کد : 1623 ۸شهریور ۱۴۰۳ ساعت 19:18
رییس شورای قضایی استان گیلان:"

تصمیمات اشتباه برخی مدیران قبلی موجب تغییر کاربری ها شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: رئیس کل دادگستری استان گیلان اعلام کرد: به دنبال تصمیمات اشتباه برخی مدیران در سال های گذشته امروز شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در استان هستیم و باید با اصلاح طرح هادی بستری برای کاهش تخلفات و ساخت سازه های مجاز و ایمن فراهم شود.
تصمیمات اشتباه برخی مدیران قبلی موجب تغییر کاربری ها شد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، رییس امور اراضی کشور و رئیس جهاد کشاورزی گیلان امروز با رئیس کل دادگستری دیدار و در این نشست بر حفظ اراضی کشاورزی و جبران اشتباهات مدیران سالهای گذشته تاکید شد

  :حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل حجم بالای تعییر کاربریهای غیر مجاز در سراسر استان گیلان باید ساختارهای جدید ی برای حفظ اراضی کشاورزی اندیشیده شود.

وی یاد آور شد : در عین حال امروزه با بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و باغی، خسارت های زیادی به کشاورزان وارد می شود

رییس شورای قضایی استان با بیان اینکه ویلاسازی ها در دو استان شمالی موجب از بین رفتن اراضی کشاورزی است، گفت: ضروری است عزم جدی و ملی در جهت صیانت از اراضی باغی و زراعی توسط مسئولان به کار گرفته شود.

رئیس شورای عالی قضایی استان گیلان، سامانه پنجره واحد را که هزینه بالایی برای آن در کشور انجام شده است بسیار کاربردی و استفاده از آن را ضروری دانست و بیان کرد: این سامانه هرگونه تغییرات سرزمینی را در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل به ما گزارش می دهد و متاسفانه در استان گیلان استفاده چندانی از آن نشده است.
به گفته وی،  بهره نگرفتن از این سامانه موجب تضییع حقوق عامه است و لذا دستگاه قضایی با جدیت مقدمات استفاده از آن را دنبال خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان گیلان سند دار کردن اراضی کشاورزی و مسکونی را مهم و ضروری دانست و افزود: یکی از مشکلات مردم استان مربوط به مالکیت اراضی زراعی و ملی است که موجب بروز اختلافات ملکی فراوانی شده است لذا طرح حدنگار جهت صدور سند اراضی و جلوگیری از تعرض و دست اندازی زمین خواران باید با قوت و سرعت به اتمام برسد
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید