کد : 1311 ۲۰تیر ۱۴۰۳ ساعت 15:37
رئیس شورای قضایی استان گیلان،

اقدامهای خوبی در حل پسماند استانه اشرفیه انجام شده است

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: رئیس کل دادگستری گیلان پسماند را یکی از معضلات شهرستان آستانه اشرفیه دانست و عنوان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص انجام و مقرر شد ظرف ۶ ماهه اول سال جاری دفن غیر اصولی زباله در این شهرستان پایان یابد.
اقدامهای خوبی در حل پسماند استانه اشرفیه انجام شده است

به گزارش گروه رسانه ای ایران " گرا" به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان  به همراه معاونین قضایی از دادگستری شهرستان آستانه اشرفیه بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان قضایی ، شهردار و برخی مدیران اجرایی  شهرستان حضور یافت.
 رییس کل دادگستری استان گیلان  با اشاره به اینکه در نظام حکمرانی اسلامی مردم محور هستند، اظهار داشت: توجه به حقوق عامه و گره گشایی از مشکلات مردم رضایت خداوند متعال را به دنبال دارد.

وی مشکل پسماند را یکی از معضلات شهرستان آستانه اشرفیه دانست تمامی  مسئولان و دستگاهها و افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و مقرر شد تا در 6 ماهه اول سال جاری  دفن غیر اصولی زباله در این شهرستان پایان یابد.  

رئیس شورای قضایی استان توجه به بهداشت مردم را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به آلودگی های ناشی از عدم دفن صحیح زباله برای مردم و پیوست های زیست محیطی این معضل، باید تلاش و جدیت  بیشتری در راستای حل آن صورت گیرد.

وی دفع غیر اصولی فاضلاب شهری و عدم برخورداری از تصفیه خانه را از دیگر مشکلات آستانه برشمرد و تصریح کرد: این معضل باید با همفکری و همکاری مسئولان شهرستان حل شود و هيچ عذري براي كوتاهي و انجام ندادن وظايف پذيرفته نيست و انتظار می رود مسئولین اجرایی شهرستان این مشکل را به عنوان دغدغه اصلی خود دانسته ، در رفع آن تلاش کنند..

این مقام ارشد قضایی استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری و بخش خصوصی را از راهکارهای برون رفت از این مشکل عنوان کرد و افزود: در بسیاری از استان ها پروژه های گسترده ای بدون هزینه دولتی و با استفاده از بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب انجام گرفته و موفقیت های چشمگیری نیز حاصل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد ،در نشستی که با حضور مسئولان قضایی استان و مدیران اجرایی این شهرستان برگزار می شود، راه حل ها و راهکارهای موثر بررسی شده و سریعا اقدامات لازم صورت گیرد و  دستگاه قضایی نیز از هیچ کمکی در راستای حل معضلات این شهرستان دریغ نخواهد کرد
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید