کد : 1781 ۴مهر ۱۴۰۳ ساعت 15:58

پیشکسوتان دفاع مقدس گیلان تجلیل شدند

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴:به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس، مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان گیلان چهارم مهر ماه در سالن شهدای ناجا در رشت برگزار شد.
پیشکسوتان دفاع مقدس گیلان تجلیل شدند

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، استاندار گیلان در این همایش با اشاره با اینکه همه ما مرهون و مدیون شجاعت ها و رشادت های شهدا هستیم، گفت:  شهدا و ایثارگران و خانواده های معزز آنان مدال افتخار رزمندگی و ایثارگری را در وجودشان نصب کردند و  این افتخار یک موهبت الهی، معنوی و نورانی است.

دکتر عباسی ،  دفاع مقدس را تبلور ارزش های دینی و قرآنی دانست و عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس در برابر دشمنانی ایستادیم که به دنبال سیطره بر امت اسلام از طریق تفرقه افکنی و چپاول منابع خدادادی کشورهای اسلامی بودند.

وی جنگ تحمیلی را محدود به جنگ دو کشور ندانست و تاکید کرد: این جنگ با هدف از بین بردن وحدت و اتحاد در امت اسلام به راه افتاد و امروز ماهیت اصلی حامیان جنایتکاران برملا شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به جان مردم بی دفاع غزه و لبنان افتاده و مسلمانان را به خاک و خون کشیده است، خاطرنشان کرد: این جنایت ها در سایه سکوت مرگبار جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر رخ می دهد.

وی با اشاره به تداوم کشتار زنان و کودکان در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و...، خاطرنشان کرد: زمانی که قرآن را به آتش کشیدند، شهید رئیسی در سازمان ملل قرآن را بالا گرفت و اعلام کرد هرچه داریم از قرآن و آموزه های دینی است؛ شهید جمهور همچنین تمثال سردار سلیمانی را بالا برد و آمریکا را عامل شهادت فرمانده جمهوری اسلامی دانست.

عباسی با بیان اینکه رئیس جمهور پزشکیان هم روز گذشته در سازمان ملل از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن گفت، ادامه داد: امروز باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم و از آنجایی که  همه ما مسلمان هستیم و به پیامبر و قرآن ایمان داریم و اشتراکات ما قوی و مستحکم است؛ امروز با دشمنان خون آشامی مواجه ایم و باید وحدت را سرلوحه خویش قرار دهیم.


سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع قدس گیلان نیز، دفاع مقدس را یکی از مقاطع مهم و سرنوشت ساز کشور عزیز ایران دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس باعث عزت و اقتدار ملت شد و هویت لطمه خورده ایرانیان در دو سده اخیر را احیا کرد.

وی با تاکید بر لزوم انتقال درس ها و عبرت ها و پیامدهای دفاع مقدس به نسل جوان و آینده ساز کشور، عنوان کرد: در تبیین دفاع مقدس فقط به خط مقدم پرداخته می شود، اما باید دفاع مقدس را در تمام ابعاد و زوایا ببینیم.

حبیبی یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را تقویت وحدت و انسجام بین آحاد و اقشار مختلف مردم دانست و تصریح کرد: در آن دوران همه گروه های سیاسی منافع حزبی و فردی خودشان را کنار گذاشتند و برای دفاع از امنیت و استقلال کشور وارد صحنه نبرد شدند که امروز نیز به این مولفه ارزشمند نیاز داریم.
وی خاندان معظم شهدا و ایثارگران را الگوی سبک زندگی ایرانی - اسلامی دانست و متذکر شد: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت عرصه دفاع مقدس و مقاومت در سال جاری با محوریت بانوان برگزار می شود، زیرا بانوان نقش کلیدی در نهضت امام و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند؛ امروز نیز هجمه نرم و ترکیبی دشمن متوجه بانوان بوده و به دنبال کاهش این اثرگذاری هستند.

مدیرکل حفظ آثار گیلان موزه دفاع مقدس را یکی از مطالبات خاندان شاهد و ایثارگر استان دانست و تاکید کرد: مراحل اول و  دوم این مرکز فرهنگی همزمان با چهار استان دیگر در تاریخ ۹ مهرماه افتتاح می شود که شامل بخش اداری و مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی و سالن آمفی تئاتر است.

در این همایش  والدین شهیدان محمد، ایرج و منوچهر خدمتی تجلیل و از پوستر نماهنگ «چوم به راه» با محوریت مادران شهدای گیلانی رونمایی شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید