کد : 1401 ۶مرداد ۱۴۰۳ ساعت 14:18
گیلان این روزها هوایی خوبی دارد - بارانی، خنک

دمای هوا در گیلان ۸ درجه کاهش یافت

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: مدیرکل هواشناسی گیلان از تشدید بارشها، وزش باد، رگبار و رعد برق شدید از عصر امروز در گیلان خبر داد و گفت: دمای هوا هم ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.
دمای هوا در گیلان 8 درجه کاهش یافت

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" ، محمد  دادرس با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی گیلان برای ورود سامانه بارشی از عصر امروز به استان گفت: با تقویت سامانه بارشی از عصر امروز دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، رگبار و رعد برق، تگرگ، و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.
 مدیرکل هواشناسی گیلان اضافه کرد: این سامانه فردا با شدت بیشتری فعالیت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این سامانه تا روز سه شنبه در گیلان ماندگار است، افزود: بالا آمدن آب رودخانه‌ها، رانش زمین و احتمال خسارت به سازه‌ها وجود دارد.
محمد دادرس از کشاورزان خواست: ورودی و خروجی آب مزارع خود را باز بگذارند و برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی تدابیر لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به شرایط دریا گفت: دریا از امروز تا روز دوشنبه با ارتفاع موج بین یک و نیم تا ۳ متر مواج و برای فعالیت‌های دریا نوردی نامناسب است.
محمد دادرس با اشاره به دمای رشت مرکز استان تصریح کرد: دمای هوای شهر رشت امروز در گرم‌ترین ساعت تا ۲۹ درجه سلسیوس خواهد رسید و رطوبت این شهر ۱۰۰ درصد است

هم اکنون عصر روز شنبه بارش باران در بخش های بزرگی از گیلان آغاز شده است و دمای هوا هم کاهش محسوسی یافته و به نظر مانند روز های پاییزی است. بارندگی امشب و فردا یکشنبه در سراسر استان ادامه دارد و فعلا از گرمای روزهای قبل خبری نیست.

 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید