کد : 1375 ۱مرداد ۱۴۰۳ ساعت 13:29
سه شنبه ۲ مرداد ماه،

انتخابات خانه مطبوعات گیلان برگزار می شود

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان گیلان فردا سه شنبه دوم مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به مدت دو ساعت به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
انتخابات خانه مطبوعات گیلان برگزار می شود

به گزارش گرا- روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: اعضای خانه مطبوعات استان می توانند از طریق سامانه زیر در این انتخابات " برای انتخاب هیات مدیره جدید" شرکت کنند.
www.khanehmatbooat.ir
از همه عزیزان و بزرگواران عرصه رسانه ای استان  عضو خانه مطبوعات  درخواست می شود در زمان تعیین شده وارد سامانه شده و به شکل مستقل و آزادانه  آرای خود را به ثبت برسانند.
دوستان عزیز رسانه ها شامل خبرگزاری ها، نشریات استانی و سرپرستی ها، پایگاه های خبری با هدف تقویت خانه مطبوعات استان به افرادی رای بدهند که دارای شخصیت رسانه ای، اعتبار ، دانش رسانه و شایستگی خدمت بی منت به همه بزرگواران را داشته باشند.
گیلان از جمله استان هایی است که از نظر کمیت تعداد رسانه جایگاه متناسبی در کشور دارد ، اما به اظهار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقاء  کیفیت این جایگاه باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.
استان گیلان یک خطه فرهنگی با قدمت و پر افتخار با نیروهای جوان با استعداد، فرهیخته و چهره های معتبر اهل قلم  دارای دانش رسانه ای بسیار بالاست و نقش خانه مطبوعات در اجماع این همه نیروهای شایسته نقش برجسته ای است.
خانه مطبوعات در طول عمر خود به تناسب امکانات اقدام هایی را در راستای رفاه این خانواده بزرگ  انجام داده است ، ولی این میزان کار و تلاش بدون شک برای اصحاب رسانه کافی نیست و جا دارد اعضای هیات مدیره در حوزه های تامین مسکن، دارو و درمان، تسهیلات کم بهره ، سفرهای برون مرزی به خصوص سفرهای زیارتی ، رسیدگی درزمان بیماری و بستری شدن در مراکز درمانی، گسترش حوزه های آموزش کاربردی ، هم نشینی و هماهنگی با هم و برگزاری جلسات مستمر ماهانه با حضور مدیران استانی ، ملی و نمایندگان مردم استان در خانه ملت هم چنین تبادل اطلاعات  و ... با هم اندیشی و همراهی بدون چشم داشت و منت،  خدمات بیشتری ارایه دهند و این مهم بر عهده همه ی اعضای هیات مدیره جدید خواهد بود.
از این رو به چهره هایی رای دهید، که به خدمت صادقانه، پر انرژی و ارایه کارنامه ماهانه و  در پایان هر سال ارایه   کارنامه سالانه هریک از اعضای خانه دل بسته اند .
مجید محمدپور – صاحب امتیاز و مدیر مسئول
پایگاه خبری، رسمی گیلان 24  و  " چند رسانه ای واکنش خبر "

یک نکته مهم در باره انتخابات خانه مطبوعات:
حضور در این انتخابات مانند دیگر انتخابات ها در کشور تابع قوانین و مقرراتی است و تنها فعالان رسانه ای  که در چارچوب این مقررات قرار بگیرند ، امکان نامزدی برای حضور در هیات مدیره بعدی خانه  را دارند.
 اداره امور خانه طبق اساسنامه بعهده هیأت مدیره‌ای مرکب از هفت نفر عضو می‌باشد که اعضای اصلی و علی البدل آن برای مدت سه سال با رأی مخفی از رسته هاي مختلف مطبوعاتي به صورت الکترونیکی ، به شرح ذیل انتخاب می‌شوند
 
1/ـ دو نفر از مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشريات چاپي يا الكترونيك با یک نفر عضو علی البدل (تبصره 1 ماده 42 )
2/ـ سه نفر از روزنامه نگاران شاغل در رسانه های استان با دو نفر عضو علی البدل
3/ یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه هاي سراسری با یک نفر عضو علی البدل.
4/ـ یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه های خبری سراسری با یک نفر عضو علی البدل

اعضاي هيات مديره بجز رديف هاي 3 و 4 و اساتيد دانشگاه ها، هيأت هاي علمي و آموزشي (دبیران، آموزگاران آموزش و پروش استان و روزنامه نگاران رسانه های دولتی ) نمي توانند شغل رسمي دولتي يا نهادهاي عمومي داشته باشند.

بیش  از 2 نفر از رسانه هاي با صاحب  امتياز واحد نمی‌توانند عضو اصلي يا علي البدل هیأت مدیره باشند.

احراز شرايط و صلاحيت نامزدها و نظارت بر نحوه برگزاری و مراحل انتخابات به عهده اداره‏ كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خواهد بود.

چناچه برخي از اعضا داراي سمت‌هاي مختلفي در رسانه‌ها باشند تنها با آن سمتي كه عضو خانه شده‌اند، مي‌توانند براي عضويت در هيأت مديره اعلام نامزدي کنند./
همگی سلامت، سربلند و عزتمند باشید – اول مرداد 1403 - گیلان.
گروه رسانه ای ایران " گرا" ( گفتمان سازی، روشنگری ، امید آفرینی

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید