کد : 1301 ۱۸تیر ۱۴۰۳ ساعت 15:04
مدیرعامل هلال احمر،

ربات نجات دهنده به کمک ناجیان گیلان می آید

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: مدیرعامل هلال احمر گیلان از تشکیل گروه های رباتیک امداد و نجات هلال احمر استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ربات نجات دهنده به کمک نیروهای عملیاتی هلال احمر گیلان می آیند و اولین رباط تحویل هلال احمر استان شده است.
ربات  نجات دهنده به کمک ناجیان گیلان می آید

مهندس هادی سلیمی از پایان اولین مانور کاربردی ربات نجاتگر جمعیت هلال احمر استان گیلان در جریان مانور پویش ملی «غرق نشویم» در نوار ساحلی خزر خبر داد و گفت: ما باید تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌مان بر این اصل استوار باشد که نباید جان انسان‌ها را به خطر بیندازیم؛ به همین منظور از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید انبوه ربات‌های نجاتگر در حوادث و بحران‌های گوناگون استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان امروز در نشست خبری  با اشاره به وجود توان داخلی در این بخش، افزود: در جریان برگزاری جلسات کارشناسی با چند شرکت دانش بنیان داخلی و دانشگاه علمی کاربردی در استان در این خصوص به توافقاتی رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه سازمان مدیریت بحران در تهران از این ربات‌ها رونمایی شد که تحسین و حمایت مسئولان مربوطه را در پی داشت.

وی به متنوع بودن محصولات ارایه شده در رابطه با ربات‌های امدادگر در این دبیرخانه اشاره و خاطرنشان کرد: این ربات‌ها بر اساس محیط‌های جغرافیایی و جنس حوادث در موقعیت‌های شبیه سازی شده ارزیابی می‌شوند که در صورت موفقیت به تولید خواهند رسید.

مدیرعامل هلال احمر گیلان تصریح کرد: جهان امروز به صورت مستمر  در حال حرکت به سمت فن آوری های پیشرفته است  و  این امر باعث کاهش زحمات نیروی انسانی خواهد شد.

سلیمی با تاکید بر اهمیت استفاده از علوم و فناوری‌های نوین، اضافه کرد: استفاده از علوم نوین که یکی از شاخه‌های آن علم رباتیک است، علاوه بر کاهش آسیب‌ها و خطراتی که در حین کار به افراد وارد می‌شود، راندمان فعالیت‌ها را افزایش داده و از سوی دیگر دستاوردهای مثبتی به همراه خواهد داشت
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید