کد : 1508 ۲۲مرداد ۱۴۰۳ ساعت 19:19
بازرس کل استان گیلان،

دنبال مچ گیری نیستیم و از مدیران حمایت خواهیم کرد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: بازرس کل گیلان در نشست بررسی عملکرد بانکهای عامل استان در ارتباط با شیوه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: بازرسی کل همانطور که از مردم در اجرای قوانین حمایت می‌کند از بانک‌ها هم در مقابل مشکلات و معضلات اجرای قوانین حمایت خواهد کرد
دنبال مچ گیری نیستیم و از مدیران حمایت خواهیم کرد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، جلسه بررسی عملکرد بانک‌های عامل استان در رابطه با نحوه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با حضور مدیران ارشد بانکی استان در بازرسی کل برگزار شد.

در ابتدای جلسه احمد رضا رجبی مدیر شعب بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان ضمن تبریک انتصاب دکتر آقایی به سمت بازرس کل استان گیلان به ارائه گزارش از عملکرد سیستم بانکی استان در رابطه با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت.

سپس زهرا یعقوب نژاد مدیرکل دفتر بانوان و خانوتده استانداری گیلان نیز ضمن بیان نکاتی به ارائه اطلاعات و آمار در مورد اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت.

پا دنبال مچ گیری نیستیم و از مدیران حمایت خواهیم کرد

در ادامه احمد آقایی بازرس کل استان گیلان ضمن بیان این نکته که خانواده یک نهاد مقدس در همه مکاتب فکری و ادیان الهی و غیر الهی است، افزود: خانواده در ابتدای شکل گیری نیاز به زیرساخت دارد و این زیر ساحت همان حمایت مادی و عاطفی از آن است.

وی ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بحث جمعیت را بسیار مهم خواند و گفت: بر حسب فرمان معظم له قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تنظیم گردیده است، لذا کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها باید بر اجرای صحیح و دقیق آن اهتمام لازم را مبذول دارند.

بازرس کل استان گیلان افزود: قانونگذار حکیم است، زیرا در تدوین قوانین هم مصلحت و هم عدالت و هم انصاف را در نظر می‌گیرد که این سه واژه هرکدام تعاریف خاص خودشان را دارند

آقایی به مبانی و فلسفه تشکیل سازمان بازرسی در اصل ۱۷۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: ما دنبال مچ گیری نیستیم و از مدیران حمایت خواهیم کرد تا مدیران بدون دغدغه به مردم خدمات ارائه دهند اما مدیران باید ضمن اجرای صحیح قوانین و مقررات، پرداخت تسهیلات برای جوانان را با مانع و مشکل مواجه نکنند و ضمن رایزنی با مرکز به دنبال افزایش سهمیه استان باشند.

وی بسیاری از آسیب‌هایی که مدیران دستگاه‌ها می‌بینند را از عدم آگاهی و اشراف به قوانین و مقررات در حوزه کاری خود دانست و اظهار داشت: بازرسی کل در کار شما دخالت نخواهد کرد اما آماده ارائه رهنمود و ارشاد قانونی در راستای وظایف قانونی می‌باشد.

آقایی با بیان این نکته که بازرسی استان از هیچ مدیری خلاف مقررات را انتظار ندارد، افزود: اما قانون یک چیز است و تفسیر درست آن چیز دیگر. این بازرسی کل همانطور که از مردم در مورد اجرای قوانین حمایت می‌کند از بانک‌ها هم در مقابل مشکلات و معضلات اجرای قوانین حمایت خواهد کرد.

بازرس کل استان گیلان گفت: استان گیلان در آمار زاد و ولد رتبه آخر و در امار مرگ و میر رتبه اول را دارد و این اصلا قابل پذیرش نیست. ما از مدیران بانکی انتظار داریم که برخی از سختگیری‌هایی که در پرداخت وام‌های ضروری ممکن است وجود داشته باشد را نظارت کرده و در حد امکان کنترل کنند
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید