کد : 562 ۱۳بهمن ۱۴۰۲ ساعت 07:55
استاندار گیلان بار دیگر اعلام کرد:

خط آهن رشت ، کاسپین و بزرگراه پایان سالجاری بهره برداری می شوند

شبکه خبری تحلیلی گیلان ۲۴: استاندار گیلان با اشاره به افتتاح ۵۴۲ پروره در ایام الله فجر انقلاب اعلام کرد: پروژه مهم راه آهن رشت به کاسپین در منطقه آزاد انزلی و بخش باقیمانده و گلوگاهی آزاد راه رشت - قزوین در منجیل تا پایان امسال با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
خط آهن رشت ، کاسپین و بزرگراه پایان سالجاری بهره برداری می شوند

اسدالله عباسی  در حاشیه بهره برداری از سه طرح اقتصادی در شهر صنعتی رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۵۴۲ پروژه عمرانی و اقتصادی با رقم اعتباری بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از این پروژه‌ها سالها نیمه تمام مانده بود که طی این ایام افتتاح می شود، افزود: برخی از پروژه ها نیز که اکنون بین ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: همچنین ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه از محل مصوبات سفر نخست رئیس جمهوری در بهمن ماه ۱۴۰۰ به استان طی این ایام به بهره برداری رسیده و می رسد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان تا آخر سال تصریح کرد: با ۲ پروژه مهم راه آهن رشت - کاسپین و بخش باقیمانده آزادراه رشت - قزوین که توسط رئیس جمهور به بهره برداری می رسد رقم سرمایه گذاری انجام شده در طرح های عمرانی و اقتصادی مورد افتتاح طی دو ماهه آخر امسال (از ۱۲ بهمن تا انتهای سال) به بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

عباسی با اشاره به طرح های اجرایی و اشتغال حاصل از آنها گفت: در سایه این اقدامات، گیلان در زمینه اشتغال فقط ۲ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر و در بخش مشارکت اقتصادی ۲.۵ درصد بیشتر از مشارکت کشوری است.

استاندار گیلان در ادامه از راه اندازی ۳۲ طرح صنعتی دراستان خبر داد و افزود: این طرح‌ها نزدیک به هزار و ۸۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۱۱۵ واحد صنعتی در گیلان احیا شد که با حمایت از واحدهای احیا شده برای طرح توسعه آنها نیز برنامه‌ریزی هایی داریم.

وی با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر، جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در همه بخش‌ها و شهرهای استان برگزار می شود، گفت: میز خدمت هم در روز جمعه در راستای جلسات هفتگی و دیدارهای مردمی مسئولان برای احصاء مسائل و ارتباط رو در رو با مردم در همه شهرستان ها برپا می‌شود.

عباسی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به نزدیکی به انتخابات پیش رو گفت: مردم استان در این انتخابات هم پای صندوق های رای حاضر شده و با انتخاب افراد اصلح در سرنوشت خود مشارکتی پرشکوه خواهند داشت
.

گیلان 24 + ایرنا
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]