کد : 1863 ۲۱مهر ۱۴۰۳ ساعت 09:25
چند خبر از تامین اجتماعی گیلان،

بیمه کارگران فصلی کارخانجات چای تکلیف قانونی است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: کیوان مرتضوی اعلام کرد: نشست تبیینی ویژه کارفرمایان حوزه صنعت چای با حضور کارخانه داران و فعالین این حوزه در املش تشکیل و در خصوص مسائل مختلف این صنعت از جمله بیمه کارگران فصلی کارخانه های چایسازی تبادل نظر شد.www.gilan۲۴.ir
بیمه کارگران فصلی کارخانجات چای تکلیف قانونی است

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با تاکید بر لزوم بیمه کارگران فصلی و موقتی بیان کرد: شکل و ماهیت کارخانجات و صنایع چای سبب بهره گیری از نیروهای موقت به صورت فصلی شده که این امر رافع مسئولیت‌های کارفرمایان در قبال این افراد نیست.

به اظهار کیوان مرتضوی، طبق قانون هر فردی که حتی یک روز نزد کارفرمایی کار و دستمزد دریافت کند باید کارکرد واقعی برای او در لیست حق بیمه کارگاه منظور گردد.

وی ادامه داد: ارائه مدارک هویتی و ثبت دقیق اطلاعات نیروهای به کارگیری شده به ویژه در مورد افراد غیربومی الزامی بوده و باید انجام پذیرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به آثار حقوقی و برخی عواقب ناشی از فرارهای بیمه‌ای و عدم بیمه پردازی برای کارگران فصلی بیان کرد: مشکلات ایجاد شده برای کارفرمایان در زمان حوادث ناشی از کار و شکایات انجام شده بابت ادعای سابقه از ابعاد انجام ندادن تکالیف قانونی بابت بیمه پردازی کارگران است.

مرتضوی تصریح کرد: در دوره‌های فعالیت و فصل کار باید لیست‌های حق بیمه با لحاظ اسامی کارگران فصلی حتی با کارکردهای کوتاه مدت تنظیم شود.

*****

درمانگاه منجیل پس از 3 بلاتکلیفی وارد مرحله قرار داد شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به بلاتکلیفی بیش از سه دهه ای درمانگاه شهر منجیل گفت: این درمانگاه وارد مرحله عقد قرارداد با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی شده است.

 حسین ابراهیمی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران بازوان قدرتمند دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها برای حل مشکل مردم هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به بلاتکلیفی بیش از سه دهه درمانگاه شهر منجیل بیان کرد: این درمانگاه پس از مرحله عقد قرارداد با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در مرحله بازسازی و راه اندازی قرار گرفته است.

ابراهیمی از شروع عملیات مقاوم سازی درمانگاه منجیل در ماه جاری خبر داد و اضافه کرد: با مقاوم سازی و راه اندازی درمانگاه منجیل این درمان پس از دو دهه بلاتکلیفی ارائه خدمات خواهد داد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بیمارستان حضرت رسول (ص) رشت افزود: در پروسه میان مدت این بیمارستان از ۲۰۰ تخت به ۲۳۲ تختخواب تبدیل شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان به تشریح وضعیت درمانگاه‌های تأمین اجتماعی این استان پرداخت و بیان کرد: سازه و بنای درمانگاه لاهیجان ارتقا داده می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به ضریب اشغال تخت ۳۰ درصدی بیمارستان شهید املاکی لنگرود اضافه کرد: برنامه ریزی جهت ارتقای ضریب اشغال تخت بیمارستان شهید املاکی از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بهسازی فضاهای درمانگاهی گیلان افزود: گیلان در ساماندهی و بهسازی فضای درمانگاهی گیلان برای معلولین رتبه ۱۷ قرار دارد.

این مسئول  با اشاره به مساله تداخل زمین بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت با پروژه راه آهن بیان کرد: بخش قابل توجهی از زمین بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت به ایستگاه راه آهن اختصاص یافت

 

مسئولان استان برای تعیین تکلیف زمینهای بیمارستان اقدام سریع کنند.

ابراهیمی با انتقاد از اجحاف صورت گرفته در حق درمان گیلان و رشت اضافه کرد: مسؤولان استان برای تعیین تکلیف اراضی حذف شده بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت اقدام عاجل کنند.

وی با اشاره به نیاز ضروری توسعه درمانگاه بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت افزود: توسعه درمانگاه بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت معطل تراکم تملیکی شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به انجام عمل جراحی در درمانگاه شهید املاکی لنگرود اضافه کرد: اعمال جراحی بزرگ و موفقیت آمیزی در درمانگاه شهید املاکی و بیمارستان رسول اکرم (ص) انجام می‌شود

 

 

***

 

.
مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان از پرداخت ماهانه ۲ هزار میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای در این استان خبر داد.

کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه  یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سطح استان تحت پوشش تأمین اجتماعی گیلان هستند، از پرداخت ماهانه رقمی در حدود ۲ هزار میلیارد تومان بابت ارائه تعهدات بیمه‌ای در این استان خبر داد .

وی  اضافه کرد: ۱,۹۳۰ میلیارد تومان از این رقم را مستمری‌ها تشکیل می‌دهد و مابقی آن شامل مقرری بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت از قبیل غرامتها و کمک هزینه‌ها اختصاص دارد.

مرتضوی با بیان اینکه مجموع رقم پرداختی ماهانه مستمری‌ها در سال گذشته به طور متوسط ۱,۳۷۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: در سال گذشته مجموعاً رقمی افزون بر ۱۷ هزار میلیارد تومان بابت مستمری‌ها در استان پرداخت شده است.

به گفته وی، تجمیع سامانه‌ها، امکان لحاظ متمرکز، همزمان استحقاق درمان و ایجاد سابقه و کاهش خطاهای کارفرمایی در تنظیم و ارسال لیست از مهمترین نتایج اجرای طرح لیست هوشمند است.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان افزود: در زمینه خدمات ارائه شده به کارفرمایان، حذف سقف پرداخت‌های آنلاین حق بیمه، امکان بیمه پردازی در لیست کارگاه و تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال شده از دیگر تدابیر اتخاذ شده بوده که با هدف روانسازی امور و بهبود فرایندهای کاری انجام پذیرفته است.

مرتضوی با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در یکسال اخیر حدود ۳۰ هزار نفر به جرگه بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی گیلان در این گروه پیوسته‌اند، گفت: زنان خانه دار و دختران مجرد، دانشجویان و کسبه و بازاریان اصلی ترین مخاطبان این طرح هستند

 

***

انتخاب بازنشستگان نمونه

 

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان از آغاز بیست و دومین دوره انتخاب بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه تامین اجتماعی در استان خبر داد.

وی متذکر شد: مابه‌التفاوت فروردین ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، بلافاصله پس از اتمام واریزی‌های حقوق خرداد ماه، به طور جداگانه به حساب مستمری بگیران واریز می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه حقوق اردیبهشت ماه مستمری بگیران بر اساس افزایش سالیانه پرداخت شده است، گفت: واریز حقوق خردادماه همانند اردیبهشت ماه، طبق روال معمول و بر اساس حروف الفبا انجام می‌شود.

کیوان مرتضوی از آغاز بیست و دومین دوره انتخاب مستمری بگیران نمونه تأمین اجتماعی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: تمامی فرهیختگان، چهره‌های شاخص و واجدین شرایط در گروه‌های بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و همسران بازمانده می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی تکریم و ارج نهادن به جایگاه والای بازنشستگان را از مهم‌ترین اهداف جشنواره انتخاب مستمری بگیران نمونه تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: در این دوره از جشنواره، شاخص‌هایی از جمله کارآفرینی و ایجاد اشتغال در دوران بازنشستگی، موفقیت‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری، فعالیت‌ها و موفقیت‌های قرآنی، تعداد فرزندان، ایثارگری، تدریس در مراکز علمی و دانشگاهی، پیشرفت‌های تحصیلی و مشارکت در امور عام‌المنفعه، خیریه، جهادی و فرهنگی برای انتخاب بازنشستگان نمونه در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل ، موفقیت‌های تحصیلی، ورزشی، فرهنگی و هنری و قرآنی فرزندان بازنشستگان و مستمری‌بگیران از دیگر شاخص‌های تأثیرگذار در فرایند انتخاب بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه است.

مرتضوی تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره تا روز شنبه ۲۰ تیرماه سال جاری (۱۴۰۳) فرصت دارند تا با مراجعه به تارنمای رسمی این سازمان به نشانی www.tamin.ir و یا تحویل فرم شرکت از شعب و کانون‌های بازنشستگی و تکمیل و ارائه آن به همراه مستندات لازم اقدام کنند./
.

 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید