کد : 1519 ۲۳مرداد ۱۴۰۳ ساعت 22:41
دادستان شهرستان رودسر خبر داد،

۲۰ تن چوب جنگلی غیر مجاز در رودسر کشف شد

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: قطع درختان هیرکانی چند میلیون ساله در جنگلهای شمال و استان گیلان سالهاست که یک رویه جاری است و قاچاقچیان بی رحم، نابودگر جنگل در ساعات غیر فعال و شبانگاه به صورت هماهنگ جنگلی که متعلق به نسل ها و افراد جامعه است را تخریب و چوب آن را به قیمت های گزاف به همدستان خود می فروشند.
20 تن چوب جنگلی غیر مجاز در رودسر کشف شد

در این راستا لازم است ، منابع طبیعی و جنگلها - محیط زیست - دادگستری و دستگاههای مرتبط و بیش از آن خود مردم حاشیه جنگل ها و روستایی باید با هشیاری بیشتر این نوع تعرض های ناجوانمردانه را به مراجع قضایی اطلاع رسانی و دستگاه قضایی با مجازات های سنگین اجازه تکرار ندهد.

متاسفانه  در تمام سالهای گذشته منابع محلی و دستگاه های مرتبط اقدام های بازدارنده شدیدی نکرده است و خبر رسانی هم نمی شود، از این رو متجاوزان به جنگلها بی رحمانه جنگل سرسبز و زیبا را نابود می سازند.


به گزارش گروه رسانه ای ایران به نقل  از  روابط عمومی دادگستری گیلان، میثم اسدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودسر از کشف چوب های قاچاق در این شهرستان خبر داد.

میثم اسدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودسر  افزود: با گزارش اداره منابع طبیعی رودسر، ماشینی که 214 اصله چوب های قاچاق از جنس افرا، توسکا و لرگ به حجم 20 تن را حمل می کرد شناسایی شده و  با دستور قضایی متوقف  گردید که راننده متواری شده و چوب ها به منابع طبیعی انتقال داده شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطع بی‌رویه درختان آسیب‌های سنگین و جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌سازد و قطعاً نسبت به متعدّیان به انفال و ثروتهای عمومی ، اشد مجازات اعمال خواهدشد
.

پایگاه خبری ، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید