کد : 1666 ۱۵شهریور ۱۴۰۳ ساعت 18:24
ورود مسافران به گیلان همچنان رو به افزایش است.....

مصرف بنزین در گیلان یکباره ۴۰ درصد زیادتر شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: از پنج شنبه تا امروز طی یک هفته با ورود ۴۰۲ هزار خودرو هموطنان به گیلان ، ۴۶ میلیون و ۵۳۱ هزار لیتر بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت گیلان سوخت گیری شد.
مصرف بنزین در گیلان یکباره 40 درصد زیادتر شد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا " ، مجتبی شکوری  افزود: در پی افزایش چند برابری جمعیت استان در این مدت ، مصرف روزانه بنزین از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در روز‌های عادی تابستان در گیلان، با ۴۶ درصد افزایش در این هفته به حدود ۷ میلیون لیتر در روز رسید. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با اشاره به تلاش کارکنان این شرکت برای توزیع سوخت با ۱۱۰ نفتکش در سطح استان، گفت: مشکلی در خصوص تامین سوخت خودرو‌های شهروندان و مسافران در استان وجود ندارد، اما به دلیل ازدحام خودرو‌های مسافران در جایگاه‌ها، افزایش توزیع سوخت، ترافیک سنگین جاده‌ها و دیر رسیدن نفتکش‌ها در مسیر پرترافیک جاده‌ها، توزیع سوخت در جایگاه‌های استان با کندی انجام می‌شود.

مجتبی شکوری ضمن قدردانی از همکاری مردم گیلان و مسافران با کارکنان این شرکت در توزیع سوخت، اضافه کرد: گیلان ۲۳۰ جایگاه عرضه سوخت دارد که در ۱۳۰ جایگاه بنزین و ۱۰۰ جایگاه گاز سی ان جی توزیع می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان کمبود بنزین در این استان را تکذیب کرد.
شکوری خواستار بی توجهی مردم به شایعه ها شد و بیان کرد: هیچ جایگاهی در استان به دلیل نبود بنزین تعطیل نشده اما ممکن است رسیدن نفتکش‌ها به پمپ بنزین‌ها و مجاری عرضه سوخت به خاطر ترافیک سنگین درون و برون شهری با تاخیر همراه باشد.

بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، در ۴ روز گذشته ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار مسافر به استان وارد شد

 

در همین راستا ، استاندار گیلان ورود این تعداد از مسافران را در پنج سال گذشته بی سابقه دانست و تصریح کرد: ازدحام خودروها را در پمپ بنزین‌ها به همین دلیل است.

عباسی درخصوص وضعیت پخت نان در نانوایی‌های استان نیز، گفت: آرد به اندازه کافی در استان وجود دارد و هیچ نانوایی تعطیل نیست و نظارت بر نانوایی‌ها هم به صورت مستمر در حال انجام است.

وی همچنین از توزیع روزانه ۳۵۰ تن مرغ در استان خبر داد و عنوان کرد: کمبودی در این زمینه نیز وجود ندارد و به اندازه کافی مرغ و سایر اقلام مورد نیاز روزانه ذخیره داریم و عرضه هم به تناسب نیاز است.

دیدگاه ما:

براساس گزارش مدیر مسئول از بسیاری از جایگاه ها در مسیر رودبار و رشت به سمت چابکسر و شهرهای استانه، لاهیجان، لنگرود، رودسر، لاهیجان کلاچای چابکسر و حومه قبل از ظهر امروز به علت ورود 4 میلیون 300 هزار نفر جمعیت و افزایش 40 درصد دریافت بنزین به یکباره بعضی از جایگاهها بنزین تمام کردند.

این امر موجب شد که زمان انتقال بنزین از مرکز آن در رشت به مناطق دیگر تعداد زیادی خودرودر صف انتظار بمانند.

هوای استان گیلان از امشب به بعد هر روز کمی خنک تر می شود و از 32 درجه امروز به 27 درجه در روز شنبه می رسد، اما گرما و شرجی امروز مسافران و گردشگران را به خاطر منتظر ماندن در صف کمی اذیت کرد.

مسئولان استان و شهرستان رشت مرکز استان همگی در آماده باش هستند و سرویس دهی سوخت با جایگاههای با دقت و نظارت جریان دارد.

انتظار می رود ،ورود مسافران در روزهای آینده تا پایان شهریور ماه " در ماه شادی ربیع الاول" به این استان سرسبز به خنکای هوا همچنان بیشتر و بیشتر شود و همه دستگاههای خدمات رسان مانند  و عرضه کنندگان سوخت، نان، حتی اینتر نت ، آب اشامیدنی معدنی ، مواد خوراکی  باید هوشمندانه عمل کنند. 

مراکز اقامتی گیلان تکمیل است و در رستوران های بین راهی و شهری جای سوزن انداختن نیست.

مسافران و گردشگران محترم انشاالله در این روزها مراقب محیط زیست ، اتش روشن کردن در مناطق جنگلی  ، نریختن زباله در معابر و حاشیه رودخانه ها و دیگر اماکن واقعا خودداری کنند و احترام میزبان  یعنی مردم گیلان را به جا بیاورند.

متشکریم  - مدیر مسئول .

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید