کد : 1388 ۳مرداد ۱۴۰۳ ساعت 22:11
اختصاصی گرا،

آزموده را آزمودن خطاست!

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با شایستگی و مشارکت ۵۰ درصدی رای دهندگان در مرحله دوم برگزار شد و دکتر مسعود پزشکیان با کسب بیشترین رای رئیس دولت شد.
آزموده را آزمودن خطاست!

نظر به اینکه در حال حاضر دولت با سرپرستی اداره می شود و با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهانش، حوزه اجرایی کشور در انتظار یک دولت مقتدر، کارآمد، پر انرژی و با انگیزه، دارای ایده و آینده نگری و در یک کلام حلال مشکلات عدیده جامعه است.
مشکلات نه تنها در عرصه اقتصاد، تورم، بیکاری، مسکن، در آمدهای نامنطبق بر هزینه ها " ناترازی بین در آمد و مخارج زندگی" ، تامین رفاه عمومی ، مسائل دارو و درمان، ازدواج جوان های عزیز به همراه تبعات انبوه آن  و اشتغال بلکه در بخش فرهنگی، شامل ناهنجاری های رو به تزاید، بی اعتمادی نسبی جامعه که آن هم ریشه در اقتصاد و در آمدها دارد، مسائل اجتماعی به ویژه اختلاف های خانوادگی که ریشه در اقتصاد و فرهنگ دارد و .....برای آحاد مردم آزار دهنده شده است.
در این شرایط ویژه کار دولت چهاردهم به مراتب دشوارتر خواهد بود و چنانچه مسئولان نظام و مجریان به حل انبوه مشکلات به وجود آمده ناشی از ناکارآمدی ها و ترک فعل ها دارند، باید با انتخاب درست مسیر اجرایی کشور و در موارد متعددی اصلاح قوانین در مجلس با هم اندیشی و رفاقت به دور از نگاههای جناحی و حزبی به داد مردم برسد.
راهکار پیشنهادی
در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته کنونی مانند چین و ژاپن و سنگاپور وحتی در منطقه خاورمیانه در عمان ، عربستان، امارات و کویت و قطرطی چند دهه اخیر  این تغییر مسیر و اصلاح امور به سادگی  قابل مشاهده است.
دولت جدید در ایران باید ابتدا : درقهری جدی با مدیران قبلی " اکثریت شان" که براساس شرایط اکنون کشور ناکارآمدی شان را به اثبات رساندند – دیگر از نیروها و چهره های و مسئولان گذشته در دولت و سازمان ها و نهادها و استان ها  استفاده نکند.
به زبانی ساده ، دولت فعلی نیازبه یک پوست اندازی جدی دارد و این تغییر با رو در وایسی ، جان من و جان  شما ممکن نخواهد بود و با پشت کردن به آن مدیران که طی روزهای آینده تغییر می کنند یا مدیران پیشین رو به جلو  از چهره های اندیشمند، کاردان و پر انرژی بهره گیری کنند.
مدیرانی که مانند آنچه در ژاپن و چین و دیگر کشورها می بینم ، به معنای واقعی کلمه جان فدای نظام و مردم و سرزمین شان باشند و هرگز به منافع فردی و حزبی نیندیشند زیرا شرایط  ما در جامعه ایران با دیگر کشورها از منظر کار و تلاش با توجه به عقب ماندگیها بسیار تفاوت دارد.
مدیرانی که وقتی وزیر و وکیل و قاضی شدند ، حتی در ارتباط با خانواده نزدیک خویش مماشات نکنند و همه اندیشه و عمل شان خدمت بی منت و صادقانه به جامعه باشد و در یک برنامه یک تا دوساله چهره ی کشور را در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، ورزشی ، هنری ، دیپلماسی و دفاعی تغییر دهند.
بی تردید این مدیران باید از نظر معیشت شان دغدغه ای نداشته باشند و دولت هم بایستی شرایط یک زندگی خوب را برایشان فراهم کند تا فکر و نگاهشان هرگز به انحراف نرود.
مقصود این نیست ، مدیران قبلی  که کارنامه قابل قبول و حتی درخشانی داشته اند، نادیده گرفته شوند بلکه در صورت تمایل خود شان از این استعداد ها و تجریبات ذیقیمت در قوای سه گانه به عنوان مشاوران عالی مرتبط با سازمان هایی که در آن خدمت کرده اند ، بهره گیری شود.
نکته مهم این است که اگر باور داشته باشیم – آنهایی که در ستاد های دکتر پزشکیان فعالیت کردند برای رفاه مردم و اصلاح جامعه آمده اند نباید سهم خواه باشند و اجازه بدهند دولت با استقلال و اقتدار به مردم خدمت کند در غیر این صورت هیچ تفاوتی با دولت های گذشته ندارند.
رئیس دولت هیچ نیازی نیست هر روز و هر ساعت در اندیشه پاسخگویی به این جریان و آن حزب و آن رسانه مکتوب و مجازی باشد و شایسته است، براساس رهنمودهای رهبری انقلاب که خیرخواهانه توصیه های خود را  در 31 تیر ماه ارایه کردند – مسیر را مقتدرانه ، طوفانی و درست طی کند و هر فردی که قلبش برای ایران و اسلامی می تپد در کنار او قرار گیرند .
البته حمایت و همراهی جدی و مستمر رهبری انقلاب و همه قوای کشور با دولت امری اجتناب ناپذیر است و همه مقامات و مسئولان در این شرایط بسیار سخت جامعه -  جامه خدمت بی منت بپوشند و شبانه روز و  پر توان تا زمانی که اهدف شان محقق نشده باشد، این جامه را "از تن برون نکنند".
اجرتان با خداوند بزرگ – یا علی مدد
مجید محمدپور -  نویسنده، کارشناس ارشد رسانه و استاد علوم ارتباطات
اول مرداد 1403
 

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید