کد : 1388 ۳مرداد ۱۴۰۳ ساعت 22:11
اختصاصی گرا،

آزموده را آزمودن خطاست!

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با شایستگی و مشارکت ۵۰ درصدی رای دهندگان در مرحله دوم برگزار شد و دکتر مسعود پزشکیان با کسب بیشترین رای رئیس دولت شد.
آزموده را آزمودن خطاست!

نظر به اینکه در حال حاضر دولت با سرپرستی اداره می شود و با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهانش، حوزه اجرایی کشور در انتظار یک دولت مقتدر، کارآمد، پر انرژی و با انگیزه، دارای ایده و آینده نگری و در یک کلام حلال مشکلات عدیده جامعه است.
مشکلات نه تنها در عرصه اقتصاد، تورم، بیکاری، مسکن، در آمدهای نامنطبق بر هزینه ها " ناترازی بین در آمد و مخارج زندگی" ، تامین رفاه عمومی ، مسائل دارو و درمان، ازدواج جوان های عزیز به همراه تبعات انبوه آن  و اشتغال بلکه در بخش فرهنگی، شامل ناهنجاری های رو به تزاید، بی اعتمادی نسبی جامعه که آن هم ریشه در اقتصاد و در آمدها دارد، مسائل اجتماعی به ویژه اختلاف های خانوادگی که ریشه در اقتصاد و فرهنگ دارد و .....برای آحاد مردم آزار دهنده شده است.
در این شرایط ویژه کار دولت چهاردهم به مراتب دشوارتر خواهد بود و چنانچه مسئولان نظام و مجریان به حل انبوه مشکلات به وجود آمده ناشی از ناکارآمدی ها و ترک فعل ها دارند، باید با انتخاب درست مسیر اجرایی کشور و در موارد متعددی اصلاح قوانین در مجلس با هم اندیشی و رفاقت به دور از نگاههای جناحی و حزبی به داد مردم برسد.
راهکار پیشنهادی
در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته کنونی مانند چین و ژاپن و سنگاپور وحتی در منطقه خاورمیانه در عمان ، عربستان، امارات و کویت و قطرطی چند دهه اخیر  این تغییر مسیر و اصلاح امور به سادگی  قابل مشاهده است.
دولت جدید در ایران باید ابتدا : درقهری جدی با مدیران قبلی " اکثریت شان" که براساس شرایط اکنون کشور ناکارآمدی شان را به اثبات رساندند – دیگر از نیروها و چهره های و مسئولان گذشته در دولت و سازمان ها و نهادها و استان ها  استفاده نکند.
به زبانی ساده ، دولت فعلی نیازبه یک پوست اندازی جدی دارد و این تغییر با رو در وایسی ، جان من و جان  شما ممکن نخواهد بود و با پشت کردن به آن مدیران که طی روزهای آینده تغییر می کنند یا مدیران پیشین رو به جلو  از چهره های اندیشمند، کاردان و پر انرژی بهره گیری کنند.
مدیرانی که مانند آنچه در ژاپن و چین و دیگر کشورها می بینم ، به معنای واقعی کلمه جان فدای نظام و مردم و سرزمین شان باشند و هرگز به منافع فردی و حزبی نیندیشند زیرا شرایط  ما در جامعه ایران با دیگر کشورها از منظر کار و تلاش با توجه به عقب ماندگیها بسیار تفاوت دارد.
مدیرانی که وقتی وزیر و وکیل و قاضی شدند ، حتی در ارتباط با خانواده نزدیک خویش مماشات نکنند و همه اندیشه و عمل شان خدمت بی منت و صادقانه به جامعه باشد و در یک برنامه یک تا دوساله چهره ی کشور را در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، ورزشی ، هنری ، دیپلماسی و دفاعی تغییر دهند.
بی تردید این مدیران باید از نظر معیشت شان دغدغه ای نداشته باشند و دولت هم بایستی شرایط یک زندگی خوب را برایشان فراهم کند تا فکر و نگاهشان هرگز به انحراف نرود.
مقصود این نیست ، مدیران قبلی  که کارنامه قابل قبول و حتی درخشانی داشته اند، نادیده گرفته شوند بلکه در صورت تمایل خود شان از این استعداد ها و تجریبات ذیقیمت در قوای سه گانه به عنوان مشاوران عالی مرتبط با سازمان هایی که در آن خدمت کرده اند ، بهره گیری شود.
نکته مهم این است که اگر باور داشته باشیم – آنهایی که در ستاد های دکتر پزشکیان فعالیت کردند برای رفاه مردم و اصلاح جامعه آمده اند نباید سهم خواه باشند و اجازه بدهند دولت با استقلال و اقتدار به مردم خدمت کند در غیر این صورت هیچ تفاوتی با دولت های گذشته ندارند.
رئیس دولت هیچ نیازی نیست هر روز و هر ساعت در اندیشه پاسخگویی به این جریان و آن حزب و آن رسانه مکتوب و مجازی باشد و شایسته است، براساس رهنمودهای رهبری انقلاب که خیرخواهانه توصیه های خود را  در 31 تیر ماه ارایه کردند – مسیر را مقتدرانه ، طوفانی و درست طی کند و هر فردی که قلبش برای ایران و اسلامی می تپد در کنار او قرار گیرند .
البته حمایت و همراهی جدی و مستمر رهبری انقلاب و همه قوای کشور با دولت امری اجتناب ناپذیر است و همه مقامات و مسئولان در این شرایط بسیار سخت جامعه -  جامه خدمت بی منت بپوشند و شبانه روز و  پر توان تا زمانی که اهدف شان محقق نشده باشد، این جامه را "از تن برون نکنند".
اجرتان با خداوند بزرگ – یا علی مدد
مجید محمدپور -  نویسنده، کارشناس ارشد رسانه و استاد علوم ارتباطات
اول مرداد 1403
 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید