کد : 1390 ۳مرداد ۱۴۰۳ ساعت 23:15
مدیر کل پست گیلان ؛

پنل های فروش محصولات بومی در پست گیلان فراهم شد

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: مدیر کل پست اعلام کرد: مجموعه های استارتاپی و دانش بنیان نسبت به راه‌اندازی دو واسط پستی در استان اقدام کرده اند و تولید کنندگان خرد و فروشندگان محصولات بومی ، محلی میتوانند از طریق پنل‌های فروش این پلتفرم‌ها نسبت به فروش و ارسال محصولات شان اقدام کنند.
پنل های فروش محصولات بومی در پست گیلان فراهم شد

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" به نقل از  روابط عمومی اداره کل پست استان گیلان ؛  مدیر کل پست استان گیلان چهارشنبه سوم مرداد در  برنامه زنده رادیویی دریچه از صدای مرکز گیلان با اشاره به اینکه «تحول ناشی از تبدیل شدن اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک سبب تحول در حوزه پست نیز شد است، گفت:  اقتصاد دیجیتال در تکمیل زنجیره تأمین نیاز مند  یک گام آخر می باشد که آن در صنعت پست فراهم  است.

 
 محمد حسین هوشنگی  به موضوع اقتصاد دیجیتال و پست اشاره کرد و افزود:  شرکت ملی پست برای پاسخ به  تأمین پشتیبانی در اقتصاد دیجیتال  از پیشروترین سازمانهایی است که با ایجاد حلقه‌ها و زنجیره ارزش و با به کارگیری سامانه‌های برخط این نیاز را پاسخ داده است.

 وی تصریح کرد:  در استان گیلان با توجه به حوزه های دانش بنیان سعی بر این شده که با ایجاد مرکزی نوآوری پست در گیلان از ایده های نخبگان در حوزه تجارت الکترونیک و لجستیک استفاده  شود که با ایجاد سازو کار موجود ، نخبگان می توانند  نسبت به ثبت ایده ها و طرحهای فناورانه و خلاقانه خود در زمینه تجارت الکترونیک در این مرکز اقدام کنند .

هوشنگی طراحی و ایجاد سامانه پردازش مرسولات پستی بر اساس ابعاد و وزن  را نمونه ای موفق از همکاری با شرکت‌های دانش بنیان استان دانست و اضافه کرد : « مجموعه های استارتاپی و دانش بنیان نسبت به راه‌اندازی دو واسط پستی در استان اقدام کرده اند و  کلیه تولید کنندگان خرد و فروشندگان محصولات بومی و محلی میتوانند از طریق پنل‌های فروش این پلتفرم‌ها نسبت به فروش و ارسال محصولات اقدام کنند. .»

مدیرکل پست  با بیان اینکه بازارهای بسیار گسترده‌ای در زمینه صنایع دستی ،  محصولات بومی محلی و محصولات راهبردی  در استان وجود دارد، اضافه کرد: « بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و حمایتی استان دارای  ذینفعانی هستند که در این حوزه‌ها مشغول به فعالیت هستند و می‌طلبد این سازمان‌ها ضمن همکاری و  هم افزایی با پست گیلان  نسبت به معرفی ذینفعان خود اقدام کنند.

به اظهار وی ، این افراد می توانند از زیرساخت‌های الکترونیکی آماده شده در جهت فروش محصولات خود بهره‌مند بگیرند .»

وی  تصریح کرد : در برنامه هفتم توسعه ، سهم قابل توجهی برای رشد اقتصاد دیجیتال کشور در نظر گرفته شده است که باید محقق شود لذا فراگیر شدن تجارت الکترونیک علاوه بر منافعی که برای فروشنده و خریدار از بابت رقابتی شدن قیمت ها ایجادمی کند بر حذف واسطه گری نیز  تاثیر مستقیم خواهد داشت. 
هوشنگی افزود :  درموضوع اقتصاد دیجیتال چند بازیگر اصلی وجود دارد که حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان تأمین کننده  زیرساخت از مهم‌ترین بازیگران این عرصه است و با توجه به شاخص‌های ارتباطی در استان ، ظرفیت های  لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال فراهم است . . 
مدیر کل پست گیلان در ادامه از  ایجاد صندوق های  پستی هوشمند برای تسهیل تحویل مرسولات پستی خبر داد و افزود : « صندوق‌های پستی هوشمند این قابلیت را دارند تا در مناطق مسکونی و  تجاری پرتردد و یا در محیط های  بیرونی ساختمان های ادارات  پست نصب شده  تا مشتریان بتوانند در طول شبانه روز نسبت به دریافت مرسولات خود از این صندوق ها  اقدام نمایند .»
وی همچنین  سرویس پست رستانت را از سرویس های مهم شرکت ملی پست برای تحویل مرسولات دانست و عنوان کرد  ؛ مشتریان شرکت پست که در ساعات کاری در منزل حضور ندارند  می‌توانند در قالب سرویس رسانت ؛ آدرس گیرنده را در نزدیکترین دفاتر و یا واحدهای پستی ثبت نمایند تا ضمن ممانعت از وارد شدن مرسوله به چرخه توزیع ، بتوانند با مراجعه حضوری به باجه تحویل مرسولات پستی  خود را دریافت کنند .  
هوشنگی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال یک اتفاق ویژه در اقتصاد ملی  است عنوان داشت :  180  فروشگاه آنلاین بطور مستقیم با پست گیلان طرف قرارداد هستند که انجام فرایندهای لجستیکی آنها بر عهده شرکت ملی پست می باشد . 
مدیر کل پست استان گیلان از آمادگی پست گیلان برای ایجاد باجه های پست سیار در ۱۵ نقطه شهری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با بکارگیری  خودروهای متحدالشکل و تجهیز شده خبر داد .

وی افزود :  اشخاص حقوقی  که تمایل به سرمایه‌گذاری در صنعت را پست دارند می‌توانند با استفاده از تسهیلاتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد این باجه های پستی سیار پیش‌بینی کرده بهره‌مند گردند .
وی  همچنین تخصیص فضاهای پستی به خرده فروشی های آنلاین و ایجاد مراکز مبادله کالا را از دیگر اقدامات پست گیلان در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال در استان دانست و اظهار داشت :  افراد و به ویژه تشکل‌های تعاونی که تمایل دارند در قالب تفاهمنامه همکاری از این فضاها  بهره مند گردند می توانند با پست استان همکاری نمایند. 
هوشنگی بیان کرد : « امیدواریم در سالی که به مشارکت مردمی مزین است بتوانیم با مشارکت مردم و توسعه اقتصاد دیجیتال و ارتقای کیفی سطح خدمات  رضایت مردم  شریف استان را بیش از پیش جلب کنیم./

. »

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید