کد : 1180 ۲۶خرداد ۱۴۰۳ ساعت 14:27
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی آستانه اشرفیه،

دولت قوی ، جامعه قوی با انتخابات حداکثری و مشارکت بالا شکل می گیرد

پایگاه خبری ، رسمی گیلان ۲۴: در آستانه سالروز شهادت دکتر چمران و «روز ملی بسیج اساتید» ، هم چنین دو هفته مانده به چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری دکتر محسن میرزائی عضو هیئت علمی و مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی آستانه اشرفیه به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مطالب مشروحی در خصوص انتخابات و تحلیل فضای کشورهای غربی بیان کرد.
دولت قوی ، جامعه قوی  با انتخابات حداکثری و مشارکت بالا شکل می گیرد

متن سخنان دکتر میرزائی به  شرح زیر است:

یا حی و یا قیوم
اولین سوالی که به ذهن ما خطور می کند این است که چرا فرآیندهای تصمیم گیری مثل رفتار های سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی غربی ها به نتیجه یا هدف منتهی نمی شود؟
باید بدانیم کلمات و واژه ها در گفتمان ها با هم فرق دارند. کلمات زیادی در روزمره، هم به فارسی و هم به انگلیسی از رسانه ها به گوشمان می رسد، از شنیدن شان لذت می بریم ولی باید قبول کنیم آنها با هم فرق دارند. مثلا کلمات و واژه های کارایی ، اثر و اثربخشی یا عمل، عملکرد و کارکرد و ... این کلمات نسبی هستند و باید بپذیریم در فرهنگ گفتمان از چه مبنایی برخوردار هستند.
در ریاضیات اصلی وجود دارد که نسبت خروجی ها به ورودی های (ستاده به داده) همواره کوچتر یا مساوی یک می باشد، ولی  این قاعده برای انسانها صادق نیست چون اگر سیستم تغییر را انسان در نظر بگیریم ( این سیستم انسان رسالت دارد که به شناخت خود اهتمام داشته باشد این وجود به انسان، موجودی است متحول که در مسیر خود از نقطه نقص به کمال می رود تا اساسی ترین عاملی که به ما هویت انسانی می دهد، این است که خود را از صفات رذیله رها سازیم.
اشتباه محاسباتی بسیاری از سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی غربی ها علیه ما (با همه تلاش و تکاپویی که برای اثر پذیری اعمال خود داشته اند) در همین هست، زیرا آنها از انس مردم ایران با قرآن آشنا نیستند.

قرآن را باز کنیم سوره الشمس را می خوانیم، بعد ازآنکه 11 قسم برای خودسازی بیان می کند رستگاری را از آن کسانی می داند که تهذیب نفس پیدا کرده اند.
پس غربی ها غافل از انس مردم ما با قرآن هستند. این کتاب آسمانی کتاب سعادت و رستگاری در دو جهان است که در سوره والعصر می فرماید : سوگند به عصر قطعا انسان در خسران است مگر کسانی که ایمان آوررده و اعمال صالح به جای می آورند و هم دیگر را به حق  و به صبر توصیه می کنند.
نمونه بارز این صبر را در حملات وحشیگرانه اسرائیل به مردم مسلمان فلسطین ملاحظه می نماییم و هم چنین اتفاق ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور محبوب و همراهان عزیزش را در آحاد مردم می توان مشاهده کرد که ظهور آن در انتخابات آینده خواهد بود.
مردم جامعه ما تبلور انسلان های بزرگ و اندیشمندی مانند فردوسی هستند در مقابل آنهایی که می خواهند بر ما چیره شوند از آموزه های شکسپیر برای غلبه ما استفاده می کنند با همه ارادتی که به این فرد دارم معتقدم ایشان در مقابل فردوسی کبیر ما بسیار کوچک است.
در ضرورت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری به دو جمله از آقای بایدن و ترامپ اشاره می کنم که برای انتخابات خود ( نه انتخابات ایران) در سخنرانی ها ابراز کرده اند.
بایدن: تنها یک راه برای دورنگه داشتن دونالد ترامپ از دفتر بیضی شکل وجود دارد و آن هم شرکت در پای صندوق های رای می باشد.
ترامپ: مردم، اگر مثل سگ هم مریض شدید، پای صندوق های رای حاضر شوید.

 

چرا به انتخابات حساس نباشیم

وقتی کشوری که خود را ابر قدرت دنیا فرض می کند. این گونه نسبت به انتخابات حساس است، چرا باید مردم ما به انتخابات حساس نباشند؟
سخن باید حامل به بردار عمل باشد و برای کامل شدن هم حرکت به جلو نیاز است. حضور در انتخابات شرط لازم است ولی کافی نمی باشد.

از سوی دیگر مطالبه گری و همراهی مسئولین سیاسی در تصمیم گیری ها می تواند مارا به سعادت برساند.
در تقسیم بندی دولت با جامعه چهار حالت وجود دارد: .
دولت ضعیف و جامعه ضعیف - دولت قوی و جامعه ضعیف - دولت ضعیف و جامعه قوی - دولت  قوی و جامعه قوی

کلام آخر اینکه - بسیار مهم است بدانیم ، بهترین نماد و چهره یک جامعه " دولت قوی و جامعه قوی " است و بنابراین باید برای حضور دولتی قوی و کارآمد باید در انتخابات با جدیت و با هدف مشارکت حداکثری پای صندوق های رای باشیم. انشاء الله

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید