کد : 1134 ۱۷خرداد ۱۴۰۳ ساعت 14:42
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود:

شهدا همچون عارفانند که در حکمت عملی به دایره عرفان مشغول اند

پایگاه خبری، رسمی گیلان ۲۴: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان لنگرود در مراسم یادواره شهدای دانشجو با اشاره به اینکه یادواره شهدا برای ما فرشیان است و باید به یاد بیاوریم که مقصود ما در این عالم فرصتی جهت آگاهی برای عرشی شدن به وسیله خودشناسی است عنوان کرد: شهدا چون عارفان اند که در حکمت عملی به دایره عرفان مشغول اند.www.gilan۲۴.ir
شهدا همچون عارفانند که در حکمت عملی به دایره عرفان مشغول اند

دکتر صفری در ایام سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام " ره" تصریح کرد: زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر، مگر نه همه انسان ها به دنبال کمال و زیبایی هستند.
مرگ آگاهی و فهم آن از دغدغه های انسان ها بوده و است که در انتخاب مسیر زیبایی به انسان کمک می کند.
او در این مسیر به رشد و بالندگی دست پیدا می کند و بر این فهم می رسد که مرگ پایان حقیقت نیست، مرگ بال و پری دارد، اندازه عشق.
گریزی نیست که میل به سوی زیبایی در دامن هنر محقق می شود و هنر بازگشت انسان به خود حقیقی است و شهادت هنر هنرمندانی است که چگونگی رسیدگی به حقیقت را رمزگشایی می کنند.
کربلا به رفتن نیست، به شدن است.
کربلا رفتن شاید مهم باشد، ولی کربلایی شدن از آن هم مهم تر است. کربلایی شدن یعنی سر برخاک نهادن به قصد خضوع و خشوع، یعنی تن از خاک است و به خاک بر می گردد.
چه طریقی بالاتر از آنکه اسماء و صفات الهی را در خود متجلی کنیم، حال این صفت غفار باشد یا رحیم و یا اسم اعظم شهید و .
باتوجه به سالگرد ارتحال بنیان گذار نظام اسلامی، باید  به این عالم فرزانه ادای دین و ادای احترام کنیم و به دعوت ایشان لبیک گفته و به سوی حقیقت حرکت کنیم.
امام خمینی رحمت الله علیه بود که اساس حکمرانی را برپایه حکمت گذاشته که با فلسفه و عرفان صرف متفاوت کرد و نگاه حکمی را درنظر داشت، نگاهی که در آن هم اساس دانش نقش دارد و هم در آن بینش و بصیرت جایگاه ویژه ای دارد
.

پایگاه خبری، رسمی گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید
اصول علمی روزنامه نگاری - روزنامه نگاری سایبری
کتاب اصول علمی روزنامه نگاری " روزنامه نگاری سایبری" در 300 صفحه قطع وزیری منتشر شد. اصول علمی مصاحبه ، گزارش نویسی ، خبر نویسی ، تاریخ روزنامه نگاری ایران، مبانی ارتباطات،سیاست های خبری، سواد رسانه ای، خبرنگاری بحران، روشهای سوژه یابی و یافته های نو در حوزه روزنامه نگاری سایبری" از فصل ها و مباحت کتاب است. این کتاب مرجع در مدت 45 روز به چاپ سوم رسیده است. فروش کتاب برای حوزه فرهنگ و رسانه 25 درصد تخفیف دارد. ایمیل "نویسنده" [email protected]