کد : 1593 ۴شهریور ۱۴۰۳ ساعت 12:10
مطالبه گری،

آقای استاندار، لطفا دستور صریح و سریع صادر کنید

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: بخش های کلاچای و رحیم آباد ، دو ناحیه ی بسیار زیبا محصور در جنگل های فوق العاده سرسبز، رودها، ساحل دریا و مزارع بسیار گسترده شهرستان رودسر در منتهی الیه شرق گیلان " در همسایکی شهرستان رامسر واقع شده اند.
آقای استاندار، لطفا دستور صریح و سریع صادر کنید

جاده کلاچای به رحیم آباد همچنان " جاده مرگ " مانده است!

بخش کلاچای هم اکنون بیش از 50 هزار جمعیت و بخش رحیم آباد بیش از  30 هزار نفر جمعیت براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن دارند و فاصله این دو بخش مشهور 10 کیلومتر است که دهها روستا و دو تا دهستان هر کدام با دارا بودن چند روستا را در خود جا داده اند.

بخش رحیم آباد اولین تولید کننده فندق با کیفیت کشورو دومین تولید کننده گیاه دارویی گل گاوزبان و دو هر بخش دارای محصولات مهمی چون برنج، چای ، مرکبات، کیوی، سبزی، صیفی، گیاهان دارویی، پرورش گل و گیاه و میوه های بومی هستند.

برنج این نواحی به اظهار کارشناس های کشاورزی به علت کیفیت خاک و آب بی شک بهترین برنج تولیدی در سراسر کشور است .

 

جاده ای که به هیچ وجه شایسته این منطقه نیست ....

این جاده ده کیلومتری که هر سال شاهد چندین تصادف مرگبار است، در پل روستای گزافرود پایین و  منطقه کندسر بیبالان در دو سه سال اخیر اصلاحاتی انجام شد و بقیه جاده در تمام چهل سال گذشته به همان وضعیت خطرناک سالهای قبل  ناهموار، کم عریض، پر تردد و .... به حال خود رها شده است.

نویسنده به خاطر دارد، ابتدای پیروزی انقلاب از طرف وزارت راه و شهرسازی کارشناسان و مسئولانی  آمدند و در مساجد روستاهای دو طرف جاده جلساتی با مردم گذاشتند و اعلام شد که ، دولت بنا دارد این جاده مهم و پر رفت و آمد را عریض ، بازسازی و کامل کند.

در طول 10 کیلومتر در دو سوی جاده هر طرف هشت تا ده متر مزارع شالیزاری مردم منطقه بدون آنکه گفته می شود ، پولی پرداخت شود و با عنوان این موضوع که برای ملک شما  در آینده بهتر خواهد بود ، زمین های اطراف جاده در اختیار گرفته شد  و تا کنون به همان صورت مخروبه باقی مانده است.

آقای استاندار ، اکنون نه تنها دو سوی این جاده ده کیلومتری بازسازی نشده  "  از علف هرز باقی مانده" ، که به  همان مقدار جاده آسفالت موجود هم که دو خودرو سواری به زحمت در این مسیر ناهموار امکان تردد دارند - رسیدگی نمی شود.

نظر به اینکه جنابعالی طرح ها و پروژه های بسیار بزرگی همچون راه آهن کاسپین، آزاد راه رشت به قزوین، معضل چهل ساله پسماند، ساخت خط آهن رشت به استارا و چندین پروژه مهم دیگر در سراسر استان را به سامان رسانده اید  یا در حال اجرا و انجام هستید و جای تقدیر فراوان دارد، اما این جاده را که 80 هزار نفر جمعیت و چندین برابر آن جمعیت گردشگران در سال بارها و بارها از این مسیر  استفاده می کنند، به سرعت و با دستور صریح، سریع  و پیگیرانه شما نیازمند بازساری و بهسازی است.

جاده برای رسیدن از کلاچای به رحیم آباد از روستاهای گزافرود بالا و پایین، مرکز دهستان بی بالان، کندسر بالا و پایین ،سلاکجان، شهرک قدس، دوگل سرا، گلدشت و اشکلک عبور می کند و لذا به توجه نیاز دارد.

 کلام آخر اینکه – مردم این منطقه بزرگ  و پر جمعیت ، گردشگران و به خصوص مدیران شهرستان و روستاییان عزیز هم چنین رسانه های مجازی فعال که شنیده شده جایگاه خوبی دارند، باید مکرر و با ارایه اطلاعات کامل مطالبه گری کنند. این حق مردم منطقه است که برای رفت و آمد روزانه در محل نگران تصادفات و احیانا از دست دادن جان خود و فرزندان شان نباشند.

******

 

نگاهی به زیبایی های فوق العاده رحیم آباد :

رحیم آباد یکی از مناطق بسیار زیبای استان گیلان است که طبیعتی بکر و بی نظیر دارد و.

یکی از بخش‌های شهرستان رودسر است.

 این منطقه طبیعتی بسیار زیبا با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده  دارای استعداد های فراوان تولیدی در بخش کشاورزی و دارای جایگاه اول و دوم کشور است و بخش اشکورات که منطقه‌ای بسیار زیبا برای جذب گردشگران محسوب می‌شود، در بخش رحیم آباد واقع شده است.  

 

ساکنین رحیم‌آباد، گیلک هستند و به زبان گیلکی و لهجه بیه پیش صحبت می‌کنند.  

عمده محصولات رحیم آباد عبارتند از: برنج، چای، فندق، گیاهان دارویی، عسل، گندم، جو، حبوبات، محصولات جالیزی و میوه‌های بومی که بخشی از محصولات در بازارهای هفتگی و محلی " دو شنبه بازار" رحیم اباد بدون واسطه از تولید  به مصرف عرصه می شود..

 

 

قلعه طول لات:

قلعه طول لات (قلعه گردن یا تول لات)   یکی از آثار باستانی رحیم‌آباد در پایین دست پلرود است و در بالا  است که برای ساخت قلعه طول لات از سنگ و گچ استفاده شده

 این قلعه بعد از گذشتن از اشکورات در روستای زیاز و بعد از ورود به محدود سد خاکی پلرود را پیدا می‌کنید. این قلعه یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های استان گیلان محسوب می‌شود که تاریخ دقیقی از زمان ساخت آن در دست نیست.

سد خاکی پلرود که از دو دهه قبل مطالعات و ساخت آن  با وجود هشت تا 10 فرماندار در شهرستان رودسر گذشته است ، همچنان در انتظار بودجه ملی است تا 15 درصد باقیمانده سد به اتمام برسد. پلرود قادر است آب شرب و کشاورزی بخش زیادی از شهرستان رودسر را تامین کند.

چند سال قبل از سوی مسئولان بخش رحیم آباد ، این منطقه برای تبدیل شدن به شهرستان به وزارت کشور تقاضا داد اما به علت عدم دارا بودن شرایط و امتیازهای لازم تاکنون با این در خواست موافقت نشده است.

 

کوه عروس و داماد:

 

کوه عروس و داماد در روستای زیاز قرار گرفته است که یکی از عجایب اشکورات محسوب می‌شود. در بالاترین نقطه این کوه دو مجسمه سنگی به شکل عروس و داماد قرار دارد. افسانه‌ای محلی می‌گوید ، در قدیم دختر و پسری بدون اجازه والدین زندگی خود را شروع کردند ولی عاق والدین مبتلا و به سنگ تبدیل شدند..  

 

آبشار میلاش:

 آبشار میلاش یکی از زیباترین آبشارهای گیلان است که در روستای میلاش و منطقه اشکورات رودسرواقع است و  برای دیدن این آبشار زیبا باید حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید. هنگام پیاده‌روی از کنار باغ های فندق و دشت‌های گل گاو زبان عبور می‌کنید که منظره ای بسیار تماشایی به خصوص در فصل بهار دارد.

 

به امید دیدار همه گردشگران عزیز دوستدارمحیط زیست و حافظ فرهنگ کشور و احترام گذاشتن به فرهنگ مردم هر منطقه ای که به آن وارد می شوید.

گیلان، کلاچای ، رحیم آباد       -  4 شهریور ماه 1403

مجید محمدپور – مدیر مسئول پایگاه خبری، رسمی گیلان 24

                        و چند رسانه ای واکنش خبر


گروه رسانه ای ایران " گرا"

 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید