با این کارنامه ای که ارایه شده جای خود دارد و گاهی شهرستان املش دستخوش عقب ماندگی های بیشتری است که مسئولان آن منطقه باید به مردم پاسخگو باشند و مردم به ویژه جوان ها تکانی به خود داده و از مجاری قانونی مطالبه گری کنند..

نویسنده و همه مردم ایران، گیلان و شهرستان های رودسر و املش  می گویند، نماینده مجلس و داوطلب نمایندگی آن فردی است که قانون را بشناسد ، آن را به درستی درک کند تا از پس اصلاح آن بر آمده و بر اجرای دقیق قانون با صلابت تاکید و مطالبه گر باشد.

بعضی داوطلبانی که هر روز دم در یک آدم پولدار، یا یک رسانه مجازی و یک مدیر اداری پر جمعیت مانند آموزش و پرورش و بهزیستی چتر باز کرده اند، چگونه می تواند با این نگاه و عملکرد ، بدون شناخت این مسائل مهم برای رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی  چاره اندیشی اساسی کند؟.

سد پلرود که برخی حتی استانداران قبلی و فرماندارها مدتها از آن به عنوان پروژه مهم نام می برند ، نزدیک به دو دهه از مطالعات آن و کمی کمتر از زمان شروع ساخت اش می گذرد و از 12 سال پیش هر استانداری که به گیلان می آید ، هر نماینده مجلس در حوزه انتخابیه رودسر و املش و هر فرماندار و دیگران اعلام می دارند ، سد چند ماه دیگر افتتاح می شود.!؟

مانند کتابخانه مرکزی شهر رشت در قلب پارک شهر مرکز استان که جانمایی این ساختمان کاری نادرست بود را معاون رئیس دولت دهم از اهالی گیلان به صورت نیمه کاره افتتاح کرد و تا هم اکنون با گذشت نزدیک به یک دهه ، به تازگی مسئولان کتابخانه و استاندار گفته اند: برای تکمیل پروژه به چندین میلیارد تومان بودجه نیاز دارند؟!!

به راستی مردم چگونه توان و دانش و کارآمدی شما را باور کنند، وقتی که از منطقه خودتان آگاهی لازم را ندارید.  بعضی تان می خواهید با پشتوانه مسئولان استان یا خرید رای و یا اتکای به چهره های کارخانه دار و سرمایه دار به مجلس بروید - می خواهید به چه منظور به خانه ملت که قداست خود را دارد، وارد شوید.؟ - مگر آنجا چه توزیع می کنند.؟

سد پلرود بنا به اظهار پیمانکاران منطقه و برخی نامزدهای انتخاباتی و طراحان سد سازی حداقل برای تکمیل به دو تا سه سال در شرایط خوش بینانه زمان و میلیارد ها تومان بودجه نیاز دارد.

هنوز تاج سد و کانالهای تنظیم و هدایت آب ، جاده های کنار گذر برای رفت  و آمد هزاران خانوار روستایی ساکن در روستاهای بالادستی شروع نشده و چگونه می خواهید امسال یا ابتدای سال آینده آن را افتتاح کنید - مگر آنکه این افتتاح مانند همان اقدام در باره کتابخانه مرکزی شهر رشت باشد.

کلام آخر- ناگفته نماند که این وضعیت در بسیاری از شهرستان ها و استان ها جاری است ، ولی شما برای ورود به انتخابات و مهیا شدن جهت بر تن قبای مجلس  " اول دانش تان را افزون کرده و مانند گذشتگان تان عمل نکنید که مردم بی اعتماد شوند و سخنان شایسته ای در باره شما مطرح نکنند.

دوم ، برای توسعه اقتصادی  و خارج ساختن شهرستان های رودسر و املش با این حجم خانواده کم در آمد و محروم مطلق و رفع بیکاری و ارایه خدمات مناسب به روستایی و شهری فهیم و کم توقع به دنبال فکرهای نو ، ایده های جدید و  به خصوص سرمایه گذاران بزرگ باشید. برای این کار با نخبگان و رسانه های حرفه ای وارد مشاوره شوید و کاری کنید که نام تان برای سالها در این ناحیه باقی بماند.

در سلامت، با دلسوزی ، تعهد و کاردانی وارد مجلس شوید و به میلیارد ، میلیارد پول افراد خاص و معلوم الحال تکیه نزنید که مردم را فقیر تر ، ابروی خود را تنزل و اعتماد افکار عمومی را از بین خواهید برد.

از مدیران استانی و کشوری شهرستان های رودسر و املش، نخبگان و دانشگاهیان بهره بگیرید  و اجازه ندهید همه چیز به صورت روزمره پیش بروید و مسئولان اجرایی و قانونگذاری و دیگران با هم در اختلاف ناتمام باشند.

مردم می بینند و می دانند میان شما چه می گذرد و بی تفاوت عبور می کنند که البته این هم غلط است و باید  جوانان منطقه مطالبه گری کنند.

برای ورود به مجلس نمایش ندهید ، اطرافیان شما در آراء دست نبرند و به ناحق روانه بهارستان نشوید، با اقتدار و صلابت و سلامت با ارای پاک راهی مجلس شوید و برای مردم با تمام هستی کار و خدمت کنید که خداوند و خلق خدا از شما راضی باشند.

انتخابات و حضور در صحن سبز مجلس یک فرصت است واز این  فرصت با دقت و پاکدستی و خدمت بهره بگیرید.

این گونه هم نباشد که هیچ کار و اقدامی در مجلس نکنید و در انتها اعلام کنید که در چهار سال حضور در خانه ملت دستان شما پاک بوده بلکه خدمت صادقانه و بی منت به مردم خود تقدیم  و به آن افتخار کنید.

مجید محمدپور

نویسنده، کارشناس ارشد رسانه و استاد علوم ارتباطات

20 بهمن ماه 1402

.

.



 

 

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]