کد : 1647 ۱۲شهریور ۱۴۰۳ ساعت 23:11
شهردار رضوانشهر در سالن اجلاس تهران،

زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نوآوری در شهرک چوکا فراهم است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: شهردار رضوانشهر " شهر بهشت" در همایش کانون فعالان اقتصادی ایران در سالن اجلاس تهران پیشنهاد داد: یک منطقه ویژه اقتصادی نوآوری در شهرک چوکا تاسیس شود.
زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نوآوری در شهرک چوکا فراهم است

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، دکتر رضا رسولی در این همایش که رئیس جمهور، مدیران حوزه اقتصادی  وفعالان بخش خصوصی اقتصادی  حضور داشتند، عنوان کرد: شهرک چوکا با استعدادهای مناسب از ظرفیت های پایینی بهره برداری می کند و احداث یک منطقه ویژه اقتصادی نوآوری با استقرار مجموعه های دانش بنیان مرتبط می تواند، بسیار اثر گذار و نقش آفرین  باشد.

وی تصریح کرد: فراهم آوری زیر ساخت های مربوطه برای ایجاد منطقه اقتصادی نوآوری و ناوبری مورد نیاز برای شرکت های دانش بنیان می تواند اقتصاد و اشتغالزایی در این منطقه را تقویت کند.

شهردار رضوانشهر پیش از این  هم پیشنهادهایی موثری در زمینه های اقتصادی برای این شهرک بزرگ مطرح کرده بود و امید است مسئولان نظام و صاحبان سرمایه به این منطقه بسیار زیبا و دارای استعدادهای متناسب توجه بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر نقش اقتصاد دانش‌بنیان در شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه گیلان گفت: چوکا می‌تواند مانند برخی مناطق دنیا ازجمله سیلیکون آمریکا نقطه مناسبی برای استقرار مجموعه دانش‌بنیان باشد.

رسولی با اذعان به اینکه هزینه اقامت، کار و بزینس در کلان‌شهرها بالاست، بیان کرد: معمولاً در تمام دنیا مجموعه‌های دانش‌بنیان ترجیح می‌دهند که باتوجه‌به رویکرد برخط بودنشان برای ارتباط با سایر دستگاه‌های مرتبط در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و کم‌هزینه باشند تا هم تمرکز بهتری داشته و هم هزینه تمام شده آنان پایین‌تر باشد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در باب اهمیت علوم دانش‌بنیان تصریح کرد: متأسفانه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب مباحث حوزه علوم روز و دانش‌بنیان تأکید شده به این حوزه توجهی نشده و از همین رو بنده در قالب یک طرح اقتصادی نوآور به‌صورت مکتوب موضوع را با رئیس‌جمهور در میان گذاشتم.

شهردار رضوانشهر با تأکید بر اینکه کارخانه چوکا یک ظرفیت اقتصادی برای کشور است، افزود: این کارخانه این همه امکانات و ظرفیت با بهره‌وری کمی در حال فعالیت است در حال که می‌تواند به یک منطقه اقتصاد نوآور تبدیل شود
.

 

***


شهرک ولیعصر چوکا در زمانی نه چندان دور  به دلیل قرار گرفتن در دامنه رشته کوههای تالش و نیز چشم انداز بسیار زیبا از سمت دریای خزر  ، خیابان های شیک ، درخت کاری و بوستان های چشم نواز ، درختان پرتقال و نارنج ، ویلاهای شیک و خوش منظر ، آپارتمان های شکیل و کلاسیک و . . . یکی از زیباترین و چشم نواز ترین شهرک های استان گیلان و چه بسا در سطح کشور به شمار می رفت و خیلی ها آرزوی سکونت و زندگی در این شهرک زیبا را داشتند.

متاسفانه بعضی ندانم کاری ها ، ضعف مبادی ذی ربط ، ضعف نظارت بر وضعیت شهرک ، نداشتن متولی و متصدی مشخص و دهها موارد از این دست ، این شهرک را به یک شهر نسبتا متروکه تبدیل کرده است که با سرمایه گذاری و کمی توجه به اسانی قابل احیا و تبدیل به شرایط اولیه و بهتر از آن را دارد.

این شهرک زیبا در فاصله 6 کیلومتری مرکز شهرستان رضوانشهر واقع شده است و بیش از چهار هزار نفر جمعیت دارد

مدیر مسئول .

 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید