کد : 1350 ۲۶تیر ۱۴۰۳ ساعت 11:09
بسم الله الرحمن الرحیم

خون خدا......

مرگ هدفمند، زندگی جاودانه است و این سخن ریشه در تاریخ بشریت و رفتار انسان ها دارد و خونی که برای خدا ، در راه خدا صادقانه و عاشقانه ، با هدف احیا و بقای دین خدا ریخته شود – به یقین " خون خداست"
خون خدا......


شاید تعداد مردان خدا از ابتدای ظهور انسان در کره خاکی تا امروز نهم محرم " تاسوعای حسینی " سال 1446 هجری، قمری چندان پر شمار نباشند ولی ، امام حسین علیه السلام فرزند مولای متقیان و حضرت فاطمه اطهر"س" در میان این تعداد معدود، شایسته ، شاخص و بی نظیر است.

او  برای زنده نگه داشتن دین جدش  " رسول الله " ص" و تداوم آئین حضرت حق سر از پا نمی شناخت و با ایمانی جاودانه  با همه خانواده و اصحاب خویش به جنگ ظلم و جهل و کفر رفت-  نه برای  ادامه زندگی بلکه به هدف زیستن افتخار آمیزو در مسیر رضای آفریدگار جهان ، با شهد شیرین شهادت خویش  و یاران با وفای خود جاودانه شد.

همه نسل های انسان های آزاد اندیش ، متعهد و با اخلاص طی چهارده قرن گذشته  بر این واژه مفهمومی باور دارند که ، خون حسین " ع" از جنس دیگری است و چنین خونی در یک وجود پاک و منزه قادر است چنین حماسه ای ماندگار بیآفریند .

همه بزرگان دینی ، علمی ، نویسندگان، شاعران و نخبگان جهان تاریخ بشریت پس از حادثه کربلا حرکت و قیام فرزند علی بن ابیطالب " ع"  را برجسته، شاخص، صادقانه ، در راه خدا و برای خود خدا ترجمه کرده اند.

اندیشمندان، علما و محققان با هر اعتقاد و از هر سرزمینی در رثای وجود نازنین سید الشهداء  و حرکت بی نظیرش بر علیه استعمار، استثمار، ظلم و جنایت  چنین گفته و نوشته اند:.!


جستیس آ. راسل، شاعر انگلیسى

 «... آنها دهان مبارک امام را با شلاق هاى خود نواختند.

 اى بدنى که زیر پاى ستوران قرار گرفتى، این همان بدن پاکى است که بینندگان را مسحور مى کرد،خونى که از رگهاى مبارک ریخته و خشک شده معجونى آسمانى است که تاکنون هیچ چیزى با چنین رنگ الهى، رنگ نشده است.

 اى زمین برهنه و بایر کربلا که در روى تو نه علفى است و نه چمنى، براى ابد آهنگ حزن و آه تو بر تو پوشیده باد، چون که در سرزمین تو بدن پاره مقدس پسر فاطمه(س) افتاده است که روح خویش را به خدا تقدیم نمود..»


ماهاتما گاندی (رهبر استقلال هند)

من زندگی امام حسین، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده‏ ام و توجه کافی به صفحات کربلا نموده‏ ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین پیروی کند


محمد علی جناح (قاید اعظم پاکستان)

هیچ نمونه‏‌ای از شجاعت، بهتر از آن که امام حسین از لحاظ فداکاری نشان داد در عالم پیدا نمی ‏شود. به عقیده من تمام مسلمین باید از سرمشق این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد پیروی کنند..


چارلز دیکنز (نویسنده معروف انگلیسی)

اگر منظور امام حسین جنگ در راه خواسته ‏های دنیایی بود، من نمی ‏فهمم چرا خواهران و زنان و کودکانش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می کند که، او فقط به خاطر اسلام، فداکاری خویش را به بهترین شیوه انجام داد.


ادوارد براون (مستشرق معروف انگلیسی)

آیا قلبی پیدا می‌شود که وقتی درباره کربلا سخن می‌شنود، آغشته با حزن و درد نگردد؟! حتی غیر مسلمانان نیز نمی‌توانند پاکی روحی را که در این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت انکار کنند.


واشنگتن ایروینگ (مورخ آمریکایی)

برای امام حسین (ع) ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن بر اراده یزید نجات ببخشد، لیکن مسئولیت پیشوا و نهضت بخش اسلام اجازه نمی ‏داد که او یزید را به عنوان خلیفه و انجام خلافت به رسیمت بشناسد.

او به زودی خود را برای قبول هر ناراحتی و فشاری به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بنی امیه آماده ساخت، و در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک، و در روی ریگ‌های تفتیده کربلا شجاعانه حماسه آفرید.


ماربین آلمانی (خاور شناس معروف)

حسین (ع) با قربانی کردن عزیزترین افراد خود و با اثبات مظلومیت و حقانیت خود، به دنیا درس فداکاری و جانبازی آموخت و نام اسلام و اسلامیان را در تاریخ ثبت و در عالم بلند آوازه ساخت.

این سرباز رشید عالم اسلام به مردم دنیا نشان داد ، ظلم و بیداد و ستمگری پایدار نیست و بنای ستم هر چه در ظاهر عظیم و استوار باشد، ولی در برابر حق و حقیقت، چون پر کاهی بر باد خواهد رفت.

آنتوان بارا (نویسنده مسیحی)

اگر حسین از آن ما بود، در هر سرزمینی برای او بیرقی بر می‌افراشتیم و در هر روستایی برای او منبری بر پا می‌نمودیم و مردم را با نام حسین به مسیحیت فرا می‌خواندیم

و........

هزاران دیدگاه ، سخنرانی ، کتاب و  خطابه و واکنش های  فاخر، مثبت و حیرت انگیز در رثای امام حسین " ع" موجود است - تعاریفی به حق که در مورد هیچ فرد دیگری در طول تاریخ بشریت جاری نشده است.

او در راه خدا، مبارزه با دشمنان خدا، اثبات حقانیت هدف عالی خویش، احیای دین خدا و نشان دادن راه راست و ضرورت مبارزه با باطل ، ظلم و استعمارگری  هرگز تردید به خود راه نداد و به  انسان های پس از خود اعلام کرد- دربرابر ظلم و جور و خفقان وبی عدالتی ایستادگی کنید که خیر شما در زندگی و مرگ در همین مسیر ماندگار است.

به راستی که خون خدا تنها در وجود حسین بن علی " ع" می جوشید و همین جوشش موجب زنده نگه داشتن بش از  چهارده قرن حریم حرمت عدالت و حقانیت شد و هر جا که ظلم و جهل و کفر باشد – این خون به جوش  و خروش می آید و...

به قلم : مجید محمدپور – نویسنده و استاد علوم ارتباطات
گروه رسانه ای ایران " گرا" – گیلان 25 تیر ماه ، تاسوعای حسینی

 نظرات و دیدگاههای ارزشمندتان را برای ما ارسال کنید - در پناه حق
 

نوشته : مجید محمدپور - نویسنده و استاد علوم ارتباطات
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید