کد : 1735 ۲۸شهریور ۱۴۰۳ ساعت 09:28
نقد آگاهانه و منصفانهُ

کمی انصاف داشته باشید

یکی از بلایای جاری در تراز سیلاب و زلزله و طوفان در جامعه ما نگاه بخشی " بخشی نگری" به جای جامع نگری و هزاران افسوس حفظ منافع فردی و جناحی و حزبی به جای وفاق ملی و همدلی و درگیری های بی مورد میان دو جریان قالب و وابستگان آنها استُ بدون آنکه به منافع ملی و وفاق ملی ذره ای تامل و توجه شود.
کمی انصاف داشته باشید

شاید تا بیست یا سی سال قبل کسی باور نمی کرد، افراد در جامعه اسلامی ما  تا این حد بی پروا و حرمت شکن باشند و به هر میزان که زمان  می گذرد،  متاسفانه همزمان با افزایش علم  و عقلانیت و فن آوری بی حرمتی ها و بی ادبی ها هم رشد می یابند.!

در این راستا برخی حتی اگر چهره هم نباشند (" شاید می خواهند از این طریق چهره شوند") ،  بدون داشتن سند و مدرک و آگاهی  کافی  - مدیران استان و خادمان کشور را برای  حفظ و حراست از منافع خویش و جناح خود  خونسرد زیر سئوال برده و توهین می کنند.

این در حالی است که رییس دولت چهاردهم در همه سخنرانیها و مناظره های انتخاباتی بر وحدتُ و وفاق ملی و ارزش گذاری بر خدمات و کارهای انجام شده تاکید داشته و دارند.

 شما که در یک مصاحبه یا سخنرانی جریان سیاسی خاص تحت تاثیر جو حاکم بر جلسه به سمتی هدایت  می شوید که از خود بیخود شده و به عالی ترین مقام اجرایی توهین روا می دارید– با چه سند و مدرک و چه میزان اطلاعات قابل اثبات و  اعتباری  این موارد فاقد اعتبار را عنوان می دارید ، اینکه می گویید : در دوره استاندارفعلی گیلان مدیریت در استان فاجعه بود.؟!

نویسندگان این نقد منصفانه و آگاهانه اعتقاد دارند که ُ به  واقع فاجعه شماها هستید که حالا با چرخش سیاسی و تغییر دولت به هر شکلی تلاش می کنید تا به قول مرحوم احسانبخش از این نمد برای خودتان کلاهی دست و پا کنید و آگاهی و دانسته هایتان به همین مقدار بسنده می کند - در حالی که  مقام معظم رهبری و رئیس دولت جدید کاملا در جهت مخالف شما هم سخن  گفته و هم عمل می کنند!.

شماها که در دوره استاندارهای قبلی از جمله دو استاندار غیر بومی برای گیلان  سکوت مرگ گرفته بودید و این حضرات هیچ کارنامه قابل قبول و ارایه ای برای استان  و مردم عزیز مان  نداشتند ، اکنون در کوران تحولات و دوره گذرا چرا لب گشوده اید- آیا غیر از این است که با شفافیت به دنبال سهم خواهی هستید.؟

چرا ما گیلانی ها تا این میزان برای مدیران بومی اغلب خوش استقبال اما بسیار  بد بدرقه هستیم و هیچ ملاحظه ای و اخلاقی را رعایت نمی کنیم. (‌ به مستندات و آمارهای مرکز آمار ایرانُ‌ و سازمان برنامه و دیگر مراکز اسنادی  دقت کنید).

ما جمعی از مدیران رسانه ای استان آزادانه  بدون وابستگی ها و براساس اطلاعات مرکز آمارُ‌- سازمان برنامه و بودجه – مرکز و ..... براساس انصاف و عقل آن مقدار که آگاهی و اطلاعات در اختیار است به امثال شماها اعلام می کنیم ، که :

 

/اتمام پروژه آزاد راه قروین ، رشت در ناحیه رودبار  " گلوگاه  8 الی 9 کیلومتر" که چند استاندار قبلی حتی آن را ندیدند، دکتر عباسی به کمک مجلس و مدیران دولتی دولت سیزدهم و دستگاههای مسوول در استان این گره کور را باز کرد.

/ خط آهن رشت به کاسپین که در چند سال گذشته به یک آرزو تبدیل شده بود و  نقش بسیار بالایی در حمل و نقل دریایی و تامین بخشی از نیازهای غذایی کشورمان دارد و آثار آن در ماهها و  سالهای آینده بیش از پیش اشکارتر خواهد شد از اقدام های مهم و برجسته استاندار کنونی استان است که بعنوان یک بومی در مدت سه سال همه ی وجودش را صرف خدمت به مردم گیلان و ایران کرد.

 این خط آهن در ارتباط با کریدور شمال، جنوب  و ارتقاء اقتصاد دریا محور و توسعه گردشگری نیز در آینده نزدیک بسیار نقش ایفا خواهد کرد.

/ احیای بیش از  200 واحد تولیدی در حال رکود یا تمام راکد در همین سه سال در دوره دولت سیزدهم و مسئولیت دکتر عباسی استاندار انجام شد.

/ در این مدت سه سال نرخ بیکاری براساس آمار مرکز آمار ایران و سازمان مدیریت کشور از ۱۳ تا ۱۴ درصد به کمتر از ۷ درصد  ( ۶.۹)کاهش یافته است و مستندات آن به صورت کامل وجود دارد.

/ نزدیک به 240 مورد مجوز سرمایه گذاری جدید در استان در همین مدت صادر یا فعال شد و بنای چند پروژه مهم از جمله بیمارستان فوق مدرن و مرکزی رشت خط آهن فوق العاده مهم  بنادر انزلی به استارا در مرکز جمهوری آذربایجان گذاشته شد که اکنون با پیشرفت قابل توجهی در انتظار تامین اعتبار هستند.

/ در حوزه های اشتغال، راهسازی در شهرها و روستاها ، احداث مسکن با وجود محدودیت های زیاد  برای زمین در گیلان، توسعه شرکت های دانش بنیان  به استناد آمار مدیریت فن آوری استان به حداقل دو برابر قبل از سال 1400 و ثبت بیش از 200 شرکت جدید – ساخت مسکن در روستاها با هدف جلوگیری از مهاجریت روستاییا از روستا به شهرها – حل بحران فاجعه بار زباله و پسماند در منطقه سراوان رشت – ایجاد تصفیه خانه هایی برای بیمارستان ها، مسکن مهر ، زندان لاکان، شهر و شهرک های صنعتی و .... با هدف زلال سازی آب رودخانه زرجوب و گوهر رود که این پروژه ادامه دارد و دهها و صدها اقدام دیگر از نمونه کارها و اقدام های ماندگار و کم نظیر دکتر اسدالله عباسی است.

در ارتباط با موضوع بسیار مهم پسماند همین بس که 19 استاندار قبلی گیلان در همه دوران انقلاب اسلامی هیچ اقدامی برای رفع معضل زباله نکردند و هر سال بر حجم زباله و شیرابه های سمی زباله ها  در ناحیه ای جنگلی و زیبای سراوان اضافه شد و هر قدر مردم سراوان اعتراض و در آزاد راه تجمع کردند -  کسی وقعی نگذاشت .... اما استاندار فعلی گیلان  با آوردن اعضای کمیسیون های مرتبط مجلس، وزیر کشور، رئیس دولت سیزدهم و دیگر مقام های کشوری به منطقه انباشت میلیون ها تن زبالهو  پسماند با تامین بودجه و با همکاری مدیریت شهری این فاجعه را تا 86 درصد پیش برد و مقرر شد تا ادامه کار پروژه را مدیران شهری به انجام برسانند که می رسانند.

/ شما جوان هستید اما باید در اظهار نظرها ، نوشته ها ، سخنرانی ها دقت کنید که با آبروی مسئولان بازی نکنید و با سیاه نمایی  جو جامعه را به تشنج نکشید که در دوره هایی از تاریخ انقلاب اسلامی چنین کرده اید و اکنون نیز متاسفانه بر همان مدار قرار دارید.

/ شما باید با انصاف به کارهای انجام شده با دقت بنگرید و این همه خدمات را که به نفع نظام و انقلاب و البته مردم فهیم و بزرگ گیلان است را بنمایانید " بیان دستاوردها و جهاد تبیین  تاکید مقام معظم رهبری" ، به خصوص آنکه اکنون خواسته یا ناخواسته در مسیر دولت جدید قرار دارید اما مواضع و حرف های بدون سند شما با سخنان  رئیس دولت و اعضای کابینه چهاردهم هیچ گونه همخوانی ندارد.

کمی انصاف داشته باشید .  بی سند و با توهم سخن نگویید که به جز مشوش ساختن جامعه و گسترش ناامیدی در  افکار عمومی اثر دیگری ندارد.

مردم ایران و گیلان آگاه باشند – در گیلان کارهای انجام نشده هم بسیار است برای آنکه ۴۵ سال بی ثباتی در مدیریت ها و وجود مدیرانی بعضا بی انگیزه و اغلب ناکارآمد و اختلافات درون سازمانی  موجب عقب نگه داشته شدن این استان شد-  ُ اما استاندار کنونی گیلان که یک شرق گیلانی مانند مرحوم قهرمانی و شهید انصاری است  - الحق والانصاف صادقانه و جوانمردانه با همه وجود و ارتباطات خوبی که با مقام های کشوری و به ویژه مجلسی ها داشت  کارنامه خوبی از خود به یادگار گذاشت.

به امید روزهای بهتر- 28 شهریور 1403

 

شبکه خبریُ‌رسمی گیلان ۲۴
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید