کد : 1382 ۲مرداد ۱۴۰۳ ساعت 19:23
همه چیز را شفاف کنید.....

واقعیت های فروش اموال و املاک شرکت دخانیات در گیلان

شاید کمتر کسی می داند مجتمع دخانیات گیلان یکی از بزرگترین واحدهای تولید انواع سیگارت در کشور به شمار می رود که تولیداتش گرچه زیانبار است اما جلوی خروج ارز قابل توجهی از کشور را سد می کند.
واقعیت  های فروش اموال و املاک شرکت دخانیات در گیلان


گیلان را همه به تولید محصولات راهبردی همچون برنج ، چای ، انواع میوه و سبزی، زیتون، بادام، فندق ، گل گاوزبان، گیاهان دارویی، صیفی و مرکبات می شناسند و گمان نمی رود که دخانیات هم در این استان نقش و جایگاهی برای خودش دارد!.
شرکت یا مجتمع دخانیات گیلان  از شرکتهای با سابقه در ابتدای مسیر جاده رشت به فومن و صومعه سرا  واقع شده  که صدها کارگر و کارمند و مشاغل وابسته دارد و مردم اعتقاد دارند ، این مجموعه به صورت چراغ خاموش در مسیر خودش حرکت می کند. ( منظور بدی نداریم)
این چراغ تنها زمانی روشن می شود که، افراد از پیر و جوان متاسفانه با  کبریت و یا فندک  سیگارشان را  روشن کرده، به عبارتی یک نخ سیگار را آتش بزنند و دود آن را در فضای جامعه یا در محیط  باز و بسته و یا در حلق خود فرو ببرند.!

دخانیات گیلان و حرف و حدیث ها!!
مدتی است که پیام های مردمی به گروه رسانه ای گرا می رسد مبنی بر اینکه – این شرکت چرا هیچ اطلاعات و اخباری را در اختیار افکار عمومی قرار نمی دهد و حتی مردم شهر رشت هم نمی دانند که مواد اولیه این کارخانه، تولیدات آن ، میزان فروش و در آمد مجموعه چقدر است و املاک قابل فروش این مجموعه چیست و کجاست.؟
اطلاعات ما در گروه رسانه ای ایران  و آنچه خبرنگار مجموعه بررسی کرده است ،چندان گسترده نیست اما براساس گراهایی که از درون و بیرون این مجموعه تا کنون به ما رسیده – این شرکت یک ملک قدیمی بعنوان انبار دخانیات در حاشیه میدان فرهنگ رشت با بیش از 60 هزار مترمربع در اختیار دارد.
در این زمین وسیع که هر متر مربع آن با نرخ امروز یعنی درسال 1403 بسیار بالاست ، گویا چندین هزار متر مربع ساختمان اغلب قدیمی وجود دارد که اگر هر متر مربع این زمین به فرض 10 میلیون تومان در نظر گرفته شود ، عدد نجومی خواهد بود.
دخانیات گیلان در خیابان سعدی رشت که قلب شهر محسوب می شود هم یک قطعه زمین به مساحت 9 هزار متر مربع دارد و نیمی از آن بنا و ساختمان است و قیمت این منطقه به مراتب گرانتر از زمین حاشیه میدان فرهنگ است.
شایع شده که شرکت و مجتمع حال و روز خوبی ندارد و برای تقویت خود بنای فروش اموال را طبق قوانین دارد ، اما حرف و حدیث ها پیرامون آن هم زیاد است.
برخی افراد مطلع در باره این مجتمع که اغلب غیر مستقیم با کارکنان آن ارتباط هایی دارند، اظهار می کنند که مدیران قبلی و فعلی ترجیح می دهند برای سر و سامان دادن به اوضاع و احوال شرکت در استان و پایتخت، این اموال را با نرخ های کارشناسی بفروشند.!
در این باره طی تماس های تلفنی مکرری که با روابط عمومی شرکت دخانیات در گیلان داشتیم، مسئول روابط عمومی اعلام کرد، پاسخگو نیست و قرار هم نیست به کسی  در باره فروش اموال و نظایر آن جواب پس بدهد.؟

در همین حال احمد ملکی رییس اداره اموال و اوراق بهدار اداره کل امور اقتصادی گیلان در این باره طی پیامی به خبرنگار روزنامه ایران توضیح داد: شرکت دخانیات تا کنون از طریق اداره دارایی اقدامی نکرده است . وی تصریح کرد: دخانیات در مرحله قبلی که فروش املاک خود را  مزایده گذاشته بود با حکم دادستان استان این مزایده لغو شد.
اکنون برای روشن شدن علت واگذاری یا عدم واگذاری و اینکه چرا دادستان  گیلان مزایده را لغو کرد
افکار عمومی می خواهند بدانند و منتظر اظهار نظرهای صریح مسئولان شرکت دخانیات هستند./
نظرات و دیدگاه هایتان را برای ما ارسال کنید تا در انتهای همین متن منتشر شود

گروه رسانه ای ایران " گرا"

گروه رسانه ای ایران " گرا"
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید